12v Booster i campingvognen
Fra : -= ? =-

Dato : 17-05-08 10:41

Jeg har en batteribooster DanPower 1212
http://danpower.com/specs/dan1212dk.html siddende i min campingvogn.

Jeg har 13-polet stik på bil/campingvogn. Jeg har fast spænding på ben 9 og
ben 10 (ben 10 dog kun med tænding på).

Der sidder en 15 amp sikring i boosteren ved udgangen til AUX (som trækker
køleskab). Sikringen springer når jeg sætter tænding på. Skal der ikke sidde
en større sikring her?

GB

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-05-08 10:59

"-= ? =-" <etellerandet@migselv.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der sidder en 15 amp sikring i boosteren ved udgangen til AUX (som trækker
> køleskab). Sikringen springer når jeg sætter tænding på. Skal der ikke

Hvilket køleskab har du ? eks.mit bruger omkring 15A når det kører 12V så
jeg har 20 A sikring.
en anden ting hvilke størelse ledning har du til stikket ?

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : -= ? =-

Dato : 17-05-08 11:47

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg

Det er et Elektrolus 4270 (står på lågen til fryserummet).
Det er 3½ kvadrat fra sikringsboks forrest i bilen til træk og originalt
13-polet kabel på CV

GB

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-05-08 12:02

> Det er et Elektrolus 4270 (står på lågen til fryserummet).
> Det er 3½ kvadrat fra sikringsboks forrest i bilen til træk og originalt
> 13-polet kabel på CV

Hej umidelbart burde det skab kun bruge 90W dvs. 7,5A så jeg vil tro at du
har en kortslutning, evt tag side beklædningen af og afmonter den ene 12V
ledning til skabet og se så om du stadig sprænger sikringer. hvis ikke så
prøv at ohme dit varme legeme, det skal ligge omkring 1,5 ohm + 2,0 ohm -
0,3 ohm.

Fra : -= ? =-

Dato : 17-05-08 13:41

> [...]
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg

Takker for din hjælp, Jørgen

Jeg vil prøve at finde en der har evnerne til at lave disse målinger som du
nævner.

GB

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-05-08 13:47

> Takker for din hjælp, Jørgen
>
> Jeg vil prøve at finde en der har evnerne til at lave disse målinger som
> du nævner.

hvor i landet er du ?

Fra : -= ? =-

Dato : 17-05-08 14:41

> [...]
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
Hillerød, Nordsjælland

Fra : -= ? =-

Dato : 18-05-08 08:13

> [...]
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg

Tænkte du på at give en hjælpende hånd, så er det ikke dig der kommer til
mig, men mig der kommer til dig. )

GB

Fra : Jørgen L.

Dato : 18-05-08 11:37

> Tænkte du på at give en hjælpende hånd, så er det ikke dig der kommer til
> mig, men mig der kommer til dig. )

Hej.

Ja jeg tænkte på det.

Men vi bor pt i Kalundborg, så det var lidt langt, men vi kommer ofte til
Helsinge, da vores hus er der (det er til salg).

Men jeg ved endnu ikke hvornår og hvorledes.

Fra : -= ? =-

Dato : 18-05-08 17:35

> [...]
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg

ha-ha...Er du fra Helsinge af? Jeg er nemlig selv barnefødt i Helsinge - ude
på Frederiksborgvej.

GB

Fra : Jørgen L.

Dato : 18-05-08 17:43

> ha-ha...Er du fra Helsinge af? Jeg er nemlig selv barnefødt i Helsinge -
> ude på Frederiksborgvej.
>
> GB

Ja Skærød.
oprindeligt fra Birkerød (Bistrup ned til Furesøen)

Fra : -= ? =-

Dato : 18-05-08 18:31

> [...]
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg

Hvad årgang er du?

Fra : Jørgen L.

Dato : 18-05-08 21:09

> "Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad årgang er du?

1964 og nu kunne jeg godt lide at vide hvad navn du har og måske årgang ? og
hvorfor du skal vide det ?

Fra : -= ? =-

Dato : 19-05-08 15:03

> [...]
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
Hej Jørgen

Det var ren og skær nysgerrighed, nu vi begge var fra Helsinge.
Hvem ved, måske har vi siddet ved samme bord nede på Geviret og drukke en
fadbamse eller vi har måske fælles bekendte..
Jeg er fra 52 og hedder Bo ))

Med hensyn til mit strømproblem, som du måske kan hjælpe mig med, så skal du
ikke spekulere på at komme herop - jeg kører gladelig ned til dig med
campingvognen, for at få problemet løst. )

Bo

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-05-08 15:25

> [...]
> du ikke spekulere på at komme herop - jeg kører gladelig ned til dig med
> campingvognen, for at få problemet løst. )

Hej Bo.

Problemet er at jeg ikke har noget sted herovre hvor vi kan kigge på det, vi
bor pt i vores cv på en campingplads.

Ang Geviret, så har jeg aldrig været derinde, jeg har endnu til gode at købe
en fadbamse i Helsinge, så jeg tror ikke at vi har mødtes der i alt fald.
men det kan da være at vi har fælls bekendte, jeg havde en kammerat som
sagde at mødte man en dansker i udlandet og man ikke havde fundet fælles
bekendte efter et par timers snak, så skulle man bare snakke lidt længere så
skulle de nok være der.

Fra : -= ? =-

Dato : 19-05-08 15:35

> [...]
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg

Ok, jeg var ikke klar over du boede i CV. Det var kun for at du ikke skulle
bruge unødig tid og benzin/dielsen at jeg ville køre op til dig. )

Vi har mødt både naboer og familie i udlandet, uden at det har været
planlagt hjemmefrra.

Bo

Fra : Sten Bo

Dato : 20-05-08 13:00

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> bekendte efter et par timers snak, så skulle man bare snakke lidt længere

Men fare for at blive skældt ud for at være OT ...

Der er, også selv om vi omfatter hele jordens befolkning på 6 milliarder,
gennemsnitlig kun 6 personer mellem dig og et hvilket som helst andet
menneske.

http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=11347

Og her en tankevækkende hyggeside. Det er bare om at komme i gang.

http://www.wirelesscompany.dk/network/?trk=mh_network_all