Artikel i vores alle sammens livstilsmagas~
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-05-08 09:08

Ejvind Rasmussen har skrevet en artikel om køb af campingvogne i seneste
"livstilsmagasin". Der rådes man til at købe hos en anerkendt
campingforhandler for at undgå restgæld. Det oplyses ikke at man kan
undersøge for restgæld ved et simpelt opslag på nettet eller ved et
telefonopkald.

Campingbranchen ..... DCU ... havde sneget en reklame ind for Campinggården
i Ormslev, så ... artikel eller reklame og hvem er i lommen på hvem .. døm
selv!

Per

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-05-08 19:01

> [...]
>
> Campingbranchen ..... DCU ... havde sneget en reklame ind for
> Campinggården i Ormslev, så ... artikel eller reklame og hvem er i lommen

DCU er en organisation, som hverken politikere, presse eller campister tager
alvorligt. Lev med det - det bliver ikke anderledes før alle campister
begynder at føle for en organisation til at "varetage deres interesser", og
hvad er det så helt præcis for en størrelse? Ikke en, jeg gider bruge ret
mange sekunder på (og det gjorde jeg så alligevel med dette indlæg

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 21:13

> [...]
> interesser", og hvad er det så helt præcis for en størrelse? Ikke en, jeg
> gider bruge ret mange sekunder på (og det gjorde jeg så alligevel med

Hej Maria og Per

Dette skal ikke være en reklame for DCU, men vores personlige meninger.
Jeg forstår ikke Jeres modvilje mod DCU, som jeg flere gange har bemærket i
denne gruppe. Det virker som om I er blevet snydt eller lign. af DCU.
Jeg er medlem af DCU. Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn. Vi sparer
mange penge på at være medlem af DCU. Vores Forsikring får vi billigere. Vi
betaler ikke for vores børns overnatninger, vi får rabat på voksen
overnatningerne, vel at mærke på DCUs egne pladser. Osv. osv. Men I kender
vel selv rumlen.
Jeg betaler mit kontigent, får mit medlemsblad, mit campingpas og mine
rabatter. Det løber mere end rundt. Og der er mange penge at spare for os.
De forskellige kredse, arrangerer nogle gode ture, hvor både vi og vores
forældre har deltaget.
Så vi er meget glade for DCU!
Hvad er det lige der er så dårligt ved DCU for Jer ?

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-05-08 19:11

> [...]
> Vi betaler ikke for vores børns overnatninger, vi får rabat på voksen
> overnatningerne, vel at mærke på DCUs egne pladser.

Netop. Hvordan kan DCU tale campisternes sag, når de selv sidder på den
anden side af bordet - som campingpladsejer?
Og husk at Rabat er en by i mellemøsten, ikke penge du får udbetalt. At
spare noget, giver ikke en god forening, der i alle sammenhænge taler
campisternes sag. Det giver bare medlemmer, der vil spare noget.

> Hvad er det lige der er så dårligt ved DCU for Jer ?

At de ikke er der for campisterne.
Det svarer til at FDM solgte brugte biler eller patientklagenævnet styrede
hospitaler. Det hænger bare ikke sammen.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-08 06:05

> [...]
> Det svarer til at FDM solgte brugte biler eller patientklagenævnet
> styrede hospitaler. Det hænger bare ikke sammen.

Hej Maria

Så vidt jeg har forstået, ejer DCU ikke campingpladserne, men har indgået en
aftale med ejerne. Ret mig hvis jeg tager fejl ?
Netop at der gives rabat til medlemmerne, gør at jeg er medlem af DCU. Jo
billigere det er for os 4 at tage afsted, jo oftere kan vi tage afsted. At
vi så ofte også nyder godt af andre glæder ved at være DCU medlem er en
anden sag.
Men at DCU ikke er der for medlemmerne, er jeg ikke enig med dig i.
Jeg ønsker heller ikke at bruge en masse krudt på at diskutere for eller i
mod DCU. Men efter at have læst Jeres indlæg hvor i ofte brokker Jer over
DCU, undrede jeg mig blot hvad det er der er så dårligt ved DCU.
Er I egentlig medlemmer i denne "dårlige" forening. Hvis ja, er det da bare
at melde sig ud, hvis man ikke syntes det er en god forening.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-05-08 07:51

> Så vidt jeg har forstået, ejer DCU ikke campingpladserne, men har indgået
> en aftale med ejerne. Ret mig hvis jeg tager fejl ?

Det gør du. DCU-pladserne har en forpagter og en bestyrelse.

> [...]
> anden sag.
> Men at DCU ikke er der for medlemmerne, er jeg ikke enig med dig i.

Vi skal jo heller ikke være enige
Jeg kan bare ikke se hvad DCU gør for medlememrne.

> Er I egentlig medlemmer i denne "dårlige" forening. Hvis ja, er det da
> bare at melde sig ud, hvis man ikke syntes det er en god forening.

Enig.

Mvh Maria

Fra : camping@fabel.dk

Dato : 18-05-08 13:09

"Jan" <Spørg i gruppen> skrev i meddelelsen

> Så vidt jeg har forstået, ejer DCU ikke campingpladserne, men har indgået
> en aftale med ejerne. Ret mig hvis jeg tager fejl ?

Du tager fejl...

> Netop at der gives rabat til medlemmerne, gør at jeg er medlem af DCU.

Man skulle da være tosset, hvis man ikke udnytter de fordele der er. Og hvis
man er en familie med børn under 12 år, så /er/ der penge at spare.

Ligeledes er der andre tilbud, som betyder, at det kan være rentabelt at
være medlem af DCU.

> Men at DCU ikke er der for medlemmerne, er jeg ikke enig med dig i.

Det der er humlem i det hele er, at DCU ikke gør noget for medlemerne, med
mindre at det forretningsmæssigt set er en fordel for forretningen DCU.
Andre har været inde på, at der er et afhængighedsforhold til branchen som
sådan.

Det samme kunne man sige om FDM, men erfaringerne siger, at det ikke er
tilfældet. FDM nyder stor respekt i bilbranchen, blandt andet fordi de FDM
har en høj grad af troværdighed og en lang tradition for at leve op til det
at være medlemmernes organ. Det kan man ikke sige om DCU - snarere forholder
det sig modsat.

> Men efter at have læst Jeres indlæg hvor i ofte brokker Jer over DCU,
> undrede jeg mig blot hvad det er der er så dårligt ved DCU.

Mangel på troværdighed, nedladende i kontakten med medlemerne,
fejlinformering gennem dårligt researchede artikler, totalitær topstyring
uden respekt for medlemsholdninger osv.

> Er I egentlig medlemmer i denne "dårlige" forening. Hvis ja, er det da
> bare at melde sig ud, hvis man ikke syntes det er en god forening.

Vattet holdning - eller måske snarere mangel på holdning...

Jeg er af den opfattelse, at en forening skal fortjene at have mig som
medlem, og det fortjener DCU ikke. Forsøgt at gå ind i et konstruktivt
samarbejde, men det kulminerede med at DCU's absolutte topfigur på en
kredsgeneralforsamling proklamerede, "at nu gad han ikke svare på flere
spørgsmål fra medlemmer"...

http://www.stage.dalbynet.dk/camping/artikelsvar.htm

http://www.stage.dalbynet.dk/camping/gen2002.htm

Hvis man engagerer sig i de ting man gør, herunder også i det at være aktiv
campist og medlem af DCU, så vil man uværgeligt løbe panden mod en mur af
ligegyldighed, tavshed og løgn...

Derfor holdningerne imod DCU

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jørgen L.

Dato : 18-05-08 16:41

> Så vidt jeg har forstået, ejer DCU ikke campingpladserne, men har indgået
> en aftale med ejerne. Ret mig hvis jeg tager fejl ?

Hej Jan.

Det er samarbejdspladserne som DCU har lavet en aftale med, som går ud på at
pladsen får reklame mod at medlemerne får rabat.
En stor del af de reelle DCU pladser, er ejet af DCU andre er forpagtet af
eks. komunen, skov og natursstyrelsen etc.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-05-08 08:57

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> At de ikke er der for campisterne.
> Det svarer til at FDM solgte brugte biler eller patientklagenævnet
> styrede hospitaler. Det hænger bare ikke sammen.

DCU skal også sælge annoncer til "livsstilsmagasinet" Camping og fritid (jeg
sætter det i anførselstegn fordi DCU selv kalder bladet dette, "annonceblad"
ville være mere passende). Såfremt DCU går ind i en sag der går en
forhandler eller importør imod, vil forhandleren stoppe videre reklame (og i
dag er der jo konkurrence i form af Campingferie fra Neslein) og
"livsstilsmagasinet" vil falme. Prøv selv at se hvor stor en del der er
annoncer og artikler skjult som annoncer (f.eks. "køb af brugt vogn" i
sidste nummer) og se så hvor meget indhold der er tilbage - nogle af dem
slet ikke relevante for camping.

Se f.eks. på hvordan en "artikel" om gas bliver omkranset af gas-annoncer,
også i sidste nummer.

DCU har svært ved at gå imod annoncørerne. Seneste tydelige eksempel er en
sag omtalt i Camping og Fritid, der satte køberen (DCU-medlemmet) i et
dårligt lys _før_ en sag blev afgjort :(

DCU scorer også en del medlemmer på forsikring hos Trekroner. Toppen er ikke
sent til at udnytte de nye medlemmers ankomst til at gøre DCU til en succes.
Men successen i DCU burde ligge i at medlemmerne bliver hjulpet med deres
problemer (lige som FDM) og ikke i at man er forsikringstager i et eller
andet tilfældigt forsikringsselskab.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Sten Bo

Dato : 18-05-08 10:29

> At de ikke er der for campisterne.
> Det svarer til at FDM solgte brugte biler eller patientklagenævnet
> styrede hospitaler. Det hænger bare ikke sammen.

Stort set enig på visse leder.

Det kan også være, at man ved at eje pladser, for det gør man da - i nogen
grad kan være prissætter i markedet. Ja ja. Spørgsmålet er så om man er god
nok, men det er en neverending story . Der findes da folkevalgte der skulle
ha indsigt i "mekanikken".

FDM ejer jo også deres campingpladser og ansætter folk eller forpagter dem
ud.

Og har annoncer i deres blad.

Måske mere en sag om uafhængighed på nøgleområder og troværdighed.

Det er nok væsentligt for FDM, at man har egne teststationer.
Og så er der noget med salgsførelser hvor volumen i bilmarkedet er langt
større, og har et medlemstal der gir økonomi til en større juridisk
afdeling.

Der blir flere og flere campister og DCU medlemmer og man kan vel med tiden
forvente et eller andet.

Men for så vidt er FDM da, om end indirekte, med til at sælge både brugte
og nye biler. (-:

Vel - men altså. ..

Fra : -= ? =-

Dato : 16-05-08 17:21

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Campingbranchen ..... DCU ... havde sneget en reklame ind for
> Campinggården i Ormslev, så ... artikel eller reklame og hvem er i lommen

Du skriver at man med et simpelt opslag på nettet kan undersøge om der er
restgæld i en campingvogn. Hvor / Link?

Et telefonopkald - ja. Man kan ringe til "Bilbogen" (Retten i Århus) og
oplyse de sidste 6 cifre i stelnummeret, og på den måde få oplyst om der er
restgæld.
http://www.domstol.dk/saadangoerdu/tinglysning/bilbogen/Pages/default.aspx

BG

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-05-08 20:02

-= ? =- skrev den 16-05-2008:
> [...]
> oplyse de sidste 6 cifre i stelnummeret, og på den måde få oplyst om der er

Det skulle være muligt her. Det koster dog kr. 60,00
http://www.bilbasen.dk/bilbogen/

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Sten Bo

Dato : 18-05-08 09:41

"Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Man plejer at kunne komme ind i bilbogen her

http://www.statstidende.dk/default.aspx?pg=36.1.15.-1&date=17.05.2008

Men hos mig er linket ikke aktivt i øjeblikket - der står 0 i antal
(tilgængelige?)

Er det blevet en betalingsting. Så må de da ha travl med telefonen på
dommerkontoret.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-08 13:50

> [...]
>
> Campingbranchen ..... DCU ... havde sneget en reklame ind for
> Campinggården i Ormslev, så ... artikel eller reklame og hvem er i lommen

Jeg skal ikke kunne sige hvorfor - men ovenstående skriv, som jeg har
kopieret fra en besked på dcu´s hjemmeside, er blevet slettet.

Hvorfor er I så tilfreds med DCU?

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 17:34

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til 5 personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn
Hej Per

Prøv at læse mit indlæg fra i går kl. 22.12, der står hvorfor jeg er
tilfreds med DCU.
Men til gengæld svarer du overhovedet ikke på mit spørgsmål om hvorfor du er
utilfreds.
Hvorfor utilfreds ?

Mvh. Jan

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-05-08 23:52

> [...]

> Men til gengæld svarer du overhovedet ikke på mit spørgsmål om hvorfor du

Jørgen L., der har været bestyrelsesmedlem i DCU og derfor kender
orgisationen indefra, har svaret særdeles godt på det spørgsmål.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 07:03

> "Jan" <Spørg i gruppen> skrev i meddelelsen

> Jørgen L., der har været bestyrelsesmedlem i DCU og derfor kender
> orgisationen indefra, har svaret særdeles godt på det spørgsmål.

Hvor ?

> [...]
> til 5 personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn

Mvh Jan

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-05-08 11:46

> Hvor ?

Godt spørgsmål - det var så åbenbart ikke her. Jeg har ikke lige tid til at
rode rundt på nettet, så måske kan han selv huske det (Det var en længere
forklaring om DCU set indefra :))?

Fra : Sten Bo

Dato : 20-05-08 09:25

> Godt spørgsmål - det var så åbenbart ikke her. Jeg har ikke lige tid til
> at rode rundt på nettet, så måske kan han selv huske det (Det var en
> længere forklaring om DCU set indefra :))?

Næ og ellers kan man jo søge Steen Æbeløe s forklaring i debatten på
Campingferie efter han var gået fra en kredsbestyrelsespost. Var villig til
at genvalg, men skiftede mening under generalforsamlingen.

Så vidt jeg kan forstå af grunde der ligger tæt på det her i tråden og på
Carsten Stages side refererede.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-05-08 19:14

> Hvorfor er I så tilfreds med DCU?

Fordi børnefamilier får ungerne med "gratis" for 300 kr om året. Man får et
fint blad, som viser en masse nye campingvogne - det er vist det.

MVh Maria