Madras der kan stå ude
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-05-08 10:45

Vi har bygget et shelter og vil gerne have nogle madrasser til at ligge der
mere eller mindre permanent. Et shelter er rimeligt åbent og der vil derfor
til tider kunne komme vand på madrasserne, så en almindelig skumgummimadras,
tror jeg ikke er et hit.

Kender I campingfolk til en madras, der kunne være egnet til formålet?

mvh

Lars Thomsen

Fra : Sten Bo

Dato : 14-05-08 06:28

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skumgummimadras, tror jeg ikke er et hit.
>
> Kender I campingfolk til en madras, der kunne være egnet til formålet?

Bortset fra vandaler og uheld - så en god luftmadras.

Er der offentlig adgang?

Sten

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 14-05-08 08:55

> Bortset fra vandaler og uheld - så en god luftmadras.
>
> Er der offentlig adgang?

Nix, det er en privat have, men nærmeste have er en tjørnehæk

Jeg synes faktisk dit bud er ganske godt, men som jeg husker luftmadrasser,
så ligger man ikke supergodt på dem, men jeg har også kun prøvet de gamle
modeller (>20 år gamle) og ikke de moderne. Ved nogen hvordan liggekomforten
er på dem der sælges idag. Komforten stiger vel også med højden på
luftlaget?

Lars

Fra : Sten Bo

Dato : 14-05-08 15:29

> [...]
> prøvet de gamle modeller (>20 år gamle) og ikke de moderne. Ved nogen
> hvordan liggekomforten er på dem der sælges idag. Komforten stiger vel

Ja vi kan også anbefale de 2 lags i dobbelt brede. Fås med indbygget
luftpumpe 230 volt hvor vi købte i Silvan for et par år siden. kr. 249.

Jeg har lige været i H-N efter petroleum (kaminolie) til varmeovnen 20 l kr.
stadig 248 og så dem uden? indbygget pumpe.
http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=madras&where=&Submit2.x=0&Submit2.y=0

Og så er der gang i den i Jysk
http://search.jysk.com/search/index.jsp?country=DK&query=luftmadras&Submit.x=0&Submit.y=0

Pas nu på tornene hvis der har været klippet hæk. Vi har en del gammel
Berberis i vores og naboernes, og jeg har lappet cykler og trillebøren nogle
gange.

Posten er sur på os for små berberisgrene på stien ind til bagboen. Og vi
har så sagt, at hun skal holde sig til fliserne. Umuligt at finde det hele i
græsset. Hvilket også er nervepirrende når man har hunde der fister rundt.

Der følger vist et lappesæt med.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 14-05-08 19:32

> Ja vi kan også anbefale de 2 lags i dobbelt brede. Fås med indbygget
> luftpumpe 230 volt hvor vi købte i Silvan for et par år siden. kr. 249.

Jep, de ser gode ud. Jeg vælger dog nok kun den lave udgave, da et shelter
heller ikke har alverdens højde. 99 kr for en enkeltmadras og 199 kr for en
dobbelt. Skulle der komme et hul, så kan jeg leve med en nyanskaffelse.

> Pas nu på tornene hvis der har været klippet hæk. Vi har en del gammel
> Berberis i vores og naboernes, og jeg har lappet cykler og trillebøren
> nogle gange.

Nå, har du også prøvet det

> Der følger vist et lappesæt med.

Fedt ;-|