Gasbrænder med svagt blus
Fra : Jens

Dato : 12-05-08 20:50

Hej

Jeg har en LMC fra 2005 med tre gasblus, 2 mindre og et større.

Det store blus udmærker sig ved kun at have en meget lille flamme - så det
batter ikke rigtigt noget når den store suppegryde skal bringes i kog

Jeg kan se at "låget" på brænderen kan afmonteres med et par torx skruer -
er det den vej jeg skal ind eller skal jeg til en gas-mager? Jeg mener, er
der noget der evt. kan renses med et stykke tyndt ståltråd el. lign. ?

Mvh
Jens

Fra : Kim Olsen

Dato : 13-05-08 16:35

> [...]
> er det den vej jeg skal ind eller skal jeg til en gas-mager? Jeg mener, er
> der noget der evt. kan renses med et stykke tyndt ståltråd el. lign. ?

Selve ventilen sidder ikke ved brænderen, så det er nok ikke den vej du skal
ind.
Generelt skal man ikke selv rode med gas. Og for at blæse ventilen skal
gasrøret pilles af, så det skal nok overlades til fagmand.

Kim