? kugle størrelse
Fra : NewsGroups

Dato : 09-05-08 11:47

Er der en her i gruppen der kan oplyse kuglestørrelsen på et DK anhængertræk
hhv. et Amerikansk anhængertræk. Jeg mener at vide at der er forskel på
dem - er det korrekt ?

per

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-05-08 11:55

> Er der en her i gruppen der kan oplyse kuglestørrelsen på et DK
> anhængertræk hhv. et Amerikansk anhængertræk. Jeg mener at vide at der er
> forskel på dem - er det korrekt ?
>
> per

En europæisk kugle er 50mm

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : NewsGroups

Dato : 09-05-08 12:01

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse

> En europæisk kugle er 50mm

Tak for hurtigt svar - og en Amerikansk kugle er ?

per

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-05-08 12:15

> Tak for hurtigt svar - og en Amerikansk kugle er ?
>
> per

Jae øhh eerr hmm tjo
jeg ved det ikke, jeg lagde ikke mærke til det / husker det i alt fald ikke
fra sidst jeg var derovre 1985-87

Fra : Sten Bo

Dato : 10-05-08 11:03

> [...]
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg

Måske kan man finde nogle mål her. Mange spøjse ting. Umiddelbart ku jeg
ikke gennemskue hvad man skulle med 3 kugler på en krog, men selvfølgelig...
så kan man køre med det hele. Jeg ved så ikke hvilken der er standard til
CV, men der er måske en infoside. Ikke tid til at tjekke.

http://www.hitchcorner.com/ball_mounts.htm#class2_standard

Jeg tror emnet har været oppe før - hvor der blev fundet mål på en af US
vognmærkernes sider. Find dem på http://www.camplink.info/

Hygge

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-05-08 12:04

> [...]
> selvfølgelig... så kan man køre med det hele. Jeg ved så ikke hvilken
> der er standard til CV, men der er måske en infoside. Ikke tid til at

Hej Sten.

Jeg tror dem med 3 kugler, er 3 forskelige størelser, så man tager den
firkantet stang ud og drejer den 90 grader og så har du en anden kugle med
et andet mål.

Fra : SB

Dato : 11-05-08 18:58

> Hej Sten.
>
> Jeg tror dem med 3 kugler, er 3 forskelige størelser, så man tager den
> firkantet stang ud og drejer den 90 grader og så har du en anden kugle med
> et andet mål.

En amerikansk kugle er 1 7/8 tomme i diameter

Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-05-08 21:10

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev i meddelelsen

> En amerikansk kugle er 1 7/8 tomme i diameter
>
> Søren

Hvilket så må svare til 4,7625 cm, idet en amerikansk tomme er 2,54 cm.

Kurt

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 28-06-08 14:14

"NewsGroups" <spørg@først> skrev i en meddelelse
> [...]
anhængertræk
> hhv. et Amerikansk anhængertræk. Jeg mener at vide at der er forskel på

Pas lige på her.
I US har de tre størrelse kugle
1 7/8" = 47,6mm
2" = 50,8mm
2 5/16" = 58,7mm
De betegnes som "Leight", "Reguar" og "Heavy" altså Let, Normal og Tung.
Så vidt jeg husker må den lille ikke trække mere end ca. 1000kg, men det
afhænger af tykkelsen på skaftet. Det står 100% i "SAE standard J684"

Her hjemme kræves der en 50mm kugle for at opnå synsfri sammenkobling.

Og lad være med at sætte en 2" kobling på en 50mm kugle, det kan sikkert se
OK ud men der er for stort spillerum.

Mvh Peter