Harzen
Fra : Lars D

Dato : 08-05-08 20:32

Hej alle

Jeg søger efter overnatnig i Harzen.
Vi vil helst bo på en camping plads i hytte eller mobilhome og der må meget
gerne være pool på pladsen.
Vi vil gerne bo i nærheden af Hahnenklee men er åbne for andre forslag.

Er der nogle her på forum der kan anbefale et godt sted hører jeg meget
gerne fra jer.

Mvh.
Lars

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-05-08 22:31

"Lars D" <ldan@mobilixnetxyz.dk (fjern xyz)> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi vil gerne bo i nærheden af Hahnenklee men er åbne for andre forslag.
>
> Er der nogle her på forum der kan anbefale et godt sted hører jeg meget

For en del år siden kom jeg nogle år i træk i Hahnenklee - der er da masser
af ferie-lejligheder i byen - dur det ?
Det var før internettets tid - så gad vide om det ikke var gennem FDM.

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Lars D

Dato : 09-05-08 07:59

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> masser af ferie-lejligheder i byen - dur det ?
> Det var før internettets tid - så gad vide om det ikke var gennem FDM.

Ja det kunne godt blive et alternativ, og jeg har da også fundet lidt
forskellige lejligheder på nettet.

Vi er en familie på 4 der skal derned for at cykle lidt mountainbike, og vi
vil helst ikke bo i byen, men gerne lidt udenfor. Derfor min tanke om en
camping hytte, her ligger pladserne jo ofte lidt udenfor bykernen.
Grunden til Hahnenklee er at der her er en bikepark med noget MTB downhill,
som den største af mine børn er helt vild med.

Mvh
Lars

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-05-08 22:45

Hej Lars

Ferie-lejlighederne ligger over den gamle by - på modsatte side af dalen
ifht kabineliften.
Nu var MTB vist slet ikke opfundet sidst jeg var i Harzen - men
lejlighederne ligger som nogle få blokke lige ved siden af et hotel.
Og skoven med vandrestier er meget tæt på - men jeg ved jo som sagt ikke
hvor i finder den bane.
Prøver lige en tur over Google og ser om jeg kan finde et kort over byen -
og om der er noget jeg kan kende der.....
Jo - her er centrets egen side:
http://www.ferienpark-harz.de/content/frameset.html - men de omtaler ikke
den bane.....
Tjah - http://stadtplan-hahnenklee.webtop.de/map.asp?width=912 er kortet -
men jeg kan ikke få øje på liftstationen i dalen ?!?
http://www.hahnenklee.de/tourismus.htm omtaler vist den park, du taler om,
og skriver at den er bygget ifbm liften - altså nogenlunde midt i byen.
Men "en del" højde-meter under feriecentret - det er vel OK om morgenen, når
man kører nedad i frihjul - men hvordan med hjemturen efter dagens
udfordringer
Harzen er jo i øvrigt et dejligt ferie-område. Faktisk nok det bjerg-område,
der ligger tættest på DK i rejsetid. Sverige kræver lidt flere timer i bilen
før du når bjergene - Norge ligeså. Men for begge gælder det jo at du kan
tage den dyre genvej: Oslo-båden.
Vi har nu været i Idre Fjäll 7 år i træk på ski - men byen der har også et
stort udbud af aktiviteter om sommeren, bl.a. Mtb-baner og ruter. Men det
tager let 12 timer at køre derop fra København - Hahnenklee kan vel gøres på
det halve på en god dag.
Men Harzen har nok mere andet at byde på om sommeren end Idre Fjäll - hvis
man vil opleve noget kultur og butikker - og miner. Goslar er jo en
klassiker, man bare må se, men der er flere andre større og mindre byer, der
er et besøg værd. Og jeg kender altså kun til den gamle vest-del - jeg har
aldrig set øst-delen af Harzen. Sidst jeg var der havde de f.eks. et stort.
grimt hegn ret tæt på pisten på Bocksberg !

Fra : Trelborg, fjern xxx

Dato : 12-05-08 19:16

Lige lidt uden for byen i retning mod Colmar ligger en campingplads som ser
hyggelig ud - gade vide om ikke der kunne være hytter ?