Opvaske-sange?
Fra : Marianne

Dato : 25-05-08 17:33

Hej

Vi skal holde sammenskudsgilde om et par uger, og til glæde for
opvaskeholdet tænker jeg, at jeg vil finde et par 'opvaskesange', man kan
symge imens. Sådan á la 'Vi sad ved samme spand' ... selv om det mere
handler om kartoffelskrælning..

Som tilskuer til det store spejder-sæbekassebilløb i dag hørte jet et
brudstykke af en sang "... det er et mål for vor trop / ... at vaske op/ ..
så¨der ingen krummer er i din kop' (der er noget galt med min hukommelse i
forhold til versefødderne).

Er der nogen, der kender ovenstående - eller andre sange?

mvh
marianne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-05-08 18:46

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> writes:

> [...]
> forhold til versefødderne).
>
> Er der nogen, der kender ovenstående - eller andre sange?

I March & Lejr, FDFs sangbog, har der været en opvaskeblues. Men jeg
kan desværre ikke huske teksten og jeg har ikke en sangbog i nærheden.

Du kan prøve at spørge i dk.fritid.spejder, mon ikke der er nogen der
kan hjælpe dig der?

Desværre har kartofler skræl
som ikke skrælle vil sig selv
Til hjælp vi drejer en station