ny start som selvstændig. hvad kan være be~
Fra : klaus nielsen

Dato : 05-05-08 10:45

hej
jeg står i en situation hvor jeg kan overtage nogen maskiner efter en der
går på pension.han har selv kørt firmaet som enkeltmands i ca 20 år.
maskinerne skal flyttes. jeg har et tomt hus som jeg vil have maskinerne
stående i. men jeg har lige lidt spørgsmål der.
kan jeg lave et firma som jeg udlejer mit eget hus til eller evt sælge huset
til firmaet. kan jeg trække hele/delvis huset fra i i skat. og og hvor meget
? husets offentlige vurdering er 190.000kr. kan jeg så sælge huset til
firmaet og frigive de penge til mig selv privat ?
kan jeg så betale hus og maskiner inden jeg betaler skat hvis det hele er
"ejet" af firmaet ?
der vil i det første par år være underskud. startene ved ca 500.000 kr. jeg
forventer at der er overskud efter et par år.. men jeg skal også have lidt
at leve af selv. skal jeg så bare betale skat af det jeg hæver på firma
kontoen til privat brug ? da der er en eksisterende kundekreds så skulle der
gerne være intægt fra dag 1.
skal jeg lave firmaet som APS, I/S eller noget helt andet.. hvad er smartest
? jeg kan indskyde hus som værdi.da det er næsten betalt.

på forhånd tak
mvh klaus nielsen

Fra : NewsGroups

Dato : 05-05-08 11:32

"klaus nielsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> skal jeg lave firmaet som APS, I/S eller noget helt andet.. hvad er
> smartest ? jeg kan indskyde hus som værdi.da det er næsten betalt.

Til lykke med springet - det bliver fedt.

Find dig en revisor der kan hjælpe dig - og koncentrer dig om produktion og
salg -

Tror faktisk at du skulle kigge efter "start hjælp" - det mener jeg også
findes mht revisor - søg google
per