Statisk linkning af runtime packages...?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 16-05-08 10:37

Hej,

Jeg har forsøgt at forstå brugen af runtime packages...men...det går ikke så
godt

Jeg vil gerne bruge runtime packages i forbindelse med et plugin-system. Men
jeg ønsker ikke at distribuere "unødvendige" pakker som rtl, vcl osv. Med
unødvendige mener jeg at det ikke tjener noget formål at loade delphi's
standard pakker runtime og jeg i stedet ønsker at linke dem statisk ind i
..exe filen...

MEN, hvis jeg sætter kryds i "build with runtime packages" og tilføjer
f.eks. vcl og rtl("rtl;vcl") til listen over pakker som skal statisk linkes
så får jeg stadig fejlen "The application has failed to start because
rtl7+.bpl was not found" når jeg forsøger at starte applikationen på en
anden maskine...

Jeg har tæsket frem og tilbage i det nu og jeg forstår det simpelthen
ikke...

Kan nogen forklare mig hvordan jeg undgår at skulle distribuere vcl, rtl,
etc mens jeg samtidig loader runtime pakker?

På forhånd tak...

MVH
Thomas

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 17-05-08 06:22

> Kan nogen forklare mig hvordan jeg undgår at skulle distribuere vcl, rtl,
> etc mens jeg samtidig loader runtime pakker?

Mon ikke problemet er, at dine egne plugin's kræver rtl + vcl, så netop
disse slipper du ikke for at distribuere særskilt? Jeg har aldrig selv
anvendt systemet med runtime pakker, så helt sikker skal jeg ikke være.

hilsen
Uffe