ComboBox Dropdown mm
Fra : Kurt G

Dato : 22-04-08 15:16

Jeg har en TComboBox og en TImage.

Jeg vil gerne lave det sådan, at når jeg slipper museknappen inde over
TImage, får TCombox fokus´og laver DropDown. Derefter skal det være sådan,
at jeg blot kan begynde at stave til det ord, som jeg søger i TComboBox-en.
Jeg kan få TComboBox-en til at modtage focus, men det kniber med resten!

Er der nogen, der har tips?

Mvh Kurt

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 23-04-08 16:02

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> TComboBox-en.
> Jeg kan få TComboBox-en til at modtage focus, men det kniber med resten!

procedure TForm1.Image1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
Combobox1.DroppedDown:=true;
Combobox1.SetFocus;
end;

husk at sætte:
Combobox1.Autocomplete:=true;
Combobox1.Style:=csDropDown;

MVH
Thomas

Fra : Kurt G

Dato : 24-04-08 21:30

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@killspam.notaplan.com> skrev i en meddelelse

> procedure TForm1.Image1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
> [...]
Tak for det.
Jeg manglede ':= True' i at have det til at virke. Compileren protesterede
ikke, hvilket egentlig undrer mig.
Men nu virker det!!!

Kurt