Computerspil sælger for 2,4 mia. på en uge
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-05-08 16:47

http://borsen.dk/it/nyhed/131417/

Computerspil sælger for 2,4 mia. på en uge
07-05-2008 15:12 af Kathrine Rossau
Syv millioner mennesker har stjålet dyre biler og smuglet heroin, kidnappet folks døtre og
snigmyrdet mafiabosser den sidste uge.

De har købt den nyeste udgave af det populære computerspil Grand Theft Auto fra spilproducenten Take
Two, og dermed har spillet solgt for 2,4 mia. kr. den første uge, det har været i handelen. Det
skriver den svenske finansavis Dagens Industri.

Alene i England blev der langet mere end 600.000 eksemplarer af Grand Theft Auto IV over disken på
premieredagen, fremgår det på gamereactor.dk.

Det er mere end forgængeren Grand Theft Auto: San Andreas fra 2004, der ellers holdt rekorden som
bedst sælgende den første dag.

I dag, onsdag udsender udgiverne af Grand Theft Auto IV, Sony og Rockstar, en opdatering til
Playstation 3-versionen af spillet. Den såkaldte patch skal afhjælpe de stop, mange oplever, når de
spiller Grand Theft Auto IV online.

Take Two en lækkerbidsken

Det er spilproducenten Take Two, der står bag successerien Grand Theft Auto. Det første spil blev
lanceret for knap syv år siden og satte nye standarder for sin type af spil.

Kort før premieren på Grand Theft Auto IV forsøgte en af verdens største computerspilproducenter
Electronic Arts at købe Take Two for to mia. dollars.

Det var dog ikke nok for Take Two, og med succesen for det nye spil, skal Electronic Arts nok have
endnu flere penge op af lommen, hvis et nyt tilbud skal vække ørenlyd.

Jan Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 18:14

> [...]
> Auto fra spilproducenten Take Two, og dermed har spillet solgt for 2,4
> mia. kr. den første uge, det har været i handelen. Det skriver den svenske

Det er ikke et computerspil, det er et spil til en konsol

Det er da møj irreterende det ikke er kommet til pc'eren som er en computer.

Hvorfor kommer de gode spil altid først til de fandens konsoller.

Ha en god dag.

kimila

Fra : Martin

Dato : 07-05-08 23:23

kimila wrote:

> Det er ikke et computerspil, det er et spil til en konsol
>
> Det er da møj irreterende det ikke er kommet til pc'eren som er en computer.
>
> Hvorfor kommer de gode spil altid først til de fandens konsoller.

Det tror jeg der er en rimelig væsentlig grund til...

Én specifik hardware (grafikkort og processor) man skal programmere sig
op imod, og ikke flere drivere.

Grafikken er nu altså også bare bedre på en konsol - ja, det er den
altså, og jeg har endnu ikke set et PC-spil der kan måle sig med det,
Crysis gør heller ikke.

Hvis man ser forskellen på Assassins Creed på konsol og PC, så er den
altså ret stor, synes jeg - også selvom jeg kører DVI->HDMI fra PC til TV.

Prøv at hente en HD (1024p) trailer eller lign. og afspil det på
computeren, det er godt nok voldsomt så meget det egentlig kræver at
afspille dette.

Nu ved jeg dog godt at de nyeste spil til Xbox og PS3 (inkl GTA IV)
faktisk kun er henholdsvis 720p og 640p (ja PS3 bliver degraderet i de
fleste konsol spil til kun at vise 640p, hvorfor må guderne vide) - men
HD er krævende for en "lille" PC (set i forhold til ydelsen i en PS3)

Sagt fra en som kun har ejet PC og en Wii konsol i sine 25 år, så jeg
holder ikke med nogle, men det bliver højst sandsynligt en PS3 jeg
kommer til at eje når der er 3 gode grunde til at købe den...

Fra : Frandsen

Dato : 08-05-08 10:00

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i meddelelsen
> kimila wrote:
> Det tror jeg der er en rimelig væsentlig grund til...
>
> Én specifik hardware (grafikkort og processor) man skal programmere sig op
> imod, og ikke flere drivere.

Én? PS3, XBOX360, WII? På pc-platformen programmerer man op imod Direct X -
ikke flere drivere. I øvrigt køber Microsoft, Sony og Nintendo rettighederne
til kun deres konsol, og det er nok den reelle forklaring.

> [...]
>
> Hvis man ser forskellen på Assassins Creed på konsol og PC, så er den
> altså ret stor, synes jeg - også selvom jeg kører DVI->HDMI fra PC til TV.

Men det er ikke sikkert, at det gælder for alle spil.

> Prøv at hente en HD (1024p) trailer eller lign. og afspil det på
> computeren, det er godt nok voldsomt så meget det egentlig kræver at
> afspille dette.

Ikke noget problem på moderne quad-core computere i dag.

> [...]
> fleste konsol spil til kun at vise 640p, hvorfor må guderne vide) - men HD
> er krævende for en "lille" PC (set i forhold til ydelsen i en PS3)

Ja, en PS3 er at sammenligne med en kraftig pc'er. Den har jo en Cell
processor med 8 kerner (reelt 7 da en er slået fra) - 1 kerne til OS og 6
kerner til resten. Grafikken styres af Nvidia RSX, som faktisk ikke er noget
særligt blandt grafikkort, hvilket kan forklare, at mange spil "kun" er 720p
og 640p. Jeg formoder dog, at spilproducenterne udnytter konsollen optimalt

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-05-08 19:47

Frandsen <a@b.c> declared in:
4822c117$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Men det er ikke sikkert, at det gælder for alle spil.

Næh, minestryger er vist ikke HDMI...

> [...]
> mange spil "kun" er 720p og 640p. Jeg formoder dog, at
> spilproducenterne udnytter konsollen optimalt

Nej, det tager som regel lidt tid efter lanceringen, før de gør det.
Men 1080p spillene er ved at være deroppe.

Jeg fatter slet ikke sammenligningerne.

Jeg holder bare på argumentet:
MMORPG'er er simpelthen ikke beregnet til konsoller, og
Tæskespil er simpelthen ikke beregnet til PC'ere.

.... Uagtet at man kan få konsol-kontrollere til PC og keyboards til
konsoller.

Derfor har jeg selvfølgelig både en konsol og en PC.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-05-08 20:45

"Thomas Hejl Pilgaard" skrev

> Tæskespil er simpelthen ikke beregnet til PC'ere.

Pjat TF2 virker ganske fortrinligt med qwasdz + mus :)

- Peter

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-05-08 13:57

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> declared in:
48235821$0$90270$14726298@news.sunsite.dk :
> "Thomas Hejl Pilgaard" skrev

> Pjat TF2 virker ganske fortrinligt med qwasdz + mus :)

Team Fortress 2 er ikke et tæskespil... :)
Det er et FPS.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-05-08 08:42

Martin wrote:

> Grafikken er nu altså også bare bedre på en konsol - ja, det er den

Det mangler jeg stadig at opleve. Desuden er interfacet med en konsol
yderst ringe.

> altså, og jeg har endnu ikke set et PC-spil der kan måle sig med det,
> Crysis gør heller ikke.

Under hvilke forhold har du oplevet Crysis?
På en konsol?

Jesper Poulsen

Fra : Martin

Dato : 08-05-08 08:43

Jesper Poulsen wrote:

> Det mangler jeg stadig at opleve. Desuden er interfacet med en konsol
> yderst ringe.

> Under hvilke forhold har du oplevet Crysis?
> På en konsol?

Kun på PC

Fra : Nicolai

Dato : 08-05-08 18:30

Lmao...

> Det mangler jeg stadig at opleve. Desuden er interfacet med en konsol
> yderst ringe.

Forkert.

Jeg har altid været på PC-vognen, men begge har absolut deres berrettigelse

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-05-08 18:37

"Nicolai" skrev

> Forkert.

Jesper må da bedst selv vide hvilket interface han foretrækker?

> Jeg har altid været på PC-vognen, men begge har absolut deres
> berrettigelse
Det er da kun lige hvis der er nogle (hundedyre) titler der ikke kommer til
PC

- Peter

Fra : Nicolai

Dato : 08-05-08 19:15

> Jesper må da bedst selv vide hvilket interface han foretrækker?

Korrekt, og deri ligger fejlen ved sådanne udtalelser - det er personlige
holdninger ligesom dette i indlæg 2: "Grafikken er nu altså også bare bedre
> [...]
gør heller ikke."

> Det er da kun lige hvis der er nogle (hundedyre) titler der ikke kommer

Du overser fuldstændig hyggen i stuen når hele familien deltager i
modsætning til når jeg selv sidder ved pc'en med headset og spiller for mig
selv.
Du overser fuldstændig konceptet at ligge i stuen på sofaen med wireless
controller og spille gtaIV i surround
Du overser fuldstændig f.eks PS3 som det komplette entertainment center det
er. SPilledelen er kun en lille del.

Du overser fuldstændig . . . . .

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-05-08 20:42

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen

> Du overser fuldstændig hyggen i stuen når hele familien deltager i
> modsætning til når jeg selv sidder ved pc'en med headset og spiller for
> mig selv.

Du overser fuldstændigt at man kan spille andet en singleplayer på en PC
Du overser fuldstændigt at man kan spille flere sammen via det lokale
netværk
Du overser fuldstændigt at der én der spiller på konsollen og resten er
passive eller alternativt spiller man på en skærm der splittet i fire dele

> Du overser fuldstændig konceptet at ligge i stuen på sofaen med wireless
> controller og spille gtaIV i surround

Du overser fuldstændigt at i en familile skal man tage hensyn til hinanden

> Du overser fuldstændig f.eks PS3 som det komplette entertainment center
> det er. SPilledelen er kun en lille del.

Du overser fuldstændigt at en PC er meget mere end et entertainment center
Btw hvordan vil chatte med dit team i mp når du kun har en controller at
gøre godt med?

- Peter

Fra : Nicolai

Dato : 08-05-08 22:44

> Du overser fuldstændigt at man kan spille andet en singleplayer på en PC

Forkert - spille flere gange ugentligt Multiplayer via TS.

> Du overser fuldstændigt at man kan spille flere sammen via det lokale
> netværk

Forkert. Som netværkstekniker? Næppe...

> Du overser fuldstændigt at der én der spiller på konsollen og resten er
> passive eller alternativt spiller man på en skærm der splittet i fire dele

Forkert igen. Multiplayer over internet igen...

> Du overser fuldstændigt at en PC er meget mere end et entertainment center
Forkert. PC'en er også min favorit, men jeg har bare fået øjnene op for der
finde alternativer. Er du også den type der kun ser Windows som eneste OS på
planenet?

> Btw hvordan vil chatte med dit team i mp når du kun har en controller at
> gøre godt med?

Wireless headset?

Sikke en masse påstande - ikke EN ramte rigtigt. Og så er vi tilbage ved
problemet i denne tråd. Påstande og personlige holdninger.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-05-08 23:08

"Nicolai" skrev

> Forkert - spille flere gange ugentligt Multiplayer via TS.

Nu er problemet jo bare at der er/har været problemer med netværksspil på
konsollen
Er det efterhånden blevt fixet?
Btw koster det ikke en pæn sjat i abonnement etc?

> Forkert. Som netværkstekniker? Næppe...

Din påstand var man ikke kan hygge sig med PC'er på samme måde som med en
konsol
Her i familien fungerer det ganske fint

> Forkert igen. Multiplayer over internet igen...

Hmm dvs man har flere konsoller og flere tvskærme i stuen, eller?

Din påstand var:
"Du overser fuldstændig hyggen i stuen når hele familien deltager i
modsætning til når jeg selv sidder ved pc'en med headset og spiller for mig
selv."

Nu skriver du at du sidder for dig selv ved TV'et/konsollen med headset på
og spiller MP?
Bestem dig

> Wireless headset?

Nu er der nogen foretækker at bruge voice til de vigtige ting
Alting drukner jo i evindelig kvidren på kanalen, eller også må man skære
ned på chatteriet

> Sikke en masse påstande - ikke EN ramte rigtigt.

Kommer jo an på øjnene der ser, når du ændrer ved forudsætningerne så er det
svært at ramme

> Og så er vi tilbage ved problemet i denne tråd. Påstande og personlige
> holdninger.

Hvordan er det lige mht priserne på konsolspil?
Er det også "påstande og personlige holdninger" at de spil er hundedyre?

Forresten er WII's koncept med de interaktive spil nu ik' så ringe endda :)

- Peter

Fra : Nicolai

Dato : 09-05-08 07:36

> Er det efterhånden blevt fixet?
Ingen problemer her.

> Btw koster det ikke en pæn sjat i abonnement etc?
Gratis.

> Hvordan er det lige mht priserne på konsolspil?
> Er det også "påstande og personlige holdninger" at de spil er hundedyre?

Nej det er helt galt. Derfor er PC også min favorit. Men 500 for årets spil
er ok imho.

> Forresten er WII's koncept med de interaktive spil nu ik' så ringe endda
> :)

Netop. Wii har vist vejen.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-05-08 09:06

"Nicolai" skrev

> Gratis.

XBox Live koster da?

Jeg formoder at PS spil er gratis online (med undtagelse af specielle spil)
Hmm ok
http://www.us.playstation.com/PS3/network

Hvad med WII er den online og er det gratis?

- Peter

Fra : Dopedog

Dato : 09-05-08 10:54

> [...]
> Hmm ok
> http://www.us.playstation.com/PS3/network
>
> Hvad med WII er den online og er det gratis?

Det er den ja Jeg har spillet en del spil online på min Wii, og det har
fungeret upåklageligt (og altså også gratis)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-05-08 08:43

Peter Lykkegaard wrote:

> Forresten er WII's koncept med de interaktive spil nu ik' så ringe endda :)

Det kan nemt laves til PC'en også.

Jesper Poulsen

Fra : Martin

Dato : 09-05-08 08:49

Jesper Poulsen wrote:

> Det kan nemt laves til PC'en også.

Eller til Amiga... men er der nogle der har gjort det, næææ
Wii Balance Board er et rigtig godt eksempel på innotiativ tænkning fra
Nintendo, desuden så er følerne i Balance Board total følsomme, bare den
mindste rulning på foden, og vupti så ved Balance Board hvordan du står

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-05-08 13:52

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> declared in:
482379cc$0$90268$14726298@news.sunsite.dk :

> Din påstand var man ikke kan hygge sig med PC'er på samme måde som
> med en konsol
> Her i familien fungerer det ganske fint

Fint for jer.
Jeg vil blot savne at kunne lange ud efter modspilleren i samme sofa,
eller på anden vis, ad fysisk kontakt, hygge-genere modspillerne.
Man kan IKKE "hygge sig med PC'er på samme måde".
Man kan MÅSKE hygge sig lige så godt, men ikke "på samme måde".

I mange spil, spiller man samme tid, på samme konsol, på samme skærm,
uden opdeling af skærmen. Primært tæske-spillene og sportsspillene.

> Hvordan er det lige mht priserne på konsolspil?
> Er det også "påstande og personlige holdninger" at de spil er
> hundedyre?

Priserne for en ny PC vs. en ny konsol...
Pengene man får igen når man sælger et spil man ikke længere spiller...

PC'en har fordele og ulemper, konsollerne har fordele og ulemper.
Nogle af disse er subjektive. Nogle er objektive.

Jeg ved kun at jeg ikke kunne nøjes med kun en PC, eller kun en konsol.
Jeg har også både komfur og mikroovn. Stole og sofaer. Bestik og
spisepinde...

Fra : Nicolai

Dato : 12-05-08 11:58

> [...]
> Man kan IKKE "hygge sig med PC'er på samme måde".
> Man kan MÅSKE hygge sig lige så godt, men ikke "på samme måde".

HØRT. Jeg er giga-pc-fan, men har åbnet øjnene for konceptet med PS3
wireless i sofaen :)'

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-05-08 22:00

Nicolai wrote:

> Forkert.

Nope. Som Peter er inde på, så har du kun en controller at interagere
med. Ingen mus og intet tastatur giver store begrænsninger for både
kommunikation og præcision.

Jesper Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 08-05-08 22:45

> Nope. Som Peter er inde på, så har du kun en controller at interagere
> med. Ingen mus og intet tastatur giver store begrænsninger for både
> kommunikation og præcision.

Sorry, men helt ærligt: tak for du fortalte mig det, den var jeg ikke klar
over.

(meget kraftig ironi kan forekomme)

Som skrevet i andet indlæg, så er PC også min favorit. Jeg har bare fået
åbnet øjnene for alternativer. Jeg siger ingensteder det ene skal afløse det
andet, jeg siger bare begge har deres berettigelse

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-05-08 08:42

Nicolai wrote:

> Sorry, men helt ærligt: tak for du fortalte mig det, den var jeg ikke klar
> over.

Det kunne være at andre end dig havde svært ved at se det. Der var
heller ikke lige noget der tydede på at du var klar over det.

Hvis du ikke skriver hvad du ved er der heller ikke en kinamands chance
for at vi andre ved det.

Hvis du er typen der bare skal sidde og spille smart, så må du sidde
helt for dig sel - jeg gider i hvertfald ikke at deltage i diskussionen så.

> Som skrevet i andet indlæg, så er PC også min favorit. Jeg har bare fået
> åbnet øjnene for alternativer. Jeg siger ingensteder det ene skal afløse det

Jeg ser ingen alternativer til PC'en, for PC'en kan nøjagtigt det samme
som en konsol og langt mere til. Hvorfor investere i mere elektronik,
når det hele kan klares med ét apparat.

Jesper Poulsen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-05-08 13:56

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> declared in:
4824004c$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> [...]
>
> Jeg ser ingen alternativer til PC'en, for PC'en kan nøjagtigt det
> samme som en konsol og langt mere til. Hvorfor investere i mere

Hvorfor investere i en super-maskine, for at emulere Tekken 5, når
en PS3 plus Tekken 5 koster mindre? (For ikke at forglemme et joypad
til at spille på, med mindre du kan spille Tekken på keyboard...)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-05-08 22:06

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Hvorfor investere i en super-maskine, for at emulere Tekken 5, når

Fordi super-maskinen også kan andet end spil.

Jesper Poulsen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-05-08 06:03

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> declared in:
4824bcc9$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Fordi super-maskinen også kan andet end spil.

Ah, ligesom en PS3?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-05-08 10:05

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Ah, ligesom en PS3?

Tekstbehandling, programmering, webdesign?

Jesper Poulsen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-05-08 11:36

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> declared in:
48256524$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Tekstbehandling, programmering, webdesign?

Det skal man købe en monster-PC for?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-05-08 11:55

"Thomas Hejl Pilgaard" skrev

> Det skal man købe en monster-PC for?
Mht programmering er det nu rart at kunne teste forskellige løsninger på en
ren vmware gæst
Og jo det kræver lidt af hardwaren at få det til at køre gnidningsløst
Som regel har jeg to gæster åbne, en til udvikling og en til test
Hosten holder jeg forholdsvis ren så det er nemt at reinstallere/flytte til
ny maskine etc

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-05-08 08:58

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Det skal man købe en monster-PC for?

Du programmerer ikke meget, kan jeg se.

De maskiner der oftest anvendes til softwareudvikling har maskinkraft
der langt overstiger en gængs konsol.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-05-08 09:14

"Jesper Poulsen" skrev

> De maskiner der oftest anvendes til softwareudvikling har maskinkraft
> der langt overstiger en gængs konsol.

Øhh?
Hvilken type softwareudvikling?

NB!
"32 Node PS3 Cluster (..) This cluster offers a theoretical performance of
greater than 5TF! "
http://www.terrasoftsolutions.com/store/index.php?submit=software&submitimg%5Bhardware%5D%5Bsolutions%5D=1

pris ca $50k ...

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-05-08 22:58

Peter Lykkegaard wrote:

> Øhh?
> Hvilken type softwareudvikling?

Java.

> NB!
> "32 Node PS3 Cluster (..) This cluster offers a theoretical performance of
> greater than 5TF! "

Det er 32 PS3'ere. Det er ikke 1 gængs konsol som et gennemsnit at en
PS3, en Xbox 360 og en Wii.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-05-08 23:20

"Jesper Poulsen"

> Java.

Hvad djævlen laver du i Java der kræver en kraftig PC?

> Det er 32 PS3'ere. Det er ikke 1 gængs konsol som et gennemsnit at en
> PS3, en Xbox 360 og en Wii.

Netop processoren på PS3 er noget helt specielt
Du lagde mærke til det IBM bladecenter der kan levere 6.4TF men koster 3
gange så meget?

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-05-08 09:40

Peter Lykkegaard wrote:

> Hvad djævlen laver du i Java der kræver en kraftig PC?

Jeg gør ikke, men dem der laver hele systemer i Java gør. Jeg har en
kammerat der lever af at skrive Java-kode og det er ofte RS6000-maskiner
de arbejder med.

> Netop processoren på PS3 er noget helt specielt

Det ved jeg. Men tråden her går på _konsoller_ og ikke PS3.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-05-08 09:53

"Jesper Poulsen" skrev

> Jeg gør ikke, men dem der laver hele systemer i Java gør. Jeg har en
> kammerat der lever af at skrive Java-kode og det er ofte RS6000-maskiner
> de arbejder med.

Kompilering kan blive så omfattende at build kræver rå maskinkraft hvor
selve test/udvikling af delelementer snildt kan laves på en gennemsnitligt
PC - afaik

- Peter

Fra : preben nielsen

Dato : 09-05-08 20:23

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i meddelelsen

> Én specifik hardware (grafikkort og processor) man skal programmere sig op
> imod, og ikke flere drivere.

Det har du vist ikke forstand på. Programmering foregår via DirectX og man
kan være ligeglad med driver og hardware.

> Grafikken er nu altså også bare bedre på en konsol - ja, det er den altså,
> og jeg har endnu ikke set et PC-spil der kan måle sig med det, Crysis gør
> heller ikke.

Arghhh. Du må da tage pis på os.... !

> Hvis man ser forskellen på Assassins Creed på konsol og PC, så er den
> altså ret stor, synes jeg - også selvom jeg kører DVI->HDMI fra PC til TV.

Computerspil skal sgu da ikke ses på et TV.

> Prøv at hente en HD (1024p) trailer eller lign. og afspil det på
> computeren, det er godt nok voldsomt så meget det egentlig kræver at
> afspille dette.

Næh.., det går fint.

-p

Fra : Martin

Dato : 10-05-08 01:57

preben nielsen wrote:
> "Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i meddelelsen

> Det har du vist ikke forstand på. Programmering foregår via DirectX og
> man kan være ligeglad med driver og hardware.

Så er du også bundet til Windows...
Nå jeg programmerer, så gør jeg det selvfølgelig så det også er OS
independent, altså også virker til Mac, Linux osv, og der mangler der
gode spil

> Arghhh. Du må da tage pis på os.... !

Stadig mit synspunkt, så om jeg tager pis på jer er jeg egentlig ret
ligeglad med, men jeg tager ikke pis på mig selv :)

> Computerspil skal sgu da ikke ses på et TV.

Prøv det!
Kom op i noget der der hedder 1920x1080, så begynder computerspil at
hakke lidt, og ikke se så skide kønne ud... IGEN MIN MENING!

> Næh.., det går fint.

Alt er afhængigt af hardware selvfølgelig, sidder man ikke på den nyeste
spand, med topdollar grafikkort, så knøjs det lidt i det...

Selvfølgelig hakker det overhovedet heller ikke på min 1 måned gamle
spand, men på min gamle 2 år gamle spand, der tror jeg den skippede 2-5
frames pr sekund, og det kan man altså godt se når der er hurtige
bevægelser.

Men... Spil der kræver mus, synes jeg skal spilles på PC, mens en del
andre skal spilles på konsol, og mange kan spilles lige godt på begge
ting :) - men nu er jeg selvfølgelig heller ikke van til at bruge et
joypad, så jeg glæder mig til jeg får min PS3, som lige er bestilt idag,
det krævede åbenbart kun 2 grunde (GTA IV og GT Prologue) før jeg tog
mig sammen hehe

PS
Nye PS3 spil er åbenbart ikke helt vildt dyre
Gran Turismo Prologue, 287,- så vidt jeg ved, så mener jeg at det ikke
er mere end 1 måned gammelt

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-05-08 06:05

Martin <martin@aarhof.invalid> declared in:
4824f2fc$0$90266$14726298@news.sunsite.dk :

> PS
> Nye PS3 spil er åbenbart ikke helt vildt dyre
> Gran Turismo Prologue, 287,- så vidt jeg ved, så mener jeg at det ikke
> er mere end 1 måned gammelt

Det er så heller ikke et fuldt spil, jævnfør titlen.
Men der er underholdning nok for pengene.

Fra : Hagar

Dato : 10-05-08 12:15

> PS
> Nye PS3 spil er åbenbart ikke helt vildt dyre
> Gran Turismo Prologue, 287,- så vidt jeg ved, så mener jeg at det ikke er
> mere end 1 måned gammelt

Her er en top 40 over ps3 spil
http://www.coolshop.dk/catalog/top40.php?platform=PS3 priserne er nu ikke
alle lave.

Hagar

Fra : Kenneth

Dato : 13-05-08 19:06

"Martin" <martin@aarhof.invalid> wrote in message

> Prøv det!
> Kom op i noget der der hedder 1920x1080, så begynder computerspil at hakke
> lidt, og ikke se så skide kønne ud... IGEN MIN MENING!

Du må have en langsom computer? Jeg spiller f. eks Eve Online
i den opløsning på en 2 år gammel Dell XPS bærbar. Jeg har ikke
nogle problemer med det og det er med premium update (grafik opdatering).

> [...]
> åbenbart kun 2 grunde (GTA IV og GT Prologue) før jeg tog mig sammen hehe

Ja det er også nok
Jeg har dem begge og du kan godt glæde dig til dem.

> Nye PS3 spil er åbenbart ikke helt vildt dyre
> Gran Turismo Prologue, 287,- så vidt jeg ved, så mener jeg at det ikke er
> mere end 1 måned gammelt

Nej men det er heller ikke andet end en glorificeret demo. Den endelige
GT kommer først om et år.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-05-08 09:09

preben nielsen <prel@post.tele.dk> declared in:
4824a4b1$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :
> "Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i meddelelsen

> Det har du vist ikke forstand på. Programmering foregår via DirectX
> og man kan være ligeglad med driver og hardware.

Virkelig?
Lad os lige høre hvad en tilfældig udvikler siger.
Nu er Age of Conan jo på trapperne, så lad os høre fra Jorgen Tharaldsen,
Product Director på AoC:

"I don't expect any high-end PC game to resolve absolutely all performance
issues before launch, and it won't be any different with Conan. It never
ends as new graphics cards, drivers and machines are introduced."

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm?GAME=191&FEATURE=1927&bhcp=1

> Arghhh. Du må da tage pis på os.... !

Jeg er enig med ham.
Jeg har ikke set noget til PC, der kan sammenlignes med et Full HD
signal som PS3'en kan levere. Endnu.

Fra : Kim2000

Dato : 11-05-08 21:48

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> og jeg har endnu ikke set et PC-spil der kan måle sig med det, Crysis gør

Det kommer da så sandelig an på hvilken pc du sidder med. Iøvrigt synes jeg
godt nok konsollerne er blevet dyre, 5000 for maskinen, 600 kroner for hvert
spil. Det er ret meget for et legetøj, der kun kan bruges som legetøj.

mvh
Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-05-08 23:00

Kim2000 wrote:

> Det kommer da så sandelig an på hvilken pc du sidder med. Iøvrigt synes jeg
> godt nok konsollerne er blevet dyre, 5000 for maskinen, 600 kroner for hvert

Og for det samme pris får man en fuldt ud game-capable PC. Spillene er
en del billigere til PC og PC'en har flere anvendelsesmuligheder.

Jesper Poulsen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-05-08 06:13

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> declared in:
48276c66$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Og for det samme pris får man en fuldt ud game-capable PC. Spillene er
> en del billigere til PC og PC'en har flere anvendelsesmuligheder.

En ovn har også flere anvendelsesmuligheder end en mikrobølgeovn.
Gad vide hvorfor så mange mennesker har mikrobølgeovn?...

Duh!
Fordi der bare er NOGLE ting, hvor det er smartere med en mikroovn.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-05-08 09:42

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> En ovn har også flere anvendelsesmuligheder end en mikrobølgeovn.
> Gad vide hvorfor så mange mennesker har mikrobølgeovn?...

En ovn og en microovn er 2 forskellige ting der _ikke_ overlapper i
funktionalitet.

Det svarer til at sammenligne en RC Piccoline med en NES.

Jesper Poulsen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-05-08 19:21

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> declared in:
482802e1$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> En ovn og en microovn er 2 forskellige ting der _ikke_ overlapper i
> funktionalitet.

Du kan da koge begge apparater ned til samme funktion:
At opvarme mad.

Desuden har den ene flere udnyttelsesmuligheder, mens den anden er
mere bekvem. - Jeg synes sammenligningen er fin.

Fra : Martin

Dato : 12-05-08 00:00

Kim2000 wrote:
> [...]
> spil. Det er ret meget for et legetøj, der kun kan bruges som legetøj.

5000,- det var vidst lige da PS3 kom ud, jeg har lige købt min fra
coolshop.dk til 2999,-
<http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=53902>

Husk lige at et bluray drev til en PC koster 800,-
<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419022&searchArea=&Soegeord=>
Så find lige en highend PC til 2200,-

Prisen på spillene er jeg helt enig i at de er lidt dyrere, et nyt spil
til PC koster ca. 350,- mens et til PS3 koster ca. 450,-

Men skal vi ikk bare stoppe diskussionen her - nogle kan lide konsol,
andre kan lide PC - nogen kan lide begge del, og sådan er det vel bare

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-05-08 06:10

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> declared in:
48275b8e$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk :
> "Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kommer da så sandelig an på hvilken pc du sidder med. Iøvrigt
> synes jeg godt nok konsollerne er blevet dyre, 5000 for maskinen

3000

> 600 kroner for hvert spil.

400

> Det er ret meget for et legetøj, der kun kan bruges som legetøj.

Hallo... BluRay afspiller med i købet (PS3)...
En GOD BluRay afspiller endda.

En PC der kan det samme (og en masse andet, javel) koster mere.

Men igen: Det er idiotisk at sammenligne. Begge har fordele og
ulemper, styrker og svagheder. Alene det faktum at så mange
(oplyste) brugere har begge, taler sit klare sprog.

Jeg ville absolut hellere undvære min PS3 end min PC, men min
PC har også kostet mig 6 gange så meget, og der ER stadig ting
jeg hellere vil foretage mig på min PS3.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-05-08 06:43

Thomas Hejl Pilgaard <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> declared in:
02268cac$0$16400$c3e8da3@news.astraweb.com :

> Kim2000 <kim2000@surfer.dk> declared in:
> 48275b8e$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk :

> 3000

> 400

Faktisk snarere 300.

Gennemsnitsprisen på top 40 listen her, er 308 kr:
http://www.coolshop.dk/catalog/top40.php?platform=10&x=5&y=3

Jeg har undtaget de spil, der har hardware med i boksen,
mikrofoner, guitar, etc. Medtages disse, kommer vi helt op på
325 kr...

100.000 er meget for et køretøj, der kun kan bruges som køretøj.
What's your point?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-05-08 09:45

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> 100.000 er meget for et køretøj, der kun kan bruges som køretøj.
> What's your point?

Med en PC får man mere end bare et legetøj. En konsol er et legetøj og
bliver aldrig andet.

De penge man skal bruge på en konsol kan man lige så godt kaste efter et
grafikkort - prisen i sidste ende er den samme, men man har kun ét
apparat stående.

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-05-08 11:52

Jesper Poulsen skrev:

> Med en PC får man mere end bare et legetøj. En konsol er et legetøj og
> bliver aldrig andet.

Du generaliserer!

En PS3 er også en konsol, og for rigtig mange mennesker er dens
mediecenterfunktioner, og dens BluRay afspiller _ikke_ legetøj, faktisk
er BluRay afspilleren i PS3 en af de bedste man kan købe p..t.

> De penge man skal bruge på en konsol kan man lige så godt kaste efter et
> grafikkort - prisen i sidste ende er den samme, men man har kun ét
> apparat stående.

Igen, du tager altså grumt fejl!

At spille på pc'en og spille på sin konsol i stuen, er 2 vidt
forskellige ting, selv om det grundlæggende handler om at bliver
underholdt i begge tilfælde.

Jeg spiller Battlefield 2 og 2142, som stort set det eneste på min pc -
den har interfacet til den type spil, nemlig en mus og et tastatur, og
følelsen her er helt anderledes, end når jeg flytter min ind foran mit
tv og PS3, for at starte GT5, GTA4 osv. op - så vil jeg have spillet i
42" med fuld DTS eller 5.1 lyd, det er noget min PC ikke kan erstatte,
selv om det er en, efter dagens standard, "okay" spillemaskine med
GTX8800, E6700 3,0Ghz processor og 4 Gbyte ram, Raptor diske osv.

Det ER bare ikke det samme som at tænde sin PS3, for 10 sekunder senere
at sidde i GT5 og blæse der ud af med fuld surroundlyd - Jo, jeg kunne
slæbe min PC ind til mit tv, jeg kunne tilslutte den med VGA kablet osv.
men 1. min pc er GRIM at have stående i stuen, 2. den LARMER at have
stående, 3. den er noget længere tid om at starte op. osv. osv. osv.

At påstå at en god gaming pc kan erstatte en spillekonsol, som nu engang
primært er lavet for at spille, er imho forkert...

Og så skal man ikke glemme, at der efterhånden kommer en del rigtig fede
spil på konsollerne, som kun kommer på konsollerne - enten Xbox 360,
eller PS3 (og Wii)...

Lars B

Fra : Hagar

Dato : 12-05-08 15:11

> [...]
> spil på konsollerne, som kun kommer på konsollerne - enten Xbox 360, eller

Jeg vil nu mene at halvdelen af at spille er at kunne tale med andre om ens
fremgang på slagmarken. Så vidt jeg ved, så kan hverken teamspeak, xfire
eller noget andet køre samtidig på en konsol, og så kan en nok så stor skærm
og nok så meget lyd være totalt ligegyldigt.

Hagar

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-05-08 19:26

Hagar <nogo31@hotmail.com> declared in:
4828501c$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Jeg vil nu mene at halvdelen af at spille er at kunne tale med andre
> om ens fremgang på slagmarken.

Og den anden halvdel er så de spil der bedst håndteres af en konsol.

> Så vidt jeg ved, så kan hverken
> teamspeak, xfire eller noget andet køre samtidig på en konsol, og så
> kan en nok så stor skærm og nok så meget lyd være totalt ligegyldigt.

Dit argument holder ergo kun så længe Teamspeak, Xfire og lignende er
så vigtigt for oplevelsen (subjektivt) som du lægger op til.

Jeg er enig med dig i at der er spil, som bedst håndteres af en PC.
Men vi debatterer altså ikke hvilken af de to formater der er "bedst".
Vi debatterer om det ene format kan ALT det, som det andet format kan.
.... Og det kan det ikke.

Fra : Lars Jensen

Dato : 18-05-08 11:36

Hagar skrev:

> [...]
> eller noget andet køre samtidig på en konsol, og så kan en nok så stor skærm
> og nok så meget lyd være totalt ligegyldigt.

Du ved desværre forkert :)

Jeg chatter fint online med mine medspillere i bl.a. Warhawk - der er
indbygget chat via Bluetooth headset, og det fungerer fint.

> Hagar

Lars B

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-05-08 15:34

Lars Jensen wrote:

> Det ER bare ikke det samme som at tænde sin PS3, for 10 sekunder senere
> at sidde i GT5 og blæse der ud af med fuld surroundlyd - Jo, jeg kunne

Bilspil på en konsol med en lille grim controller der allerhøjst kan
vibrere?

Når jeg spiller bilspil, så er det med force feedback rat og pedaler
hvor man skal holde _rigtigt_ godt fast.

Når jeg spiller FPS, så er det med en Logitech G5 og et IBM PS/2 tastatur.

Og platformsspil - platformsspil hørte hjemme i 80'erne.

Jesper Poulsen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-05-08 19:28

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> declared in:
4828553b$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> [...]
> tastatur.
>
> Og platformsspil - platformsspil hørte hjemme i 80'erne.

Tæskespil?
Sportsspil?
Og alle de svært definérbare spil, som kun udkommer til konsol?
(Gad vide hvorfor, mon?)

Pointen er, og bliver, at ingen af de to formater kan ALT det,
som det andet format også kan.

Fra : Dopedog

Dato : 13-05-08 11:13

> Og platformsspil - platformsspil hørte hjemme i 80'erne.

Du har tydeligtvis ikke prøvet Super Mario Galaxy

Fra : Lars Jensen

Dato : 18-05-08 11:40

Jesper Poulsen skrev:

> Bilspil på en konsol med en lille grim controller der allerhøjst kan
> vibrere?

> Når jeg spiller bilspil, så er det med force feedback rat og pedaler
> hvor man skal holde _rigtigt_ godt fast.

Hvad pokker er der i vejen for at tilslutte et G25 eller et andet af
Logitechs mange rat? Der er endda lavet et rat af Logitech specielt til
GT5 Prologue, også med Force Feedback osv.

> Når jeg spiller FPS, så er det med en Logitech G5 og et IBM PS/2 tastatur.

Jeg bruger en G9 og et BF2 tastatur når jeg spiller på min PC.

> Og platformsspil - platformsspil hørte hjemme i 80'erne.

Du har tydeligvis ikke spiller Ratchet & Clank, Jak & Daxter osv...

Lars B

Fra : Nicolai

Dato : 12-05-08 12:02

> [...]
> PC har også kostet mig 6 gange så meget, og der ER stadig ting
> jeg hellere vil foretage mig på min PS3.

Det er så konge formuleret. HØRT.

Fra : Nicolai

Dato : 12-05-08 12:01

> [...]
> jeg godt nok konsollerne er blevet dyre, 5000 for maskinen, 600 kroner for
> hvert spil. Det er ret meget for et legetøj, der kun kan bruges som

Maskinen koster under 3k (PS3)

Fra : Frandsen

Dato : 08-05-08 09:38

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i meddelelsen
> Det er ikke et computerspil, det er et spil til en konsol

Nu er en konsol også en computer, og min gamle lommeregner er også en
computer, men ja, det irriterer også mig, når journalister ikke skelner
mellem pc- og konsolspil.

> Det er da møj irreterende det ikke er kommet til pc'eren som er en
> computer.

ja

> Hvorfor kommer de gode spil altid først til de fandens konsoller.

Måske det største marked er der?! Der er måske flere konsol-spillere end der
er pc-spillere?!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-05-08 10:03

"Frandsen" skrev

> Måske det største marked er der?! Der er måske flere konsol-spillere end
> der er pc-spillere?!
Nok snarere en større dækningsgrad samt det faktum at hardwaren er kendt og
der typisk ikke er brug for at lave en lind strøm af patches
Priser på konsolspil ligger i absolut top i forhold til pc-spil

- Peter

Fra : PerX ...

Dato : 10-05-08 03:25

In article <4821e2de$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, "kimila"
<kimila snabel a mail dot dk> says...

> Det er ikke et computerspil, det er et spil til en konsol
>
> Det er da møj irreterende det ikke er kommet til pc'eren som er en computer.
>
> Hvorfor kommer de gode spil altid først til de fandens konsoller.

Fordi de tjener kassen på de overdyre konsol spil :)

Fra : René Lønstrup

Dato : 07-05-08 19:44

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i meddelelsen
> http://borsen.dk/it/nyhed/131417/

> Det er spilproducenten Take Two, der står bag successerien Grand Theft
> Auto. Det første spil blev lanceret for knap syv år siden og satte nye
> standarder for sin type af spil.

Tsk tsk - typisk journalister... Spillet er udgivet af Take Two ja, men jeg
vil nu mene at det er Rockstar der står bag serien.. Desuden udkom det
første GTA i 1997 - det var GTA III der kom for 7 år siden...

René Lønstrup
[insert random ingenious quote here...]

Fra : Kenneth

Dato : 07-05-08 22:56

"René Lønstrup" <rene@loenstrup.net> wrote in message
> Tsk tsk - typisk journalister... Spillet er udgivet af Take Two ja, men
> jeg vil nu mene at det er Rockstar der står bag serien..

Kommer an på hvad man mener med står bag. Rockstar er ejet af
Take Two og det er den sidstnævnte der har finanseret det hele.

Fra : Martin

Dato : 07-05-08 23:11

Kenneth wrote:
> "René Lønstrup" <rene@loenstrup.net> wrote in message
>
> Kommer an på hvad man mener med står bag. Rockstar er ejet af
> Take Two og det er den sidstnævnte der har finanseret det hele.

Rockstar Games er udviklerne, mens Take Two er producenten

Eller for at sige det på filmsk
Rockstar Games er forfatteren og instruktøren, mens Take Two er
instruktøren og producenten

Begge "spillere" kan sagtens have en finger med i instruktøren, dog tror
jeg bare at Take Two smider hele instruktør rollen til Rockstar Games,
det klarer de jo også helt fint :)

Anyway, nu er der 2 grunde til at købe en PS3, GTA IV, og GT 5 Prologue,
når den 3. grund kommer, så er der en PS3 i min lejlighed :)

Fra : Dopedog

Dato : 08-05-08 12:41

> Begge "spillere" kan sagtens have en finger med i instruktøren, dog tror
> jeg bare at Take Two smider hele instruktør rollen til Rockstar Games, det
> klarer de jo også helt fint :)

Er det ikke noget med at de kalder sig Rockstar North når de udvikler et GTA
spil, netop for at folk ikke skal sidde og snakke om det som i gør nu. Mener
jeg at jeg har læst et sted

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-05-08 14:29

"Dopedog" skrev

> Er det ikke noget med at de kalder sig Rockstar North når de udvikler et
> GTA spil, netop for at folk ikke skal sidde og snakke om det som i gør nu.
> Mener jeg at jeg har læst et sted
Rockstar Games er Take Two interactive udviklings "afdeling" (development
division)
Rockstar North er tidligere AM design

- Peter

Fra : Kenneth

Dato : 13-05-08 19:16

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote in message
> Er det ikke noget med at de kalder sig Rockstar North når de udvikler et
> GTA spil, netop for at folk ikke skal sidde og snakke om det som i gør nu.
> Mener jeg at jeg har læst et sted

Nej Rockstar North, som er bosiddende i Scotland (heraf "North"),
er et datterselskab af Rockstar games. RS North er tidligere kendt
som DMA Design Limited.

Fra : Lars Jensen

Dato : 10-05-08 17:01

Martin skrev:

> Anyway, nu er der 2 grunde til at købe en PS3, GTA IV, og GT 5 Prologue,
> når den 3. grund kommer, så er der en PS3 i min lejlighed :)

Den 3. grund : Metal Gear Solid 4! :)

Lars B

Fra : Martin

Dato : 11-05-08 01:34

Lars Jensen wrote:

> Den 3. grund : Metal Gear Solid 4! :)

Lige præcis den slags spil ser jeg helst blive spillet med mus, kan
skisme ikke finde ud af at bruge et joypad til at flytte en markør rundt
på en skærm... hurtigt :)

Fra : Lars Jensen

Dato : 11-05-08 06:59

Martin skrev:

> Lige præcis den slags spil ser jeg helst blive spillet med mus, kan
> skisme ikke finde ud af at bruge et joypad til at flytte en markør rundt
> på en skærm... hurtigt :)

Nu er MGS jo ikke ligefrem et "løb hurtigt frem og skyd"-spil, så det
kan sagtens spilles med controller :)

Men jeg havde faktisk samme indstilling som dig, inden jeg købte min
PS3, og WarHawk - FPS/TPS (Third Person Shooter) hører hjemme på en pc
med mus og tastatur, men jeg har faktisk vænnet mig til styreformen nu,
så jeg føler mig ok hjemme med en controller i disse spil..

Lars B

Fra : Martin

Dato : 11-05-08 07:56

Lars Jensen wrote:

> [...]
> med mus og tastatur, men jeg har faktisk vænnet mig til styreformen nu,
> så jeg føler mig ok hjemme med en controller i disse spil..

Tjaa måske, det må tiden vise når min PS3 kommer ind ad døren, dog kun
med GTA IV og GT Prologue med... men sad lige og tænkte om man ikke kan
plugge en usb mus til PS3'en, også bruge til skydespil?

Fra : Lars Jensen

Dato : 11-05-08 11:14

Martin skrev:

> Tjaa måske, det må tiden vise når min PS3 kommer ind ad døren, dog kun
> med GTA IV og GT Prologue med... men sad lige og tænkte om man ikke kan
> plugge en usb mus til PS3'en, også bruge til skydespil?

Det kan man desværre ikke - med mindre spillene er lavet til det.

Det skulle det nyeste Unreal Tournament være, som det eneste p.t.

Ellers kan man gå ud og købe http://www.splitfish.com/page.cfm?pageid=15

Jeg har købt den, primært for at prøve den til Warhawk. Desværre har den
en begræsning i d-pad der gør at man ikke kan selecte diagonalt, så man
mister muligheden for at skifte til det halve af ens våben i Warhawk -
så jeg har kun brugt min i 5 minutter :(

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 11-05-08 11:22

Lars Jensen skrev:

> [...]
> mister muligheden for at skifte til det halve af ens våben i Warhawk -
> så jeg har kun brugt min i 5 minutter :(

Og så kan jeg se at de har frigivet en ny firmware, og en ny software
til erstatning for der tidligere så håbløse procedure - det skal prøves.

Den nye software skulle låse op for d-pad problemerne...

Lars B

Fra : Martin

Dato : 07-05-08 23:25

Jan Rasmussen wrote:
> http://borsen.dk/it/nyhed/131417/
>
> Computerspil sælger for 2,4 mia. på en uge
[SNIP]

Gad vide hvad EA nu skal hive op af lommen, for at købe Take Two...
Tror ikke 10 mia. er nok mere hehe
<http://railgun.newz.dk/ea-games-har-budt-10-milliarder-for-take-two>