Utroligt
Fra : Hagar

Dato : 16-04-08 14:23

Hej

Som nogen ved, så har jeg en ny gamer rig, og spiller en del. Nu har jeg
hentet noget der hedder Yahoo-widget, det er noget hvor man kan få en masse
tilbehør til. Jeg har hentet noget hvor man kan se hvad der sker med ens
system, hvordan det belastes under forskellige forhold. Tænk sig, Team
fortress 2 belaster min cpu langt mere end COD4 gør, det havde jeg godt nok
ikke troet. Min CPU, som er en Intel 3.0, der bliver den ene kerne belastet
med op til 95% i kortere perioder, og ellers ligger den på 75 - 85%.
Hvis nogen er interesseret i det samme, så kig på det her
http://widgets.yahoo.com/download/ og den der monitor jeg har til systemer
er så den her http://widgets.yahoo.com/widgets/sys-monitor
Nu har jeg godt nok to skærme at gøre godt med, så det er lettere på den
måde at holde øje med sagerne.

Hagar

Fra : Frandsen

Dato : 17-04-08 08:17

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> er så den her http://widgets.yahoo.com/widgets/sys-monitor
> Nu har jeg godt nok to skærme at gøre godt med, så det er lettere på den

Jeg har flere gange haft task manager/jobliste kørende i baggrunden når jeg
har spillet, for at se CPU og MEM-forbrug. Spil som EQ2, WoW og SimCity 4
banker min single core op på 100%. Det er der ikke noget udsædvanligt i.

Fra : Hagar

Dato : 17-04-08 11:17

> [...]
> jeg har spillet, for at se CPU og MEM-forbrug. Spil som EQ2, WoW og
> SimCity 4 banker min single core op på 100%. Det er der ikke noget

Gør den det med WOW også, det forbavser mig. Jeg har ikke selv prøvet
spillet, men jeg kender en der "bor der inde", og har en P4. Vi har dog ikke
kigget på hvad spillet belaster, men det lyder godt nok vildt at det skulle
belaste så meget.

Hagar

Fra : ASKF

Dato : 18-04-08 23:05

Hagar ytrede sig i <480723a5$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med
dette:

> [...]
>kigget på hvad spillet belaster, men det lyder godt nok vildt at det skulle

WoW vil gerne lægge beslag på al cpu kraft fordi den også bruger det til
preload. Det har dog ikke forhindret mig i at have en del andre
programmer kørende. Jeg har ofte afspillet musik-videoer på min anden
monitor uden hakken i spillet eller videoerne, selvom WoW brugte al fri
CPU kraft inden jeg startede videoafspilleren. Det er på en P4/3GHz.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-04-08 08:41

> [...]
> er så den her http://widgets.yahoo.com/widgets/sys-monitor
> Nu har jeg godt nok to skærme at gøre godt med, så det er lettere på den

Det er helt normalt - du sammenligner et ældre spil med et nyt - det nye
kræver et lynhurtigt grafikkort, og hvis grafikkortet ikke er hurtigt nok,
står CPU'en og hyggeventer til grafikkortet er færdigt - den har ikke andet
at lave.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hagar

Dato : 17-04-08 11:15

> [...]
> kræver et lynhurtigt grafikkort, og hvis grafikkortet ikke er hurtigt nok,
> står CPU'en og hyggeventer til grafikkortet er færdigt - den har ikke

Nu vil jeg ikke mene jeg har et ældre grafikkort, jeg har dette
http://computergeil.dk/index.php?aid=13927 eller et der er bygget på samme
sten.

Hagar

Fra : Frandsen

Dato : 21-04-08 08:19

"Morten Wartou" <mort_fjerndette_en@wartou.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kræver et lynhurtigt grafikkort, og hvis grafikkortet ikke er hurtigt nok,
> står CPU'en og hyggeventer til grafikkortet er færdigt - den har ikke

Måske i hans tilfælde, men det er ikke altid givet. Det kommer an på,
hvorledes spillet er programmeret, og typen af spil. Jeg har to grafikkort i
SLI, og selvom det ikke bruger SLI-funktionen ret meget, så kører CPU'en
100% alligevel. Grafikkortene skal beregne det visuelle, men der ligger jo
mange andre beregninger bag ved også, specielt i simulationer og spil med
AI.

I mine tilfælde kører spillene dog udmærket selvom de bruger 100% CPU, i
hvert fald hvis de har RAM nok.