Skærme
Fijala 3554
Hvilken 30"?
Fra : rt

Dato : 28-05-08 07:53

Jeg er på kig efter en 30", som primært at bruges til billedarbejde,
samt almindelig kontorbrug og programmering. Enkelte spil vi ikke
udelukkes. Den skal bruges sammen med en laptop, muligvis en MacBook
Pro.

Jeg vil 1) høre hvad der kan anbefales og hvad jeg skal være
opmærksom på og 2) spørge om I kan forklare mig, hvad de forskellige
parametre betyder, og hvilke der skal være så høje eller så lave som
muligt. Hvad er godt og hvad er skidt?

Jeg har f.eks. set en skærm med disse parametre:

30 tommer TFT aktiv matriks / 2560 x 1600 / 6 ms / 400 cd/m2 / 1000:1
/ 60 Hz / 268.5

Andre steder ser jeg en parameter som: 0.2505 mm

Apples 30" har svjv disse specifikationer:

30 tommer TFT aktiv matriks / 2560 x 1600 / 14 ms / 400 cd/m2 / 700:1
/ 0.25 mm dpi /

Håber I kan hjælpe mig en denne jungle ...

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : J

Dato : 28-05-08 09:56

On 28 May 2008 06:52:33 GMT, rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Apples 30" har svjv disse specifikationer:
>
>30 tommer TFT aktiv matriks / 2560 x 1600 / 14 ms / 400 cd/m2 / 700:1

Du skal bare kigge på www.prad.de

under Monitor, Hersteller, Apple, HP
for at se alle specifikationer. Man kan også søge.

Den 30" man taler om, er HP/Compaq 3065

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=261232&searchArea=&Soegeord=

Både apple'en og Hp'en er s-ips panel. Jeg kan ikke forklare, hvorfor
HP opgiver en kontrast på 1000:1 medens apple giver 700:1.
s-ips er karakteriseret ved en ret blød kontrast jo, men farverne er
fantastiske.

Bagud i gruppen er der meget omtale af hp lp3065 skærmen. vanedannende
!

mvh

John

Fra : rt

Dato : 28-05-08 10:14

J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in

> [...]
> farverne er fantastiske.
>
> Bagud i gruppen er der meget omtale af hp lp3065 skærmen.

Ok, mener du at Apples og HP's er lige gode, eller er den ene
bedre end den anden? Jeg ved godt at prisen er forskellig, men
hvis vi ser bort fra den.

Jeg ved, som du nok kan høre, intet om paneler, hardware,
specifikationer osv. mht. skærme, men s-ips-panelet skulle være
godt? Jeg er ganske simpelt interessert i en fed alsidig skærm,
hvis brug primært vil være billedbehandling, webudvikling osv.

Jeg hælder nok mest til Apples, fordi jeg også skal have en
MacBook Pro, og den er sgu' ret stilet. Men ikke for enhver pris,
hvis den er meget underlegen alternativerne.

Tak for hjælpen.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 30-05-08 10:28

> [...]
> godt? Jeg er ganske simpelt interessert i en fed alsidig skærm,
> hvis brug primært vil være billedbehandling, webudvikling osv.

Sandsynligvis er det samme LCD panel der sidder i de 2... At kontrasten
er opgjort til noget andet kan enten skyldes målemetoden eller at
lyskilden i den ene er anderledes end i dne anden.

Men det er sådan noget man kun ved hvis man finder en uafhængig test af
de 2 direkte mod hinanden

> Jeg hælder nok mest til Apples, fordi jeg også skal have en
> MacBook Pro, og den er sgu' ret stilet. Men ikke for enhver pris,
> hvis den er meget underlegen alternativerne.

Det er jo lidt som at købe B&O, det ser flot ud, men alle ved også at
det ikke er der du får mest for pengene...

Fra : rt

Dato : 30-05-08 11:36

Esben von Buchwald <find.mig@paa.google> wrote in

> Det er jo lidt som at købe B&O, det ser flot ud, men alle ved
> også at det ikke er der du får mest for pengene...

Ja, den er jeg med på Men hvis man nu gerne vil betale lidt mere
for et flot design, så længe kvaliteten ikke er ringere.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : J

Dato : 30-05-08 12:34

On 30 May 2008 10:35:48 GMT, rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

>Esben von Buchwald <find.mig@paa.google> wrote in

>Ja, den er jeg med på Men hvis man nu gerne vil betale lidt mere
>for et flot design, så længe kvaliteten ikke er ringere.

Det regnede jeg også med, at du ville vælge

mvh

John