Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Prblem med grafik.
Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 28-04-08 08:17

Hej.

Jeg har en Dell Optiplex GX270 computer.

Når jeg klikker på forskellige ting, går monitoren
i sort, og jeg må så genstarte på den hårde måde.

Eksempelvis har jeg i Totalcommander villet åbne
en backup fil lavet med Norton Ghost12.

Her gik monitoren i sort.

Hvad kan årsagen mon være ?

Fra : J

Dato : 28-04-08 08:38

On Mon, 28 Apr 2008 09:16:45 +0200, erik_ja@mail.tele.dk wrote:

> [...]
>i sort, og jeg må så genstarte på den hårde måde.
>
>Eksempelvis har jeg i Totalcommander villet åbne

Det er nok ikke skærmen der er noget i vejen med !
Prøv med en anden skærm, og se at det er det samme, hehe.

Det her er en gruppe om hardware problemer med skærme. Ikke software
problemer generelt.

mvh

John

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 28-04-08 18:53

J skrev:

> [...]
> Prøv med en anden skærm, og se at det er det samme, hehe.
>
> Det her er en gruppe om hardware problemer med skærme. Ikke software

Jamen hvordan konkluderer du, at det er en
softwarefejl ?

Nu siger du, at det er den forkerte gruppe, ku du
så ikke fortælle mig, hvilken der er den rigtige?.

Fra : J

Dato : 28-04-08 21:43

> [...]

>i sort, og jeg må så genstarte på den hårde måde.
>
>Eksempelvis har jeg i Totalcommander villet åbne

Det er en meget mærkelig beskrivelse du giver:

Klikker på forskellige ting, hvilke ting ?

Så har du lavet en bacup med ghost12. Den plejer at lave et image, og
det kan man altså ikke åbne. Inde fra windows eller hvilket
styresystem. Har du bootet på en boot-CD med Ghost på for at lave en
restore eller hvad foregår der ?

Hvordan er det i windows med browseren, word, osv. Går skærmen så også
i sort ? Har du noget imod sort ?

Ja, jeg undres bare. Enten virker skærmen eller også virker den ikke.
Grafikkortet og harddisken kan naturligvis have mange problemer,
ligesom styresystemet, hvad det så er for et ? Linux, mac ? eller
hvad.

Ja, man er sgu ikke tankelæser !

mvh

John

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 29-04-08 13:30

> Det er en meget mærkelig beskrivelse du giver:

Jamen sådan er det altså.

> Klikker på forskellige ting, hvilke ting ?

det har jeg jo beskrevet.

> [...]
> det kan man altså ikke åbne. Inde fra windows eller hvilket
> styresystem. Har du bootet på en boot-CD med Ghost på for at lave en

Jo da. det kan fint lades sig gøre. Norton Ghost
12 er jo installeret, og når der klikkes på en
fil, der tilhører dette software vil softwaren jo
åbne. Sådan er det med meget software.

> Hvordan er det i windows med browseren, word, osv. Går skærmen så også
> i sort ? Har du noget imod sort ?

Ja det har jeg da, for så ka jeg jo ikke se noget.
Vel?

> [...]
> Grafikkortet og harddisken kan naturligvis have mange problemer,
> ligesom styresystemet, hvad det så er for et ? Linux, mac ? eller

Vi to stopper her J

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 29-04-08 18:35

erik_ja@mail.tele.dk wrote:

> Vi to stopper her J

Erik, hvis du gerne vil have hjælp, bliver du nok nødt til at beskrive
udstyr, software, handlinger m. v. grundigere end du har gjort.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-08 18:54

erik_ja@mail.tele.dk skriver:

> Jamen sådan er det altså.

Kør et testprogram på din PC der tester skærmen.
http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php

Virker den er det et problem med enten computerens hardware eller dit
operativsystem.

Mit bud er at det ikke er skærmen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 30-04-08 14:32

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php
>
> Virker den er det et problem med enten computerens hardware eller dit

Tak for svaret Klaus..

Det er ikke længere nødvendigt. Jeg har testet med
en anden strømforsyning samt grafikkort, og
problemet består.

Nu har jeg flyttet alt over i en anden computer,
ligesom den jeg har problemer med.

Her virker alt...

Tak til alle for jeres indlæg.

Erik

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-04-08 11:55

<erik_ja@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> genstarte på den hårde måde.
>
> Eksempelvis har jeg i Totalcommander villet åbne en backup fil lavet med

Det lyder mest som et varme eller "strøm mangel" problem i din PC. Skærmen
skulle ikke kunne gå i sort af at du klikker på noget. Med mindre at kablet
hænger løst og du klikker meget hårdt

Kan muligvis også være windows problem.

Bjarne K.

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 29-04-08 13:27

Bjarne K. skrev:

> [...]
> skulle ikke kunne gå i sort af at du klikker på noget. Med mindre at kablet

Hej Bjarne.

Det sker også af og til lige efter at boot er gået
igang.

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-04-08 17:28

<erik_ja@mail.tele.dk> wrote in message

> Hej Bjarne.
>
> Det sker også af og til lige efter at boot er gået igang.

Det var måske bedre at du også stillede spørgsmålet i dk.edb.hardware, men
igen, så lugter det af en for lille/kaput strømforsyning. Eller måske et
varme problem.

Hvis det er det første, kender du så ikke en, som har en liggende, du kan
låne, og prøve om det afhjælper problemet.

Hvis det er et varmeproblem, så start med at checke computeren for støv, og
om en ventilator skulle være stoppet, samt læg en hånd på dine harddiske. De
skal ikke være knaldvarme.

--

Med venlig