Udskiftning af bredbåndsmodem
Fra : --

Dato : 15-04-08 20:34

Hej!

Jeg har været bredbåndskunde hos TDC siden 2002, og jeg benytter
stadig mit gamle, trofaste modem. Jeg har i øjeblikket Bredbånd City 8
megabit, men da der kun er 20 kroners prisforskel op til hastigheden
på 15 megabit, så vil jeg da hellere have den!

Så nu er tiden altså kommet til at få udskiftet mit modem, for det kan
kun klare at køre 8 megabit, altså den gamle ADSL standard. Så inden
jeg kontakter TDC for at få et nyt modem, så vil jeg lige høre,
hvordan det egentlig foregår, når man får udskiftet sit modem. For
TDC's hjemmeside er desværre fuldstændig støvsuget for informationer
om det. Så vidt jeg ved, så skal centralen vide, hvilket modem man
bruger. Så jeg forestiller mig, at man får en dato, fra hvilken det
nye modem virker og det gamle ikke længere gør. Er det korrekt? Og
skal man foretage sig andet end blot at sætte det nye modem på linjen
og så ellers køre derudad?

På forhånd tak for svar!

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-04-08 21:10

-- wrote:

> [...]
> kontakter TDC for at få et nyt modem, så vil jeg lige høre, hvordan det
> egentlig foregår, når man får udskiftet sit modem.

Jeg fik mit ADSL modem ombyttet i den lokale telebutik.

Kundeservice medarbejderen hos TDC havde godt nok sagt at jeg ville
modtage et nyt med posten, men det skete ikke.

--
Jesper Lund

Fra : KsNa

Dato : 16-04-08 09:13

"--" <-@-.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nye modem virker og det gamle ikke længere gør. Er det korrekt? Og
> skal man foretage sig andet end blot at sætte det nye modem på linjen

Hej -- (Hmm, underligt navn)

Normalt får du tilsendt et nyt modem (kan også bruges på den gamle
forbindelse), og en dato for hvornår de skifter på centralen.

Mvh
Kim

Fra : --

Dato : 16-04-08 17:54

On Wed, 16 Apr 2008 10:12:56 +0200, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Normalt får du tilsendt et nyt modem (kan også bruges på den gamle
>forbindelse), og en dato for hvornår de skifter på centralen.

Tak for det. Det lyder jo ganske enkelt. Egentlig burde man vel
automatisk få tilsendt et nyt modem i forbindelse med, at man
bestiller en hastighed, som ens gamle modem ikke kan klare. TDC kan jo
godt se, hvilke kunder der kører med hvilket udstyr. Men det kan
ordresystemet tilsyneladende ikke. Jeg har nemlig prøvet at lave en
online opgradering uden dog at sende bestillingen, og der burde jo stå
en pris for fremsendelse af nyt udstyr. Men det står der ikke noget
om, så jeg tør ikke opgradere før jeg har fået det nye modem. Ellers
vil der nok ske det, at min linje bliver opgraderet, og så sidder jeg
der med et gammelt modem og ingen forbindelse i flere dage! Og har man
hørt noget så frygteligt?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-08 18:18

-- skriver:

> Jeg har nemlig prøvet at lave en
> online opgradering uden dog at sende bestillingen, og der burde jo stå
> en pris for fremsendelse af nyt udstyr.

Hvorfor ?
Det er da gratis.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : --

Dato : 17-04-08 21:26

On Wed, 16 Apr 2008 19:17:50 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>-- skriver:

>Hvorfor ?
>Det er da gratis.
>

>Klaus

Det er gratis at få selve udstyret. Men skal det sendes, koster det 79
kr. Nyopretter man et abonnement via TDC's side, fremgår prisen for
forsendelse sammen med de øvrige priser for abonnementet. Men
foretager man bare en opgradering, kan systemet åbenbart ikke se,
hvilket udstyr man har.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-04-08 21:28

-- skriver:

> [...]
> forsendelse sammen med de øvrige priser for abonnementet. Men
> foretager man bare en opgradering, kan systemet åbenbart ikke se,

Jeg har op og nedgraderet, rundgraderet og skiftet modem. Jeg har aldrig
betalt en krone i porto/forsendelse.

Fra : KsNa

Dato : 16-04-08 18:23

"--" <-@-.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil der nok ske det, at min linje bliver opgraderet, og så sidder jeg
> der med et gammelt modem og ingen forbindelse i flere dage! Og har man

Så gå dog i telebutikken og bestil og få modemet med hjem under armen.

Mvh
++

Fra : SubShin@gmail.com

Dato : 18-04-08 06:58

On 16 Apr., 18:54, -- <-...@-.dk> wrote:

> [...]
> vil der nok ske det, at min linje bliver opgraderet, og så sidder jeg
> der med et gammelt modem og ingen forbindelse i flere dage! Og har man

Hej --!
Hvilket modem benytter du P.T?

M.v.h
KJ.

Fra : --

Dato : 21-04-08 20:15

>Hej --!
>Hvilket modem benytter du P.T?
>
>M.v.h
>KJ.

Jeg havde et godt, gammelt og kæmpestort Ericsson modem. Jeg var også
ved at skræmme livet af Telebutikken, da jeg afleverede det og fik et
nyt Siemens. Jeg fandt nemlig ud af, at TDC ikke længere sender udstyr
med posten, når man skal have udskiftet det gamle. Det skal man i
stedet hente i Telebutikken. Egentlig fornuftigt nok, for så slipper
man for at bekymre sig for, om modemet når sikkert frem.

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 18-04-08 16:17

Jeg var hos en ven og skifte han´s gamle ISDN ud med ADSL,
han måtte selv hente ADSL udstyret(modem, skilfilter og kabler) i TDC
butikken, og fik samtidig en papkasse med label(betalt porto) med retur, til
det gamle udstyr, som TDC skulle have tilbage.

Han modtog ordrebekræftigelse pr. post, for ændringen på centralen, så han
viste hvilken dag jeg lige skulle komme forbi og hjælpe med den simple
opsætning.

Så bestil du bare en ny forbindelse, så køre det hele af sig selv, og du
skal formentlig bare skifte modem og strømforsyning.

Jeg har selv bredbånd city, og et siemens gigabit modem, det triste ved
bredbånd city er dog at man er udelukket fra TDC Play, eller hva det nu
hedder, hvor man kunne hente gratis musik.

Hygsom
Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-08 16:26

"Leo Jørgensen" skriver:

> Jeg har selv bredbånd city, og et siemens gigabit modem, det triste ved
> bredbånd city er dog at man er udelukket fra TDC Play, eller hva det nu
> hedder, hvor man kunne hente gratis musik.

Gratis ?

Der står da pris ved meget af det ?

Fra : Sørensen

Dato : 18-04-08 18:25

"Klaus > skrev >
> Gratis ?
>
> Der står da pris ved meget af det ?

Ja men det er kun folk der ikke har TDC-bredbånd der skal betale
virker fint her, kan hente en CD på 60 sekunder og så er det gratis, og det
der med DRM er der jo veje uden om.

vh. Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-08 19:30

"Sørensen" skriver:

> Ja men det er kun folk der ikke har TDC-bredbånd der skal betale

Gider du lige at hente Amy Winehouse pladen til mig ?

Fra : Sørensen

Dato : 18-04-08 19:55

"Klaus > skrev >
> Gider du lige at hente Amy Winehouse pladen til mig ?

Ja OK der er numre som ikke er omfattet af "Play" men alligevel....

vh.
Sørensen

Fra : --

Dato : 21-04-08 20:20

On Fri, 18 Apr 2008 17:17:25 +0200, "Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk>
wrote:

> [...]
>bredbånd city er dog at man er udelukket fra TDC Play, eller hva det nu
>hedder, hvor man kunne hente gratis musik.

Og du havde fuldstændig ret. Så enkelt var det nemlig!

Ja, det er rigtigt, at man med Bredbånd City ikke har adgang til Play.
Men til gengæld slipper vi jo en hel del billigere, end de "rigtige"
bredbåndskunder gør. Så Bredbånd City konceptet er faktisk ret smart!

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-04-08 16:23

Leo Jørgensen wrote:

> Jeg har selv bredbånd city, og et siemens gigabit modem, det triste ved
> bredbånd city er dog at man er udelukket fra TDC Play, eller hva det nu
> hedder, hvor man kunne hente gratis musik.

Jeg har også BB City. At man er afskåret fra deres DRM-inficerede musik
betragter jeg nu som en stor fordel.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-04-08 18:56

Sørensen wrote:

> Ja men det er kun folk der ikke har TDC-bredbånd der skal betale
> virker fint her, kan hente en CD på 60 sekunder og så er det gratis, og
> det der med DRM er der jo veje uden om.

Windows Media Audio i 192 Kbit er ikke CD kvalitet.

Det sidste ("veje uden om") har du selvfølgelig ret i, men hvis vi
alligevel skal den vej, er det nemmere at benytte The Pirate Bay, hvor
udvalget er større og den tekniske kvalitet bedre.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-04-08 20:35

-- wrote:

> Ja, det er rigtigt, at man med Bredbånd City ikke har adgang til Play.
> Men til gengæld slipper vi jo en hel del billigere, end de "rigtige"
> bredbåndskunder gør. Så Bredbånd City konceptet er faktisk ret smart!

Der er i hvert fald den fordel at man ikke får sin harddisk inficeret med
DRM.

--
Jesper Lund