Fullrate med eget modem?
Fra : Henrik

Dato : 15-04-08 18:36

Hej NG,
jeg ønsker at høre om der er nogen, som har erfaring med at bruge deres eget
modem med en fullrate forbindelse?

Jeg har i dag en TDC Professional forbindelse, hvor jeg har brugt mit eget
modem med indbygget trådløs router: Linksys WAG200G

http://www-au.linksys.com/servlet/Satellite?pagename=Linksys/Common/VisitorWrapper&c=L_Product_C2&cid=1172712873708&childpagename=AU/Layout

Men grundet jobskifte, så skal jeg have fundet en anden udbyder og vil gerne
have en hvor jeg fortsat kan bruge mit eget modem.

Jeg håber der nogen derude, som kan svare mig på spørgsmålet inden jeg
bestiller en ny forbindelse. Jeg har kunne finde folk, som bruger det nævnte
modem sammen med Cybercity Solo, men har ikke fundet erfaringer med
fullrate.

Mvh
Henrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-08 19:06

Henrik skriver:

> Men grundet jobskifte, så skal jeg have fundet en anden udbyder og vil gerne
> have en hvor jeg fortsat kan bruge mit eget modem.

Hvorfor kan du ikke fortsætte med samme udbyder ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik

Dato : 15-04-08 19:25

Har TDC Professional i forbindelse med min hjemmearbejdsplads.

Jeg ser ikke ubetinget en hjemmearbejdsplads som et gode, da der ofte
stilles forventninger om at man er onlie i tide og utide. Derfor at det fint
med mig ,at det ikke er en del af pakken hos min nye arbejdsgiver.

Grundet et jobskifte, så skal jeg selv have en forbindelse.

mvh
Henrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-08 19:26

Henrik skriver:

> Har TDC Professional i forbindelse med min hjemmearbejdsplads.

Ja

> [...]
> med mig ,at det ikke er en del af pakken hos min nye arbejdsgiver.
>
> Grundet et jobskifte, så skal jeg selv have en forbindelse.

Du kan da bare beholde den du har.

Fra : Gamle

Dato : 15-04-08 20:20

Henrik wrote:
> [...]
>
> Jeg har i dag en TDC Professional forbindelse, hvor jeg har brugt mit
> eget modem med indbygget trådløs router: Linksys WAG200G

Hej.

Jeg bruger mit egen Netgear trådløs router.
Man skal bare slå DHCP fra.
Så kører det bare.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 15-04-08 20:24

Gamle wrote:
> Jeg bruger mit egen Netgear trådløs router.
> Man skal bare slå DHCP fra.
> Så kører det bare.

Her er svaret til mig fra Fullrate inden jeg fik det installeret:

Du skal gøre følgende:

Du bedes logge ind på din egen router´s interface

1, Så fremt din egen router har samme IP adresse som vores router
(192.168.1.1) Så skal du ændre det til f.eks 192.168.1.2
2, Du skal slå DHCP fra i din egen router.
3, Kablet mellem vores og din egen router skal kobles fra LAN port, til LAN
port.

Udover dette yder vi ikke support på ekstern udstyr, og henviser til vores
forum.

Mvh.
Torben

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-04-08 22:25

On Tue, 15 Apr 2008 19:36:16 +0200, "Henrik" <ingen@email.dk> wrote:

> jeg ønsker at høre om der er nogen, som har erfaring med at bruge
> deres eget modem med en fullrate forbindelse?

Det er der flere der gør. Man skal især være opmærksom på, at 1) ens
eget udstyr skal understøttet "Annex M", så man kan få god upstream-
hastigheder og 2) at man sandsynligvis ikke kan få telefonien til at
virke overhovedet. Og så skal man selvfølgelig vide, at ingen kommer
til hjælp (fra Fullrates side), hvis det ikke virker.

-A

Fra : Bo

Dato : 17-04-08 17:06

> jeg ønsker at høre om der er nogen, som har erfaring med at bruge deres
> eget modem med en fullrate forbindelse?

Jeg kører med Linksys AG 241 på Fullrate. Benytter mig så ikke af
telefondelen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-04-08 17:37

On Thu, 17 Apr 2008 18:06:13 +0200, "Bo" <ikke@angivet.dk> wrote:

> Jeg kører med Linksys AG 241 på Fullrate. Benytter mig så ikke af
> telefondelen.

Kan den køre Annex M (hurtig upstream hastighed, over 1 Mbps)?

-A

Fra : Bo

Dato : 18-04-08 08:41

> Kan den køre Annex M (hurtig upstream hastighed, over 1 Mbps)?

Den kører med fuld 2 Mbps i upload hos mig. Jeg har dog vist patched den med
3. parts firmware.

DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+ M
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 20477 Kbps
Upstream Rate: 2044 Kbps
Downstream Margin: 7 db
Upstream Margin: 15 db
Downstream Line Attenuation: 11
Upstream Line Attenuation: 8
Downstream Transmit Power: 19
Upstream Transmit Power: 15

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-04-08 11:57

On Fri, 18 Apr 2008 09:40:52 +0200, "Bo" <ikke@angivet.dk> wrote:

> DSL Modulation Mode: ADSL2+ M
> Downstream Rate: 20477 Kbps
> Upstream Rate: 2044 Kbps

Oh, cool. Det troede jeg ikke, at den kunne.

-A