Jeg tror jeg hader Civ4
Fra : ASKF

Dato : 04-04-08 11:27

Civ4 havde en tendens til at crashe.

Warlords hjalp mig ikke men var meget mere stabil.

Beyound the Sword crasher kun for mig når jeg er ved at vinde og spiller
de de højeste 5 niveauer.

Jeg foretrækker at spille Pandera så der er masser af enheder at holde
øje med, men selv hvis jeg er ved at vinde et space-race og reducerer
mine tropper til det halve ved kun at bevare få forsvarsenheder i alle
byer der ligger op til en grænse, hjælper det ikke.

Jeg har endog prøvet at lave en opsætning hvor intet unødvendigt var
loadet, end ikke netværk, altså et så barebone-system så buggen må være
i spillet.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Kim2000

Dato : 04-04-08 15:52

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har endog prøvet at lave en opsætning hvor intet unødvendigt var
> loadet, end ikke netværk, altså et så barebone-system så buggen må være

Kan vi antage du har Vista? De øverste tre spil kører fejlfrit på min XP
fyldt med alverdens skrammel

mvh
Kim

Fra : Nicolai

Dato : 04-04-08 18:20

> Kan vi antage du har Vista? De øverste tre spil kører fejlfrit på min XP
> fyldt med alverdens skrammel

Samme her.

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 05-04-08 09:54

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen

> Samme her.

Og her...

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 05-04-08 23:09

Kent (bærbar) tastede følgende:
> "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen

> Og her...

Og her.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Martin

Dato : 06-04-08 06:07

Ludvig Nielsen. wrote:
> Kent (bærbar) tastede følgende:

> Og her.

Kører også fint her...
Vista DK 32bit

Har installeret
Civ4
- Warlords
- Beyond the Sword

Bruger dog Civilization4.exe filen, og altså IKKE Civ4BeyondSword.exe filen!

Er nået til omkring år 1970, og jeg fører totalt over computerne - det
har kun musketterer og jeg har faldskærmstropper.... :)

- Et lille sidespørgsmål
Jeg har 6-7 kanoner som står og bomber en by, men der sker ikke rigtig
noget, altså jo der dør et par units men jeg kan ikke overtage byen...
hvordan gør man det ?

Fra : Martin

Dato : 06-04-08 08:24

Martin wrote:
> Bruger dog Civilization4.exe filen, og altså IKKE Civ4BeyondSword.exe
> filen!

Men der stor godt nok Beyond the Sword i load billedet

Fra : Frandsen

Dato : 09-04-08 08:24

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i meddelelsen
> Civ4 havde en tendens til at crashe.

Kan være RAM problemer. Jeg havde engang noget RAM, der kørte med for
stramme CAS-settings, og der crashede SIM CITY konstant.

Fra : ASKF

Dato : 18-04-08 22:50

Frandsen ytrede sig i <47fc6f0c$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>
med dette:

>"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i meddelelsen
>
>Kan være RAM problemer. Jeg havde engang noget RAM, der kørte med for
>stramme CAS-settings, og der crashede SIM CITY konstant.

Det var det så ikke, jeg havde en Trojan som inficerede explorer.exe.

Jeg sporede den tilbage til en no-cd patch jeg havde hentet til Civ4
(via Pirate Bay, da der var problemer med at hente fra
GameCopyWorld.com). Formålet med den Trojan var at poppe reklamevinduer
op, når man bruger IE og da jeg altid bruger FF eller Opera opdagede jeg
det ikke tidligere.

Med 10 år uden trojaner eller virus, og kun halvårlige scanninger af
systemet med et AV program, var jeg lidt længe om at finde problemet.

Slut med at hente no-cd patches fra torrent sites, selvom det nok varer
nogle år inden jeg køber et spil igen hvor der er behov for dette. Sidst
jeg købte et spil var det HoMM 5, da jeg holdt nogle måneders pause fra
WoW og Civ4 skal nok holde nogle år, ligesom Civ1+2 gjorde.

Fra : Frandsen

Dato : 21-04-08 08:30

> Det var det så ikke, jeg havde en Trojan som inficerede explorer.exe.

Hæ, sådan kan det gå. Forleden dag surfede jeg lidt med IE'eren, lukkede den
ned og startede EQ2 op. Der var en lidt større opdatering siden sidst jeg
spillede, og da jeg kom ind i spillet hostede og hakkede det. WTF?! Havde de
lavet nogle opgraderinger på det grafiske område? Hmm.... jeg begyndte at
skrue ned for de grafiske settings, og tænkte, at det var godt, at jeg har
bestilt to nye grafikkort, der snart burde ankomme. Well, det blev værre og
værre, så jeg lukkede spillet ned, for at starte joblisten op, så jeg lige
kunne lukke nogle få programmer, så jeg kunne få lidt mere luft. Til min
store overraskelse lå IE'eren i baggrunden og åd 100% CPU! Den havde altså
ikke lukket ordentligt ned. Så tror pokker, at det kørte så dårligt To
programmer, der vil have 100% på min single core.