Problemer med Steam konto og Counter Strik~
Fra : Per Nielsen

Dato : 03-04-08 16:08

En veninde har en knægt på 8 år som gerne spiller Counter Strike Source
online. Så for ca 1/2 år siden installerede jeg spillet, oprettede en Steam
konto, fik opdateret hvad der skulle opdateres, og så var han på

Indtil en gang i sidste uge har Steam login været automatisk, men nu spørges
der pludselig efter brugernavn og password. Og her kommer så problemet.

Da Steam kontoen blev oprettet og spillet installeret, oprettede samtidig
jeg samtidig en til lejligheden Hotmail konto. Brugernavn og password til
Steam blev noteret ned, og på samme papir blev Hotmail kontoen noteret.
Problemet er nu at dette papir er blevet væk. Ja, det er så ikke mit ansvar
Da det er 1/2 år siden tingene blev oprettet, er der ikke længere nogen
der kan huske hverken brugernavn, password eller emailkonto. Og så er man jo
lidt herrens mark.

Hvordan får man genaktiveret Steam kontoen, når man hverken har brugernavn,
password eller emailkonto?

Alternativt. Kan man oprette en ny Steam konto, og så få denne op at køre
med spillet? Det er jo det samme originale serienummer fra Counter Strike
Source der skal bruges igen?

Fra : Dopedog

Dato : 03-04-08 16:56

> Alternativt. Kan man oprette en ny Steam konto, og så få denne op at køre
> med spillet? Det er jo det samme originale serienummer fra Counter Strike
> Source der skal bruges igen?

Det kan man, såvidt jeg ved, ikke. Man kan kun oprette én konto med hver CD
key.

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-04-08 17:20

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan man, såvidt jeg ved, ikke. Man kan kun oprette én konto med hver
> CD key.

Det er jo også det jeg "frygter" lidt. Da vi mangler både brugernavn,
password og email til den oprindelige konto, kan den vel ikke længere
gendannes? Eller kan man kontakte Steam, forelægge dem problemet, fortælle
dem spillets serial, og derigennem få genskabt kontoen? Hvis det kan lade
sig gøre, er der måske nogen der evt har et link (til formular el.lign)
eller en emailadresse man kan bruge til det formål?

Hvis vi skal hen og oprette ny Steam konto og købe spillet igen, fås det så
ikke billigere end her:

http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=158044

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-04-08 15:34

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan får man genaktiveret Steam kontoen, når man hverken har
> brugernavn, password eller emailkonto?

I kunne måske prøve dette:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1673-IDGK-4694

> Alternativt. Kan man oprette en ny Steam konto, og så få denne op at køre
> med spillet? Det er jo det samme originale serienummer fra Counter Strike
> Source der skal bruges igen?

Det tror jeg ikke.

mvh Frank

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-04-08 17:51

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:47f63c5a$0$89172$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> I kunne måske prøve dette:
> https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1673-IDGK-4694

Jeg takker for linket, men jeg fik det heldigvis op at køre i dag Jeg
kom i tanker om den relevante Hotmail-adresse, og så var det "bare" at tage
den derfra. Det var en længere proces, men det lykkedes da.

> Det tror jeg ikke.

Det fandt jeg også ud af Steam accepterer ikke 2 konti med samme CD-key,
og sådan skal det jo også være. Så må kontoindehaver jo bare have styr på
login-oplysninger, hvilket var problemet i dette tilfælde.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-04-08 17:56

"Per Nielsen" skrev

> [...]
> problemet.
>
> Hvordan får man genaktiveret Steam kontoen, når man hverken har

Er maskine reinstalleret, eller det en ny maskine
Under steam\steamapps skulle du gerne kunne finde en folder med samme navn
som brugernavn
Har du den oprindelige kvittering eller de oprindelige cd'ere?
Eller mail/kvittering hvis du har købt spillet via Steam?

- Peter

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-04-08 18:10

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er maskine reinstalleret, eller det en ny maskine

Automatisk login virkede af en eller anden uransagelig grund ikke mere. Og
papir med alle kontooplysninger var smidt væk.

> Under steam\steamapps skulle du gerne kunne finde en folder med samme navn
> som brugernavn

Ok. Det skriver jeg mig lige bag øret

> Har du den oprindelige kvittering eller de oprindelige cd'ere?
> Eller mail/kvittering hvis du har købt spillet via Steam?

Spillet er købt originalt med CD-key. Men problemet er løst nu. Se evt mit
svar andetsteds i tråden

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-04-08 21:27

"Per Nielsen" skrev

> Men problemet er løst nu. Se evt mit svar andetsteds i tråden
Cool, jeg regner med at knægten er at finde ved PC'en :)

- Peter

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-04-08 22:11

> Cool, jeg regner med at knægten er at finde ved PC'en :)

Det var han lige så snart det var oppe at køre igen Hans maskine er
desværre ved at være for gammel og langsom. Den klarer også det første Call
of Duty, men det er også der grænsen ligger.