Colin Mceae Dirt
Fra : Hagar

Dato : 02-04-08 23:23

Hej

Så er der lige en ny mini anmeldelse af et spil !
Nu har jeg ikke rat og pedaler, så jeg ved ikke hvordan spillet er med det,
men med keyboard er det rædselsfuldt og direkte latterligt. Der er
overhovedet ikke nogen form for hastighedsfornemmelse, speedometeret viser
måske 150 km/t, men som det ses på omgivelserne, så går det ikke stærkere
end 40 - 60 km/t. Styringen er simpelthen noget bavl, et lille og hurtigt
tryk på tasten og bilen står næsten på tværs af vejen. At drifte rundt om
hjørnerne, det kan man godt glemme alt om, og så fortæller spillet om noget
man ikke oplever. Der er blandt andet noget med hvor langt man hopper forbi
en bakke, det oplever man ikke, men det bliver registreret, der bliver også
oplyst hvor mange meter man har ørt på to hjul, det oplever man heller ikke
! Så er der lyden, hold da helt op noget skod, det er så dårligt at det
næsten ikke er til at beskrive, det lyder som om det er noget der er
afspillet og optaget nede i en aluminium spand.

Min anbefaling, køb ikke det spil.

Hagar

Fra : Martin

Dato : 03-04-08 04:57

Hagar wrote:
> [...]
> Nu har jeg ikke rat og pedaler, så jeg ved ikke hvordan spillet er med det,
> men med keyboard er det rædselsfuldt og direkte latterligt.

Jeg har købt et gamepad til 200,-
<http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=234688>
Det giver en helt anden fornemmelse, da man kan styre mere præcist hvor
meget man styrer, på et tastatur er det jo enten FULD eller INTET.

Anyway.. der sidder en lille 25mm blæser i ovenstående gamepad, GAL hvor
er det bare nice - slet intet med klamme hænder eller noget.

> [...]
> hjørnerne, det kan man godt glemme alt om, og så fortæller spillet om noget

Man skal være følsom med taste trykkende... Dog skal det lige bemærkes
at bilen faktisk opfører sig næsten som den ville i virkeligheden, når
man kører Rally i virkeligheden, så holder man heller ikke rettet til
venstre/højre konstant igennem kurven - man gør det i starten, retter
rattet op og omkring midten af kurven drejer man kontra.

Alt styres med gas/bremse pedalen i et sving - ihvertfald i virkeligheden :)

> [...]
> næsten ikke er til at beskrive, det lyder som om det er noget der er
> afspillet og optaget nede i en aluminium spand.

Hop fra bakke, det kan jeg sagtens "mærke", men ja 2 hjul, der kan jeg
give dig ret.
Nu har jeg gennemført kampagnen, og har været igennem lastbil ruterne,
der finder man hurtigt ud af at man kan køre på 2 hjul hehe...

Nu har jeg kun spillet bagved bilen, og der lyder det nu meget OK, synes
jeg.

> Min anbefaling, køb ikke det spil.

Hvis man er fanatisk med bilspil, så synes jeg det er noget der skal
afprøves - men hvis man ikke er fanatisk, så skal man ikke.

Men stadigvæk, jeg kunne meget bedre lide Colin McRae 4 - det var
sindssygt meget sværere, og ja... så er der ikke alle de der kedelige
baner med mærkelige biler :P

Fra : Hagar

Dato : 03-04-08 09:04

> [...]
>
> Anyway.. der sidder en lille 25mm blæser i ovenstående gamepad, GAL hvor
> er det bare nice - slet intet med klamme hænder eller noget.

Sådan et tror jeg da at jeg også vil have, jeg har længe ledt efter et, men
ikke rigtigt taget mig sammen til at købe det

Hagar

Fra : Martin

Dato : 03-04-08 15:29

Hagar wrote:

> Sådan et tror jeg da at jeg også vil have, jeg har længe ledt efter et, men
> ikke rigtigt taget mig sammen til at købe det

Det er en af de gode ting jeg har lært fra en konsol, den anden er at
man kan ikke spille et skydespil med en gamepad - reaktionstiden er ALT
for sløv når man hurtigt skal fra nederste hjørne til øverste hjørne hehe...

Men til bil/fly osv. spil der er en gamepad en rigtig god ting,
ihvertfald bedre en tastatur, men selvfølgelig ikke bedre end et rigtigt
rat - men det har jeg altså ikke lige plads til synes jeg.

Fra : Hagar

Dato : 03-04-08 15:50

> Det er en af de gode ting jeg har lært fra en konsol, den anden er at man
> kan ikke spille et skydespil med en gamepad - reaktionstiden er ALT for
> sløv når man hurtigt skal fra nederste hjørne til øverste hjørne hehe...

Øv, havde ellers tænkt mig at prøve det i COD4 og se om jeg kunne rende om
hjørner med de andre

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-04-08 16:18

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Øv, havde ellers tænkt mig at prøve det i COD4 og se om jeg kunne rende om
> hjørner med de andre

Du kan nok rende om hjørner (sammen) med de andre, men om du rammer
noget.... ;op

Fra : Hagar

Dato : 03-04-08 17:41

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Du kan nok rende om hjørner (sammen) med de andre, men om du rammer
> noget.... ;op

Se, det skulle man jo helst, så den ide dropper jeg, og "nøjes" med min
Razor mus og Razor Keyboard til det spil

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-04-08 18:09

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Se, det skulle man jo helst, så den ide dropper jeg, og "nøjes" med min
> Razor mus og Razor Keyboard til det spil

Har du nogle links? Kører med en Logitech MX518 og en Icemat Black 2nd.
Synes det kører fint nok, men er der noget der skal optimeres i fps spil, så
er det da det. Ens egne evner, tja

Fra : Hagar

Dato : 04-04-08 00:29

> Har du nogle links? Kører med en Logitech MX518 og en Icemat Black 2nd.
> Synes det kører fint nok, men er der noget der skal optimeres i fps spil,
> så er det da det. Ens egne evner, tja

Er det mus og keyboard du vil have link til?
Musen er denne her
http://www.razerzone.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2_17&products_id=72
Planken er dette her
http://www.razerzone.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2_21&products_id=40

Di mus er fin nok, jeg havde en magen til før, og jeg har ikke fået noget
mere ud af det med den nye. Den kan stilles til at køre med 4000 dpi, og det
er så hurtigt at man ikke har en chance for at følge med selv, så det er
rent overkill, men ellers er det en fed mus. Man skal lige vende sig til at
den er så flad som den er, den fylder ikke hånden på samme måde som din, og
så er der et gode ved min, den vejer ikke en disse, den er SÅ let. Nu har
jeg mit udstyr stående på et mindre spisebord med melanin plade, en hvid
plade, og det kører musen fint på, så jeg har masser af plads når kampen
står på.

Keyboardet, det er lækkert, rigtigt lækkert, selv om jeg ikke har udnyttet
det fuldt ud endnu, men det er nok mere mangel på viden til at programmere
de taster der vises med blåt lys Det er et fladt board, ikke ret højt,
og nogle rigtig gode taster på, med god affjedring, det er jeg godt nok glad
for. Når man får det, så er det udstyret med nogle underlige knapper der
hvor vi er vandt til æ - ø - å, men med i kassen ligger disse 3 taster, og
et værktøj til at få den der sidder der ud. Det eneste jeg godt kunne
undvære, er det logo der er lys i, det har jeg ikke fundet ud af at slå fra,
for det står og blinker i langsomme takter, eller det toner op og ned, ikke
blinker. Det kan man i øvrigt slå fra i musen, så musen er helt mørkelagt

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-04-08 18:05

> Musen er denne her
> [...]

Det ser lækkert ud. Jeg har før haft kig på Razor, så måske en dag

> [...]
> Nu har jeg mit udstyr stående på et mindre spisebord med melanin plade, en
> hvid plade, og det kører musen fint på, så jeg har masser af plads når

Jeg ville nok også prøve en Razor i hånden først, jeg synes i forvejen at
Logitech'en er lige i kanten af at være for lille. Et kompromis mellem
Logitech MX518 og min lidt ældre Microsoft Intellimouse 3.0 ville måske vise
sig at være kanon.

> [...]
> ned, ikke blinker. Det kan man i øvrigt slå fra i musen, så musen er helt

Lyder fedt Jeg kan ikke huske hvad mit Logitech tastatur hedder, men det
er et af de mere almindelige. En af mine venner har fået et Logitech G15.
Det virker også fedt. Ihvertfald bedre end mit. Han mangler at finde ud af
hvordan han får profilen til COD4 til at virke med spillet Jeg har
prøvet at lede lidt på nettet, men synes ikke jeg kunne finde noget.