Orange Box lidt øv
Fra : Hagar

Dato : 28-03-08 15:31

Hej

Så fik jeg min Orange Box, og den røg straks i maskinen, og pokker tage mig
om ikke jeg er indlagt til at skulle installere Steam, hvorfor nu det? Jeg
fik nu ikke set om det var muligt på anden måde, men Steam kom bare frem som
det første, så jeg installerede via den vej. Sikke en masse møg man skal
igennem i Steam FØR spillene kan installeres, øv.

Nu skal jeg prøve Team Fortress, og vender tilbage

Hagar

Fra : preben nielsen

Dato : 28-03-08 18:36

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> frem som det første, så jeg installerede via den vej. Sikke en masse møg
> man skal igennem i Steam FØR spillene kan installeres, øv.

Du har det hårdt.

Fra : Hagar

Dato : 28-03-08 19:56

> Du har det hårdt.

Ja, og jeg er ikke bange for at indrømme det!

Hagar

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 28-03-08 18:49

Hagar <nogo31@hotmail.com> declared in:
> [...]
> men Steam kom bare frem som det første, så jeg installerede via den
> vej. Sikke en masse møg man skal igennem i Steam FØR spillene kan

Det er besværet værd i den anden ende.

> Nu skal jeg prøve Team Fortress, og vender tilbage
>
> Hagar

Ham hører vi ikke fra foreløbigt...

Fra : Hagar

Dato : 28-03-08 20:05

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Hagar <nogo31@hotmail.com> declared in:
> 47ed0135$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Det er besværet værd i den anden ende.

> Ham hører vi ikke fra foreløbigt...

LOL

Se, jeg er nu lidt skuffet, for jeg troede at man kunne spille singleplayer
i TF, men det kan man ikke. Så er der overhovedet ikke det der ligner en
vejledning med, hverken på skive eller noget andet sted, så det er bare om
at møde op på slagmarken og få bøllebank
Så pi.... det mig af at Steam skal bruge så lang tid om at loade spillene,
dog mest Portal, der går op i mod 3 minutter før der er gang i det spil, og
ja, jeg har en sprit ny gamer maskine, så det er ikke det der er problemet.
Men når man endelig kommer ind i Portal, så er det altså et hammer fedt spil
som jeg nu er gået i stå i på level 15
TF har jeg ikke prøvet endnu, jeg var lige inde og vende på en tom server,
bare for at få en lille fornemmelse af spillet, og det er altså for fedt at
se på
Er der nogen af jer der spiller spillet? Hvilken server er i så på, jeg skal
lige se om jeg kan nakke nogen af jer

Hagar

Fra : Martin

Dato : 28-03-08 22:34

Hagar wrote:
> [...]
> vejledning med, hverken på skive eller noget andet sted, så det er bare om
> at møde op på slagmarken og få bøllebank

Det var også noget af det første jeg egentlig skrev, da du spurgte
tidligere :)

> [...]
> Men når man endelig kommer ind i Portal, så er det altså et hammer fedt spil

Jeg kan rigtig godt lide Steam - ikke pga programmet eller noget, og ja
det tager langtid at loade.
Men hvorfor jeg rigtig godt kan lide det
1: Det holder spillende up-to-date IMENS man spiller!
2: Man behøver aldrig at have en skive med spil.
3: Man kan hurtigt se en liste over alle de spil man ejer, også selvom
man ikke har direkte installeret dem. Dobbeltklik, og spillet bliver
installeret helt uden "Er du sikker på du vil installere dette" - "Er du
nu HELT sikker?" knapper.

Youtube kan du altid nogle finde nogle idéer til hvordan man gennemfør
et level :)

Havde også problemer på en af de sidste, så så lige level på youtube og
slog mig i panden da det var så åbenlyst det man skulle :)

> [...]
> se på
> Er der nogen af jer der spiller spillet? Hvilken server er i så på, jeg skal

Det er så utroligt sjovt det spil.
Jeg spiller under nicket -LsV-
Nu kan bare tilføje mig via steam friends, så kan du altid se om jeg er
online :)
Min steamaccount er admin(snabela)natten-i.dk

Spiller dog mest på de servere med fast/instant respawn, så det er
sjældent at blå spillere vinder, men synes det er meget mere intenst at
have fast respawn.
jolt.co.uk dustbowl only (82.133.85.4:27025)
UKCS:TF2#3 Dustbowl Extreme (213.228.232.38:27015)
GTFOGaming.co.uk TF2 #4 Rotation (78.129.167.127:27025)
Spiller aldrig på danske servere (hvis de findes) fordi jeg har en
elendig ping til Danmark herfra Sverige.

Den sjoveste klasse er nok snipere, elsker når de laver headshot "Thanks
for standing still wanker". Men alle klasser har deres egne sjove lyde
når de laver sjove ting. Fx. Pyro er ganske sjovt fordi han snakker
netop som han har en gasmaske på, så det lyder som sådan noget "hu huuh
uhuu" snak...

Anyway - mht. manual - har man bare spillet lidt online spil, så kender
man helt sikkert W S A D og 1 2 3 4 - og det er faktisk alt hvad man
behøver at vide. Dog så hopper man på space, kravler på CTRL og det er
alt hvad man behøver at vide. Resten kan ses i control setup.
Desuden så er der nogle tips nede i hjørnet når man loader et map, de er
da meget gode at læse :)

Fra : Hagar

Dato : 29-03-08 00:30

> [...]
> hvad man behøver at vide. Resten kan ses i control setup.
> Desuden så er der nogle tips nede i hjørnet når man loader et map, de er

Nu har jeg prøvet spillet et par timer, og det var nogle seje svenskere jeg
spillede mod (psssst, jeg fik klø)
Når man nu er ingeniør, hvordan pokker laver jeg så den med dobbelt gatling
løb, jeg er kun nået til den der lille basis model. Der var dog en flink
svensker der hjalp mig, og byggede det ekstra på, så hende, ja, det var en
pige/kvinde, der hjalp mig

Hagar

Fra : Martin

Dato : 29-03-08 02:47

Hagar wrote:
> Nu har jeg prøvet spillet et par timer, og det var nogle seje svenskere jeg
> spillede mod (psssst, jeg fik klø)

Gjorde jeg også i starten... men efter 50 timer så ligger jeg rimelig
ofte i toppen :)
(Dog har jeg også spillet meget CS for nogle år siden på rimelig højt
niveau, så mit aim er OK)

> [...]
> svensker der hjalp mig, og byggede det ekstra på, så hende, ja, det var en

Ganske simpelt - find noget mere metal. Der skal bruges 200 metalstykker
til hvert level (en sentry har 3 levels)

For at få metal kan følgende bruges
1: I spawn er der et lægeskab, instant 200 metalstykker
2: Saml våben op fra de skudte folk (100 metalstykker)
3: Byg en dispenser (ca. 40 metalstykker hvert 5. sekund, hvis den ikke
er fyldt op) plus denne giver aid til dine medspillere plus den giver
ammo til dine medspillere (medspillere kan også sagtens være
modstanderens spy)

På dustbowl, så start med at bygge en teleport entrance lige så snart du
er gået ud af porten. Løb nu tilbage ind i spawn og find lægeskabet, og
løb nu ud på banen og sæt dine ting op. Så har du mistet 5 sek. men har
allerede bygget 1 ting og stadig 200 metalstykker :)

Hvis modstanderen har mange spies, så husk at have 40 metalstykker i
overskud når du er igang med sentry level 2 - så har du nok til at kunne
reparerer en sentry gun som er blevet sappet :)

Fra : Hagar

Dato : 29-03-08 03:52

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> overskud når du er igang med sentry level 2 - så har du nok til at kunne
> reparerer en sentry gun som er blevet sappet :)

Nu har jeg lige taget nogle flere timer, og har nu fundet ud af ham
ingeniør
Når man først får det prøvet, så er det altså et ret så sjovt spil, totalt
anderledes end andre FPS spil, og det giver lidt ekstra

Hagar

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 03:56

Hagar har bragt dette til verden:

> [...]
> Når man først får det prøvet, så er det altså et ret så sjovt spil, totalt
> anderledes end andre FPS spil, og det giver lidt ekstra

Nu har du snart PISKET en stemning så meget op, at jeg er nødt til at
købe den box også

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Hagar

Dato : 29-03-08 06:03

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hagar har bragt dette til verden:

> Nu har du snart PISKET en stemning så meget op, at jeg er nødt til at købe
> [...]

Hæ hæ, du skal bare være klar over at TF KUN er multiplayer, og på små
baner, men det gør det så også sjovt, og så er det nogle totalt syge figure
der er med, de griner når det går modstanderen galt, og kommer med andre
udbrud, det er nogle vilde våben, totalt overdrevet, det er altså hammer
sjovt. Jeg har prøvet at være på en server hvor man ikke måtte bruge
skydevåben, så der blev brugt STORE kukri knive, baseball køller og hvad ved
jeg, og sikke et blodbad
Portal er et stille og roligt spil, hvor man skal bruge tænkeren, det er ret
genialt, men HL2 har jeg ikke installeret, og det kommer jeg nok ikke til,
det skal så være en dag hvor de andre spil bliver kedelige, COD4 kedelig,
naaaa

Hagar

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:34

> [...]
> brugt STORE kukri knive, baseball køller og hvad ved jeg, og sikke et blodbad

Ja, det har holdt mig lidt tilbage, jeg kan godt lide MP spil, men
sætter stor pris på at der er en SP del, så man kan øve sig, inden man
joiner en server og får smæk :0)

Men selv uden SP del, virker spillet til at være fedt, jeg har en del
spil på steam i forvejen, men har ventet på at boxen skulle blive
billigere

> [...]
> det skal så være en dag hvor de andre spil bliver kedelige, COD4 kedelig,

Det har jeg en demo af, ret godt, en måske lidt kedeligt i længden, der
skulle dog vist være nogle mods som gør at man kan bruge hulvåbnet i de
andre spil også, lidt snyd, men åbner for en del morskab

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Hagar

Dato : 29-03-08 16:14

> [...]
> skulle dog vist være nogle mods som gør at man kan bruge hulvåbnet i de
> andre spil også, lidt snyd, men åbner for en del morskab

TF er ikke så slemt i længden når der ikke er mulighed for at øve sig, jeg
har åbenbart gjort godt indtryk på en svensk server, for de ville have mig
med i deres klan Svensk! Jeg takkede nej, men lovede at joine deres
hold når jeg kom på.
Der er så tilpas lidt at gøre godt med i spillet, så det kan næsten ikke gå
galt, der er ikke en masse knapper og taster man skal holde styr på, og det
er ganske simpelt at spille, og så gælder reglen, dræb eller bliv dræbt
Jeg var dog inde på en anden server i dag, det var immervæk SYRET, det var
totalt flippet med farver og genstande der inde, og ikke meget at gemme sig
bag, det var ikke sjovt, i mine øjne.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 29-03-08 06:06

> Nu har du snart PISKET en stemning så meget op, at jeg er nødt til at købe
> [...]

Det er i øvrigt en underlig fornemmelse når man får boxen hjem, for det er
jo ikke en box med hvert spil på hver sin skive, det er en flad dvd æske med
to dvd skiver, og det er det, men den er dog orange

Hagar

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:36

Hagar:

> Det er i øvrigt en underlig fornemmelse når man får boxen hjem, for det er jo
> ikke en box med hvert spil på hver sin skive, det er en flad dvd æske med to
> dvd skiver, og det er det, men den er dog orange

Nå, du har det måske ligesom mig, jeg ELSKER at have æskerne stående og
helst i versioner med bøger til. men orange vil stikke pænt meget ud på
hylden

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Hagar

Dato : 29-03-08 16:08

> Nå, du har det måske ligesom mig, jeg ELSKER at have æskerne stående og
> helst i versioner med bøger til. men orange vil stikke pænt meget ud på
> [...]

Min tanke er at HVI der nu sker noget med disk et, og den ikke kan bruges
mere, så kan jeg slet ikke få nogle af spillene ind, for det hele styres på
disk et, og det er lidt åndsvagt, men ja, det ser da fedt ud med en samling
på hylden

Hagar

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-03-08 16:31

"Hagar" skrev

> Min tanke er at HVI der nu sker noget med disk et, og den ikke kan bruges
> mere, så kan jeg slet ikke få nogle af spillene ind, for det hele styres
> på disk et, og det er lidt åndsvagt,

Har man een gang oprettet en konto på Steam og tilføjet spillene til den
konto så behøver man aldrig mere at tage CD'erne ned fra hylden igen
Geninstaller PC (eller ny PC) installer Steam -> Log på -> Vælg de spil du
vil installere -> vent en rum tid (se en film eller vent natten over) ->
Spillene er patchet etc og klar til lidt aktion
Hvor svært kan det være :)

> men ja, det ser da fedt ud med en samling på hylden

Oh en "samler" - hehe

- Peter

Fra : Hagar

Dato : 29-03-08 17:33

> [...]
> vil installere -> vent en rum tid (se en film eller vent natten over) ->
> Spillene er patchet etc og klar til lidt aktion

Okay, det viste jeg ikke, så er der jo lidt nyttigt ved Steam
Samler og samler, jeg har nogle stykker, ikke en hylde-bredde engang

Hagar

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 17:01

Den 29-03-2008, skrev Hagar:

> Min tanke er at HVI der nu sker noget med disk et, og den ikke kan bruges
> mere, så kan jeg slet ikke få nogle af spillene ind, for det hele styres på
> disk et, og det er lidt åndsvagt,

Med steam er du ikke helt på spanden, bare du ikke smider din login
væk.

>men ja, det ser da fedt ud med en samling på hylden

Jeps

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-08 02:11

> [...]
> problemet. Men når man endelig kommer ind i Portal, så er det altså et
> hammer fedt spil som jeg nu er gået i stå i på level 15

Så er der da et eller andet galt med dit maskineri - fra jeg klikker på
"Portal" iconet til jeg er klar til at spille går der max 15-20 sek

Dorph

Fra : Martin

Dato : 29-03-08 02:47

Dorph wrote:

> Så er der da et eller andet galt med dit maskineri - fra jeg klikker på
> "Portal" iconet til jeg er klar til at spille går der max 15-20 sek

Kan vidst kun gælde hvis Steam allerede kører :)

Fra : Hagar

Dato : 29-03-08 03:53

"Dorph" <b_not_my_mailadr.dk> skrev i en meddelelse

> Så er der da et eller andet galt med dit maskineri - fra jeg klikker på
> "Portal" iconet til jeg er klar til at spille går der max 15-20 sek
>
> Dorph

Jeg ved ikke hvad der gik galt før, men nu starter det fint nok op.

Hagar

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-03-08 11:30

"Hagar" skrev

> Jeg ved ikke hvad der gik galt før, men nu starter det fint nok op.

Første gang du loader et spil (under steam) går der noget tid før spillet
starter op da der skal pakkes en del filer ud
Når du starter et spil op lige efter maskinen er genstartet så kan der også
gå lidt tid
Men ellers er det hurtigt oppe at køre :)

- Peter

Fra : Hagar

Dato : 29-03-08 13:23

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også gå lidt tid
> Men ellers er det hurtigt oppe at køre :)

Du har nok ret, jeg har aldrig brugt/kørt Steam før, jeg har kun læst hvad
andre har skrevet om det, derfor min "stejlen" over det, men det kører fint
nu.

Hagar