TDC bredbånd?
Fra : @ndersen

Dato : 11-04-08 11:22

Hej i gruppen

Kan det virkelig passe, at man ikke kan få 20MB bredbånd hos TDC når man bor
så tæt som 1000 meter fra centralen?

Mvh
@ndersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-04-08 11:44

On Fri, 11 Apr 2008 12:22:16 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
wrote:

> Kan det virkelig passe, at man ikke kan få 20MB bredbånd hos TDC når
> man bor så tæt som 1000 meter fra centralen?

Afstand er langtfra den eneste parameter for kvaliteten af kobberet.

Hvis du har spurgt, og ikke kan få mere end X, så er det ganske givet,
fordi de ikke kan levere mere end X. De har intet som helst incitament
til at sælge dig noget billigere, end det du beder om.

-A

Fra : @ndersen

Dato : 11-04-08 13:10

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> [...]
> fordi de ikke kan levere mere end X. De har intet som helst incitament
> til at sælge dig noget billigere, end det du beder om.

Jeg har kontaktet TDC, fordi jeg min 8MB forbindelse ikke er opgraderest til
20MB til samme pris som lovet. Man oplysr mig så om, at jeg ikke kan få 20MB
pga. afstanden (1000 meter fra centralen).

Man sendte så en tekniker ud til centralen, som oplyste mig om, at jeg kørte
på en gammel port som man stort sikkert ikke anvender mere. Han koplede min
forbindelse op på en ny port, hvor jeg målte min hastighed til omkring 17MB
ned og over 1MB op. Dagen efter havde jeg ingen forbindelse.

Jeg kontaktede TDC igen og forelagde dem problemet og bad om at få en
forbindelse på 10MB ned og 1MB op til nedsat pris ( kr. 399,- pr. måned )
som de lover man kan få hvis det er umuligt at få 20MB. TDC påstår så, at
det kan jeg heller ikke få, til trods for, at jeg målte hastigheder højere
end inden de lukkede den ned igen.

Derfor er jeg interesseret i at høre, om andre har været ude for, at de ikke
kan få mere end 8MB når de bor så tæt på centralen som 1000 meter?

Afslutningsvis skal det lige nævnes, at den 8MB forbindelse til kr. 399,-
pr. måned jeg nu har, aldrig kommer meget over 6MB i hastighed. Deftor vil
jeg da hellere have en 10MB forbindelse til samme pris, som så måske ikke
kommer helt op på 10MB ned og 1MB op. Det må enhver da kunne forstå. Men det
vil TDC altså ikke gi' mig

Mvh
@ndersen

Fra : Sune

Dato : 11-04-08 15:35

On Fri, 11 Apr 2008 14:09:38 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
wrote:

>Jeg kontaktede TDC igen og forelagde dem problemet og bad om at få en
>forbindelse på 10MB ned og 1MB op til nedsat pris ( kr. 399,- pr. måned )
>som de lover man kan få hvis det er umuligt at få 20MB.

Hvorhenne gør TDC det?

Mvh
Sune

Fra : @ndersen

Dato : 11-04-08 16:43

"Sune" <april2007@tdcadslw.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorhenne gør TDC det?

Det gør de her http://privat.tdc.dk/popups/publish.php?id=15930

Mvh
@ndersen

Fra : Sune

Dato : 11-04-08 17:08

On Fri, 11 Apr 2008 17:42:59 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
wrote:

>Det gør de her http://privat.tdc.dk/popups/publish.php?id=15930

Ja, måske er jeg ved at blive blind men der står så vidt jeg kan se
højest at man kan få opgraderet hvis linien kan klare det.

Jeg ser ingen garanti for 10Mbit.

Mvh
Sune

Fra : @ndersen

Dato : 11-04-08 17:31

> Ja, måske er jeg ved at blive blind men der står så vidt jeg kan se
> højest at man kan få opgraderet hvis linien kan klare det.

Korrekt

> Jeg ser ingen garanti for 10Mbit.

Der står følgende - Nogle forbindelser har ikke mulighed for at blive
opgraderet efter ovenstående oversigt. Disse vil blive opgraderet efter
nedenstående oversigt.
8064/512 til 429 kr. ?
10240/1024 til 399 kr. pr. første april.

Da jeg i fredags blev koplet op på en ny port på centralen kunne jeg måle
min hastighed til ca. 17MB ned og over 1MB op. Det er vel garanti for at det
kan lade sig gøre.

Mvh
@ndersen

Fra : Sune

Dato : 11-04-08 18:14

On Fri, 11 Apr 2008 18:31:28 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>nedenstående oversigt.
> 8064/512 til 429 kr. ?
> 10240/1024 til 399 kr. pr. første april.

Ja og nedenunder står:
"Såfremt din forbindelse af tekniske årsager ikke kan opgraderes, vil du
få en lavere pris".

Og TDCs system siger - ved en fejl ser det ud til - at din linie ikke
kan opgraderes.

Og da der ikke står noget om en garanti, skal TDC naturligvis ikke leve
op til den.

>Da jeg i fredags blev koplet op på en ny port på centralen kunne jeg måle
>min hastighed til ca. 17MB ned og over 1MB op. Det er vel garanti for at det
>kan lade sig gøre.

Ja, det kan vel lade sig gøre, men der står stadig ikke noget om en
garanti for 10mbit.

Mvh
Sune

Fra : @ndersen

Dato : 12-04-08 10:31

> Ja, det kan vel lade sig gøre, men der står stadig ikke noget om en
> garanti for 10mbit.

????

Mvh
@ndersen

Fra : Sune

Dato : 12-04-08 11:40

On Sat, 12 Apr 2008 11:31:27 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
wrote:

>????

Skal jeg skære det ud i pap og sende det til dig?

På de sider du henviser til står der noget om nogle opgraderinger.
Der står også noget om nogle forbehold.

Derimod står der INTET om en garanti for 10mbit.

Mvh
Sune

Fra : @ndersen

Dato : 13-04-08 06:48

> Skal jeg skære det ud i pap og sende det til dig?
>

> På de sider du henviser til står der noget om nogle opgraderinger.
> Der står også noget om nogle forbehold.

Ja der står om nogle forbehold som de henholder sig til, hvis de ikke kan
levere hastigheden. Men i mit tilfælde kan de levere hastigheden, men de vil
bare ikke. Så enkelt er det

Mvh
@ndersen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-04-08 20:33

"@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> wrote in

> Ja der står om nogle forbehold som de henholder sig til, hvis de ikke
> kan levere hastigheden. Men i mit tilfælde kan de levere hastigheden,
> men de vil bare ikke. Så enkelt er det

TDC er mærkelige på mange måder, men at de bevidst forsøger at sælge et
billigere produkt end kunden ønsker, har jeg dog aldrig oplevet.

Præcis som du fra den ene dag til den anden oplevede et boost i hastighed,
ja så kan du fra den ene dag til den anden opleve det modsatte.

Der kan være sket alverdens ting: Ændringer på centralen, nye kunder,
ændringer på eller i nærheden af kabelføringen etc.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-04-08 11:11

On Fri, 11 Apr 2008 18:31:28 +0200, @ndersen wrote:

> [...]
> min hastighed til ca. 17MB ned og over 1MB op. Det er vel garanti for at det

Blot fordi linien kan koere en givet hastighed i en kort periode,
er det ingen garanti for at det vil koere stabilt.

Herudover er det meget sandsynligt at problemet er upstream, og
saa goer det ingen forskel om du koere 20/1 eller 10/1

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Rado

Dato : 12-04-08 15:36

wrote:

>Da jeg i fredags blev koplet op på en ny port på centralen kunne jeg måle
>min hastighed til ca. 17MB ned og over 1MB op. Det er vel garanti for at det
>kan lade sig gøre.

TDC roder rundt i det m.h.t. hastigheder. Jeg har fået flere
forskellig svar ved forskellige lejligheder, m.h.t hvad min linie
kunne klare. Den færste tekninker der målte den sagde den kunne klare
17 mbit,, de næste to sagde omkring 15. Så bestilte jeg15 Mbit City
men fik afslag med den begrundelse at min linje kke kunne klare
hastigheden. Så bestilte jeg 20 Mbit for at se hvad der skete, den
bestilling gik lige igennem og linjen har kørt på fuldt drøn (18+ i
reel hastighed) uden problemer i flere måneder nu.

Ligger iøvrigt selv 1.1 km fra centralen.

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : @ndersen

Dato : 11-04-08 16:49

"Sune" <april2007@tdcadslw.dk> skrev i meddelelsen
> Hvorhenne gør TDC det?

Og her http://privat.tdc.dk/publish.php?id=15913

Mvh
@ndersen

Fra : Sørensen

Dato : 11-04-08 13:39

"@ndersen" > skrev >
> Kan det virkelig passe, at man ikke kan få 20MB bredbånd hos TDC når man
> bor så tæt som 1000 meter fra centralen?

så skal det være noget meget dårlig kobber eller linien skal gå en stor
omvej, jeg skal lige være sikker på at du har rigtig bredbånd og ikke city
eller lign ?, Jeg køre 15 m.bit ude på 2,5 km og det er ikke specielt gode
kabler.

Problemet er nogle gange at der står forkerte oplysninger i systemet og så
er det svært at overbevise sælgeren om at det kan lade sig gøre... bed om en
manuel måling.

Jeg havde en ven som blev afvist til ADSL, efter en manuel måling kunne han
få 8 m.bit.

vh.
Sørensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-04-08 14:12

On Fri, 11 Apr 2008 14:39:23 +0200, "Sørensen" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> bed om en manuel måling.

Her har de jo faktisk prøvet, og ikke bare gættet eller målt...

-A

Fra : @ndersen

Dato : 11-04-08 14:17

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> så skal det være noget meget dårlig kobber eller linien skal gå en stor
> omvej, jeg skal lige være sikker på at du har rigtig bredbånd og ikke city
> eller lign ?,

Jeg har almindeligt 8MB bredbånd. Teknikeren som var ude på centralen sagde,
at jeg kørte på en gammel flex forbindelse som man ikke længere anvender,
hvorefter han satte min forbindelse over på en ny port hvor jeg fik
hastigheder jeg aldrig får har haft. Men glæden var kort, dagen efter havde
jeg ingen forbindelse overhovedet.

Jeg ventede 4 dage på at tekninkeren kunne ordne forbindelsen og da han
havde fået hul igennem haltede jeg igen på min gamle hastighed, som burde
være 8MB men aldrig kommer meget over 6MB.

Det besynderlige ved det hele er, at efter jeg har kontaktet TDCf or at
blive opgraderet fra 8MB til de lovede 20MB, har jeg modtaget en
specifikation, hvor i TDC kviterer for min ordre på nedtagning at 1 stk.
20/1mbit/s forbindelse og oprettelse af 1 stk. TDC bredbånd 8064/512. Lige
nøjagtig det modsatte af hvad jeg bad om. Goddag mand økseskaft!!

Mvh
@ndersen

Fra : Rado

Dato : 12-04-08 15:43

On Fri, 11 Apr 2008 15:17:16 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>20/1mbit/s forbindelse og oprettelse af 1 stk. TDC bredbånd 8064/512. Lige
>nøjagtig det modsatte af hvad jeg bad om. Goddag mand økseskaft!!

Prøv evt. dansknet.dk, de tilbyder op til 2 mbit upload også på lavere
hastigheder hvis det er det du er ude efter. Og så er de en hel del
billigere end TDC, og har vist efterhånden samme dækning.

Fra : SubShin@gmail.com

Dato : 12-04-08 16:05

On 12 Apr., 16:35, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> [...]
> reel hastighed) uden problemer i flere måneder nu.
>
> Ligger iøvrigt selv 1.1 km fra centralen.

Havde præcist samme problem som dig. TDCs medarbejdere kunne ej heller
blive enige om hvor meget jeg kunne få på min adresse. Èn sagde 13mbit
en anden sagde 6mbit og en helt 3. sagde 7-8mbit.

@ndersen>>> Mit net gik også ned flere gange, da jeg blev opgraderet
til en 15mbit forbindelse. Havde utroligt meget bøvl med TDCs
fejlsupport, der gentagende gange påstod, at NU virkede det.. Men
nej... Jeg ringede i alt 5 gange til deres fejlsupport og snakkede med
5 forskellige supportere (hvoraf én af dem var ganske ubehøvlet.)

Til sidst fik jeg en af de flinke overtalt til at give mig en 7mbit
forbindelse (selvom den ikke findes), men stadigvæk med 1mbit i upload
- jeg fik så bare lov til at betale for en 15/1mbit forbindelse,
selvom jeg ikke engang får halvdelen. Selv denne 7mbit forbindelse går
fra 2mbit til 5mbit (meget ustabil).
Jeg har aldrig været oppe at røre 7mbit forbindelsen, selvom de var
HELT sikre på, at 7mbit ville jeg kunne få (de testede min forbindelse
flere gange).
Uploadforbindelsen virker dog fint.

Problemet var dog ikke afstanden for mit vedkommende - det var
simplethen deres central, der afviste bestillingen fordi den er
"forældet". Og det kunne de ikke gøre noget ved.

Er parat til alternativer. Er virkelig utilfreds med TDC - både
servicen og produktet.

M.v.h
KJ.

Fra : @ndersen

Dato : 13-04-08 06:42

<SubShin@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Jeg er overbevist om at teknikeren, da han var på centralen sidste gang,
satte mig tilbage på den gamle forældede port igen. Derfor ser det ud som om
jeg ikke kan få forbindelsen når TDC medarbejderne måler forbindelsen.

Havde de målt den dag kan satte mig op på en ny port havde det set helt
anderledes ud.

Jeg har tænkt mig at ringe igen på mandag og så ellers blive ved til jeg får
fat i en TDC medarbejder som er til at tale med.

Er der i øvrigt nogen her som ved, om man kan få fat i teknikeren ud fra det
TDC-ID nummer som står på den sms meddelelse de sender når starter og
slutter deres arbejde på centralen?

Mvh
@ndersen