Fibromyalgi
Fra : UP

Dato : 09-04-08 12:39

Hej

Jeg har lige fundet ud af, at jeg ret sikkert lider af fibromyalgi. Alle
symptomer passer på, hvordan jeg har det, når jeg læser om lidelsen.
Det har jo været en sygdom, som er blevet beskyldt for at være "kvinder med
ondt i livet", men mit indtryk er, at det er blevet bedre med årene.Bliver
fibromyalgi taget alvorligt af lægerne i dag?

Så vidt jeg kan se, er der ikke så meget at gøre ved sygdommen, men jeg vil
høre, om der er nogle herinde, som har nogle erfaringer og gode råd, de vil
give videre.
Hvad hjælper på smerterne? Hvor får man bedst stillet en diagnose uden at
skulle vente i flere år.
Er der hjælp at hente i foreningen? Bliver sygdommen bedre/værre jo længere
tid, man har haft den?
Kan den gå helt væk igen?
Hjælper varme/kulde på smerterne? Er det normalt med tinnitus som
medfølgende symptom?

Hilsner Ulla

Fra : Klaus Linnert

Dato : 09-04-08 15:05

UP sendte dette med sin computer:
> [...]
> tid, man har haft den?
> Kan den gå helt væk igen?
> Hjælper varme/kulde på smerterne? Er det normalt med tinnitus som

Hej Ulla

Fibromyalgi anvender lægerne som diagnose når de ikke ved hvad de skal
gøre, ved den form for smerter du har. Min hustru fik også for mange år
siden stillet denne diagnose. Ved et tilfælde opdagede hun at smerterne
forsvandt næsten helt, når hun igennem en længere periode ikke spiste
kartofler. Denne opdagelse har hun fortalt andre med samme diagnose, og
stort alle har reflekteret tilbage med positive resultater.

Så prøv at undgå kartofler for det første, samt andre ting fra
natskyggefamilien. Hos visse hjælper det også at undgå citrus frugt og
nødder.

Hun/jeg tror mere der er tale om en form for fødevareallergi!

Held og lykke

Klaus

Fra : UP

Dato : 10-04-08 22:17

Hej Klaus

Tak for dit svar om fibromyalgi. Det er værd at prøve med kostændringer; så
tak for tippet med natskyggefamilien.
Det ville være skønt, hvis jeg har samme resultat, som din kone har haft.

Mange hilsner Ulla

Fra : Frøken Jensen

Dato : 09-04-08 19:11

On 09/04/08 13:39, in article 47fca93b$0$27369$9f626990@news.telelet.dk,
"UP" <ulp@netbrev.dk> wrote:

> [...]
> tid, man har haft den?
> Kan den gå helt væk igen?
> Hjælper varme/kulde på smerterne? Er det normalt med tinnitus som

Min mor fik stillet diagnosen på Frederiksberg Hospital, som vistnok har ret
god viden om sygdommen.
Bed din læge om en henvisning der til.
God bedring :)

Fra : UP

Dato : 10-04-08 22:19

Tak for din hjælp. Da ventetiden er lang til forundersøgelsen på
Frederiksberg Hospital, har jeg nu fået en tid privat hos Bente
Danneskiod-Samsøe samme sted.
Det bliver dejligt at få vished.

Hilsen fra Ulla

Fra : Frøken Jensen

Dato : 10-04-08 22:46

On 10/04/08 23:19, in article 47fe8296$0$27377$9f626990@news.telelet.dk,
"UP" <ulp@netbrev.dk> wrote:

> Tak for din hjælp. Da ventetiden er lang til forundersøgelsen på
> Frederiksberg Hospital, har jeg nu fået en tid privat hos Bente
> [...]

"Held og lykke" og god bedring :)

Fra : UP

Dato : 11-04-08 10:33

Tak skal du have