Perl ? Helt nybegynder ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 08-04-08 06:42

Hej

Jeg har fundet en løsning på et problem som KUN kan løses i Perl... Men jeg
har intet forstand på Perl overhovedet.
Er Det noget man kan kører på alle webhoteller/servere. Eller er det noget
der skal speciel installeres. Eller er det noget jeg bare selv kan uploade
på mit webhotel eller ?

Som i kan hører er jeg helt lost, men har et script i Perl som jeg gerne
skulle kører på mit webhotel hos Wannafind.

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-04-08 09:29

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> writes:

> Som i kan hører er jeg helt lost, men har et script i Perl som jeg gerne
> skulle kører på mit webhotel hos Wannafind.

Hvis du skal køre et perl-script på et webhotel skal det være
specifikt understøttet af webhotellet. Det er ikke en standardydelse
på webhoteller.

//Makholm

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-04-08 22:33

EnjoyNews wrote:

> Jeg har fundet en løsning på et problem som KUN kan løses i Perl... Men jeg
> har intet forstand på Perl overhovedet.

Jeg har svært ved at tro at der findes problemer, der kun kan læses med
Perl. Hvad drejer det sig om?

> Er Det noget man kan kører på alle webhoteller/servere. Eller er det noget
> der skal speciel installeres. Eller er det noget jeg bare selv kan uploade
> på mit webhotel eller ?

Hvis dit webhotel ikke selv tilbyder det, har du ikke de store chancer
for at få adgang til perl.

> Som i kan hører er jeg helt lost, men har et script i Perl som jeg gerne
> skulle kører på mit webhotel hos Wannafind.

Så ring til deres support. Det er det, de er der for.

Mvh. Michael.

Fra : Torben

Dato : 07-06-08 12:18

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in

> Hej
>
> Jeg har fundet en løsning på et problem som KUN kan løses i Perl...
> Men jeg har intet forstand på Perl overhovedet.

Hvordan kan du så konkludere således ? :)

> Er Det noget man kan kører på alle webhoteller/servere. Eller er det
> noget der skal speciel installeres. Eller er det noget jeg bare selv
> kan uploade på mit webhotel eller ?

Perl kan køre både som program fra en shell, som et CGI-script, som et
modul (fortolkede sider ala PHP, på Apache via modPerl), samt som
almindeligt program.

Hvis du bare skal have behandlet lidt data på en Windåse, kan du bare hente
Perl og installere det. Søg f.eks efter Strawberry Perl.