Indlæg fra Tele 2 newsserver savnes.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 04-04-08 20:26

Jeg er kunde hos Tele2, og bruger deres server. News.tele2.dk

Jeg kan se at jeg mangler alle indlæg fra ca. 24/3 til ca. 1/4.
I alle de ca. 30 grupper jeg abbonerer på.

Er det bare mig der gør noget galt, så de ikke dukker op.?
Hvoran får jeg dem frem?

De ryddede op i vores mail i marts, - er de nu startet på nyhedsgrupper,
uden at have fået styr på det.?

Vedr. nævnte mail-oprydning:
Iøvrigt forstår jeg vanskeligt at en udbyder kan blokere kundernes mail
i en uges tid. Men jeg har ikke set de store protester.
Er alle enige om at det er OK.?

Jeg formoder ikke at de har kunder der lever af deres mail, hos Tele2.

Mvh. Jørgen

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 05-04-08 08:14

Jørgen Rasmussen wrote :
> [...]
> I alle de ca. 30 grupper jeg abbonerer på.
>
> Er det bare mig der gør noget galt, så de ikke dukker op.?

De er væk - også de gamle hvis du genindlæser gruppen.
Jeg har sat min klient op til at bruge Cybercitys.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-04-08 15:55

Klaus Jørgensen wrote:

> De er væk - også de gamle hvis du genindlæser gruppen.
> Jeg har sat min klient op til at bruge Cybercitys.

Væk? Dvs. de er startet på at lukke og slukke?

Uden at informere kunderne om alternativer?

Det er jo ikke os alle der er skiftet til Cybercity på trods af det lidt
for gode tilbud på vistnok ca. halv pris.

Mvh. Jørgen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-04-08 16:05

> Det er jo ikke os alle der er skiftet til Cybercity på trods af det lidt
> for gode tilbud på vistnok ca. halv pris.

Jeg er ret sikker på at du alligevel har adgang til Cybercitys nyhedsserver,
news.cybercity.dk - gør gerne forsøget og meld tilbage i gruppen.

Hvis du mener selve din ADSL-linie kan du være sikker på den ikke pludselig
lukker fra den ene dag til den anden, men hvis tilbudet fra Cybercity er
halv pris kunne det da være oplagt at tage imod :)

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 05-04-08 17:42

Michael Kjærsgård wrote :

> Jeg er ret sikker på at du alligevel har adgang til Cybercitys nyhedsserver,
> news.cybercity.dk - gør gerne forsøget og meld tilbage i gruppen.

Jeg bruger Cybercitys server selv om jeg er på Tele2's net.

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 21-04-08 19:12

Klaus Jørgensen skrev

> Jeg bruger Cybercitys server selv om jeg er på Tele2's net.

Er det kun mig, eller kan man _ikke_ længere dette? Efter at Tele2's
newsserver blev tømt for indlæg, gik jeg over på Cybercitys - det virkede,
men i den sidste én til to ugers tid har det ikke længere virket for mig. Så
nu er jeg tilbage på Tele2's, hvor alle de gamle indlæg stadig er borte.

Mvh. Ulrik.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 21-04-08 20:24

Ulrik Brinck wrote :

> [...]
> nu er jeg tilbage på Tele2's, hvor alle de gamle indlæg stadig er borte.

Samme her.

Fra : Ib

Dato : 22-04-08 05:11

"Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> skrev i meddelelsen

> Samme her.
>
> --
>
> /klaus

Jeg har forespurgt CyberCity om fejl på deres newsserver, og har fået flg.
svar:

Tak for din henvendelse.

News.cybercity.dk er stadig nede og der er ingen tidshorisont for hvornår
fejlen er udbedret.

Ib E. Christensen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 24-04-08 21:58

> [...]
> men i den sidste én til to ugers tid har det ikke længere virket for mig.
> Så nu er jeg tilbage på Tele2's, hvor alle de gamle indlæg stadig er

Der er ikke spærret for adgang, men der er desværre tekniske problemer med
servicen.
Du bør kunne få adgang til newsbin.cybercity.dk ?

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 25-04-08 17:58

Michael Kjærsgård skrev

> Du bør kunne få adgang til newsbin.cybercity.dk ?

Jeg kendte den ikke, men du har ret - det virker faktisk.

Mvh. Ulrik.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 05-04-08 17:41

Jørgen Rasmussen wrote :

> Væk? Dvs. de er startet på at lukke og slukke?
> Uden at informere kunderne om alternativer?
>
> Det er jo ikke os alle der er skiftet til Cybercity på trods af det lidt for
> gode tilbud på vistnok ca. halv pris.

Du spurgte efter indlæggene, og det er dem der er væk - Tele2 lever da
endnu.
Det er rimelige tilbud fra Cybercity - hvis man altså er på en central
med deres udstyr, og det er jeg ikke. Nu får jeg så snart mulighed for
internet fra YouSee.

OT:
Det man forresten lige skal være klar over med tilbuddet fra Cybercity,
er at man ikke kan beholde sine mail-adresser fra Tele2. Cybercity
giver desuden kun mulighed for en enkelt mail-adresse på et af deres
mange domæner, de andre fire kommer til at ende på "vip.cybercity.dk".
Hvad fastnet angår, laver Cybercity fastnet-telefoni via bredbånd, det
kan altså ikke bruges ved strømafbrydelse.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-04-08 17:59

Klaus Jørgensen skrev:

> Det man forresten lige skal være klar over med tilbuddet fra Cybercity,
> er at man ikke kan beholde sine mail-adresser fra Tele2.

Men man skal nok ikke forvente at kunne beholde den selv om man
ikke skifter. CC vil helst nedlægge alt Tele2's udstyr og flytte
hele molesjasen over på deres eget. Så jeg gætter på at det kun
er et tidsspørgsmål.

--
Bertel

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 05-04-08 18:14

Bertel Lund Hansen wrote :

> [...]
> ikke skifter. CC vil helst nedlægge alt Tele2's udstyr og flytte
> hele molesjasen over på deres eget. Så jeg gætter på at det kun

Enig - man skulle nok se at finde sig et fint domænenavn så man er på
den sikre side næste gang.

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 06-04-08 00:11

Klaus Jørgensen skrev

> Det man forresten lige skal være klar over med tilbuddet fra Cybercity, er
> at man ikke kan beholde sine mail-adresser fra Tele2.

Er du sikker? De har lige gennemført en større mail-migrering af
Tele2-kunders mailadresser til CC's platform. Det kan jeg dårligt se
formålet med at gøre, hvis Tele2-mailadresserne alligevel skal nedlægges
efterfølgende.

Mvh. Ulrik
(Som også har mistet alle newsindlæggene frem til 1/4 på news.tele2.dk).

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 06-04-08 08:16

Ulrik Brinck wrote :
> [...]
> Tele2-kunders mailadresser til CC's platform. Det kan jeg dårligt se formålet
> med at gøre, hvis Tele2-mailadresserne alligevel skal nedlægges

De bliver jo kun nedlagt hvis man skifter til Cybercity som leverandør.
Egentligt lidt underligt når nu det er det samme mailsystem der bruges
(MX-record for for de to leverandører peger på samme mail-gateway).
Men som Bertel skriver i et andet svar, er det jo nok kun et spørgsmål
om tid inden Tele2 ophører som leverandør med selvstændigt navn og
mail-domæne(r).

Efter Tele2 har skiftet til mailservere hos Cybercity, er der jo så
også kommet ny webmail. Der har jeg først fået overført mit indhold til
inden for de sidste par dage. Det irriterer mig dog at man ikke længere
kan vælge at den kun skal huske mail-adressen (og ikke password) når
man logger på. Desuden "tabber" man ikke direkte fra indtastning af
mail-adresse til password.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-04-08 09:10

Ulrik Brinck skrev:

> [...]
> Tele2-kunders mailadresser til CC's platform. Det kan jeg dårligt se
> formålet med at gøre, hvis Tele2-mailadresserne alligevel skal nedlægges

Jeg snakkede med en supporter fordi min lillebror frygtede at
hans mailadresse ved Tele2 ville blive nedlagt. Han havde fået
besked om at inaktive mailbokse ville blive slettet.

Supporteren sagde at det var planen at nedlægge hele
Tele2-systemet og mente at alle boksene på lang sigt ville blive
nedlagt, men hvor kyndig han var, ved jeg jo ikke.

--
Bertel

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-04-08 11:56

> [...]
> Tele2-systemet og mente at alle boksene på lang sigt ville blive
> nedlagt, men hvor kyndig han var, ved jeg jo ikke.

Det er mange år siden Worldonline og Image blev "nedlagt", disse og Tiscali
adresser er stadig i drift, så skulle undre mig meget hvis ikke Tele2 (og
ovennævnte)-mailadresser får lov at leve - specielt da når man har brugt
mange ressourcer på at migrere fra T2's mailsystem til CC's.

Fra : tinem

Dato : 17-05-08 08:24

On 25 Apr., 18:57, "Ulrik Brinck" <ul...@a34bbs.kd> wrote:
> Michael Kjærsgård skrev

> Jeg kendte den ikke, men du har ret - det virker faktisk.
>
> Mvh. Ulrik.

Jeg skriver direkte fra Google, da nyhedsgrupperne fra Tele2 ikke
virker mere. Jeg går over til Fullrate den 20. maj, hvis alt ellers
går som det skal, men jeg frygter det værste. TDC hev en ledning ud,
så jeg var uden internet i 14 dage, så gik der 14 dage og så var den
gal igen den 7. maj, denne gang havde Tele2 lukket mig ned fejlagtigt,
så jeg var uden internet en hel dag igen igen igen. Ingen hos Tele2,
Cybercity m.m. aner hvad de laver og de informationer man giver dem
forsvinder i mængden, så jeg gruer for om det kommer til at virke med
Fullrate den 20. maj. Utroligt at det ikke kan gøres bedre.

Kan jeg godt bruge newsbin.cybercity.dk, når jeg går over til Fullrate
eller nu hvor jeg stadigvæk er på Tele2? Vil alle nyhedsgrupper samt
indlæg forsvinde og skal jeg så starte forfra?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-05-08 10:41

>Kan jeg godt bruge newsbin.cybercity.dk, når jeg går over til Fullrate
>eller nu hvor jeg stadigvæk er på Tele2? Vil alle nyhedsgrupper samt
>indlæg forsvinde og skal jeg så starte forfra?

Du kan bruge den nu, som kunde hos Tele2.
Fullrate har ingen adgang til denne server, og tilbyder slet ikke news - men
du kan tilmelde dig en gratis service som f.eks.
http://www.dotsrc.org/usenet/

Du vil højst sandsynligt skulle tilmelde alle newsgroups påny, og alle
indlæg vil være markert som ulæst (dog afhængigt af hvilken newsreader du
benytter)

Fra : JYH

Dato : 05-04-08 12:07

Jørgen Rasmussen wrote:
> Jeg er kunde hos Tele2, og bruger deres server. News.tele2.dk
>
> Jeg kan se at jeg mangler alle indlæg fra ca. 24/3 til ca. 1/4.
> I alle de ca. 30 grupper jeg abbonerer på.

Du kan måske finde nogen af grupperne her:
http://groups.google.com/

Fra : Carsten H Steffensen

Dato : 06-04-08 01:40

Jeg er også ved at være træt af tele2, meget træt. Jeg har korrespondance
med kunder i USA, og mine mails når ofte ikke frem. Hvad der er årsagen
konkret, ved jeg ikke, men deres mail system fungerer ikke
tilfredsstillende.

Fra : Hansen

Dato : 09-04-08 18:03

> Jeg er også ved at være træt af tele2, meget træt.

Ditto her.

Har skiftet til fiber, og har i den anledning sendt et anb. brev til tele2
om at få internetforbindelsen lukket. I stedet for kommer der et brev hvor
de vil lukke min tlf.
Det tog 3 kvarter at få dem overbevist om at det kun er adsl'en der skal
lukkes.
Og teleporteringen af tlf.
der vil de ikke godkende fuldmagten til at flytte den,
fordi både min og min mands underskrift er på.
I sin tid fik jeg flyttet den fra tdc uden nogen form for fuldmagter,
og dengang stod tlf i begge vores navne.

De gør hvad de kan for at lægge hindringer i vejen.

men ellers er der sunsite, den har de fleste nyhedsgrupper, og så er den
gratis.

http://dotsrc.org/usenet/

Vibeke

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-04-08 18:22

> Ditto her.

Been there, done that. Det tog mig over 3 aar at komme ud af et
kundeforhold med tele2. Det er saa 1.5 aar siden. Intet nyt kan jeg
laese. Skraemmende.

Thomas
--
Professor: "...So don't ask me any stupid questions like, 'What's
Newton's first law?'" (from the back of the class:) "Who's Newton?"