Hvor mange vil spille D&D 4E fra juni?
Fra : Zone

Dato : 29-03-08 14:04

Ohøj

WotC kommer i juni med den stærkt promoverede 4E til D&D.

Da 3.0 kom frem gik er ikke lang tid inden størsteparten af D&D-spillerne
havde konverteret til dette nye og (syntes jeg) klart bedre system end AD&D
2ed.

Men hvor mange af Jer D&D spillere (hvis der er nogen derude) ved allerede
nu, at de vil skifte til 4E i løbet af sommeren? Hvor mange holder fast i
det (de) ældre systemer? Og hvad er begrundelsen for disse valg?

Jeg spørger fordi at mit hold indtil videre holder fast i 3.5, mest af alt
ud fra et økonomisk og principielt udgangspunkt. Til trods for dette har jeg
allerede forudbestilt de tre core books i 4E.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-03-08 21:30

Zone wrote:
[...]
> Jeg spørger fordi at mit hold indtil videre holder fast i 3.5, mest af alt
> ud fra et økonomisk og principielt udgangspunkt. Til trods for dette har jeg
> allerede forudbestilt de tre core books i 4E.

Et argument for at vente et halvt eller et helt år med at skifte, er at
regelinfrastrukturen først skal være i orden. De tre core books
understøtter f.eks. ikke druider og barder - det må man vente med indtil
WotC udgiver en systemudvidelse.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org