opsigelsesvarsel
Fra : gitte.s18@gmail.com

Dato : 29-03-08 09:16

Jeg er nyuddannet logistikassistent og er blevet fastansat i firmaet.
Jeg har endnu ikke fået en ansættelseskontrakt.
Hvis jeg nu vil sige op, har jeg så 1 måneds opsigelse. Jeg vil jo
mene at jeg starter i et ny ansættelses forhold, også kun har 14 dage?

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-03-08 12:28

gitte.s18@gmail.com skrev den 29-03-2008 16:16:
> [...]
> Hvis jeg nu vil sige op, har jeg så 1 måneds opsigelse. Jeg vil jo
> mene at jeg starter i et ny ansættelses forhold, også kun har 14 dage?

Det er svært at svare på, når du ikke har nogen ansættelseskontrakt.

Er du ansat som funktionær, så gælder funktionærlovens bestemmelser.

Det kan også være at du har en overenskomst du kan søge information i.

At du er nyuddannet har med stor sandsynlighed ingen betydning.
Såfremt du har været elev i samme firma, så kan din elevtid dog sagtens
være indregnet i din anncinitet (sikkert stavet forkert), men det vil
stå i din elevpapirer eller ansættelseskontrakt.

mvh

Carsten Riis