Fritz!box 7270 - virker ikke med CC (kan k~
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 29-03-08 09:50

Så fik jeg min Fritz!box Fon WLAN 7270.

Fedt apparat! Kan alt - bortset fra at snakke med en "Annex A" DSLAM...

Jeg har åbenbart ladet mig snyde af at der står:

Wahlweise Anschluss an DSL + ISDN oder DSL + analoges Festnetz på siden:

http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZBox/FRITZ_Box_Fon_WLAN_7270/index.html

Men på den tekniske side står der:

http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZBox/FRITZ_Box_Fon_WLAN_
7270/Systemvoraussetzungen.html

.... helt klart kun Annex B (som bruges til DSL sammen med ISDN).

Mere følger. Jeg kan enten returnere dimsen eller købe et seperat PPPoA,
Annex A ADSL modem og slutte til.

Fritz!Box'en kan godt bruges uden det indbyggede modem, men så har man ikke
lige så smarte QoS features.

Mvh. NKJensen

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 30-03-08 19:20

"Niels Kristian Jensen" <nkj@internetDYTgruppen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 7270/Systemvoraussetzungen.html
>
> ... helt klart kun Annex B (som bruges til DSL sammen med ISDN).

7270 kan efter hvad jeg læser fungere som riuter via LAN1 som så er WAN
port - hvilket vel må betyde QoS funktionerne i forhold til IP tlf. er
bibeholdt.
Men af nysgerrighed - er der ingen problemer men Orts numre og danske tlf.
numre ?
Er selv interesseret da vi snart får indllagt fiber, hvorved den nuværende
7050 ISDN skal erstattes af en ny, som stadig skal kunne levere ISDN
signal - og så er en AVM jo ikke til at komme udenom.

(Side 33)
Internetzugang über LAN1 / WAN
Anschluss an ein vorhandenes System: Netzwerk, Kabelmodem
oder DSL-Router (siehe Anschlussbeschreibung).
Bei dieser Anschlussart kann die FRITZ!Box mit einem bereits vorhandenen
Internetzugang über das lokale Netzwerk, einen vorhandenen
DSL-Router oder ähnlichem verbunden werden. Die FRITZ!Box
wird dabei entweder als NAT-Router für die angeschlossenen Computer
betrieben oder als IP-Klient im Netzwerk, der die vorhandene
Internetverbindung mitbenutzt. Der LAN 1-Anschluss fungiert dann
als Uplink beziehungsweise als WAN-Port.

--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedefra og op.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 31-03-08 09:30

"Anders Larsson \(fjern ikke noget fra email adr.\)"
<nospamfilterforsex002@BotNak.dk> wrote in

> [...]
>>

> 7270 kan efter hvad jeg læser fungere som riuter via LAN1 som så er
> WAN port - hvilket vel må betyde QoS funktionerne i forhold til IP

Ja og nej. Hvis Fritz'en selv styrer DSL'en, så kan den bedre tage højde
for at ATM-laget bruger en fast lille pakkestørrelse (og laver "padding"
når den sender små IP pakker som f.eks. ACK). Men du har ret, jeg kan
godt købe et ADSL2+ modem til Annex A og slutte til LAN1 stikket.

Det virker også med min nuværende ZyXEL router, som bare ødelægger SIP
protokolen uanset om man har slukket for SIP ALG eller ej.

> Men af nysgerrighed - er der ingen problemer men Orts numre og danske
> tlf. numre ?

Begge dele kan slås fra ved at fjerne "Ort" prefix, så vidt jeg kan se.
Men det nåede jeg ikke at lege ret meget med.

> Er selv interesseret da vi snart får indllagt fiber, hvorved den
> nuværende 7050 ISDN skal erstattes af en ny, som stadig skal kunne
> levere ISDN signal - og så er en AVM jo ikke til at komme udenom.

Jeg har ikke fået svar fra AVM support endnu, måske kan man lave nogle
tricks under "Ansicht" og vælge "Expertansicht", det har jeg heller ikke
fået prøvet endnu.

> (Side 33)

(KLIP)

> Internetverbindung mitbenutzt. Der LAN 1-Anschluss fungiert dann
> als Uplink beziehungsweise als WAN-Port.

Yep. Det kan blive løsningen sammen med et modem, det er nok billigere
end at sende box'en retur til Tyskland og vente på at Annex A versionen
af 7270'en bliver klar.

Fra : Kim M. Jorgensen

Dato : 29-04-08 10:34

Nu tør jeg ikke helt sige hvordan det står til med de nyere bokse. Men jeg
har selv en af de ældre og der kan man med nogle patchede firmware versioner
selv vælge hvad den skal være.
Jeg har selv haft min til at køre direkte på en Cybercity forbindelse.
Eneste problem var at den ikke kunne få DNS serverne automatisk via pppoa
tildelt dem skulle man manuelt ligge ind, som desværre ikke kunne gemmes. Så
røg strømmen skulle de ligges manuelt ind igen. Men ellers må jeg sige det
kørte perfekt.

Så det er højst sansynligt også muligt med de nyere versioner af boksene.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 29-04-08 11:10

"Kim M. Jorgensen" <kj-remove-@gidion.dk> wrote in

> [...]
> ellers må jeg sige det kørte perfekt.
>
> Så det er højst sansynligt også muligt med de nyere versioner af

Jeg ledte alt hvad jeg kunne efter en firmware som kunne køre Annex A, uden
held. Det endte med at jeg sendte den retur til firmaet i Tyskland og jeg
fik faktisk alle pengene retur (dog minus fragt og 20 kr i vekselgebyr).

Mvh. NKJensen