Elendig 3d mark score...
Fra : Towli

Dato : 20-03-08 18:42

Hej

Jeg har netop købt et P5K board med 2 x 2 GB Corsair ram og en pentium Quad
2.4 Ghz og et ASUS en8600gt silent grafikkort.

Jeg får 3525 point i 3dmark 06 og 5900 i 3dmark05.

Hvorfor pokker får jeg så elendig en score? Temperatur på processoren ser
fin ud og windows fortæller korrekt at der er 4 Gb ram og den rigtige
processor.
Hvad i alverden kan der være galt?

Jeg benytter en 21 tommer bredskærm og det ser ud til at 3dmark kører i en
opløsning på 1280x1024. Er det standard indstilling? -

/T

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 19:40

> [...]
>
> Hvorfor pokker får jeg så elendig en score? Temperatur på processoren ser
> fin ud og windows fortæller korrekt at der er 4 Gb ram og den rigtige

Undskyld jeg siger det men det er det elendige grafikkort du har i.

Det grafikkort er svjh kun lavet så det kan bruges med vista og bruges under
dx10 ikke andet.

F.eks et GF7800GT er meget bedre.

Jeg har haft sådan et kort i min maskine med det er nu skiftet ud med et
Asus EN8800GT og jeg har en score på 11724 i XP, i Vista j´har jeg en score
på 11155 så forskellen er ikke så stor mellen de to systemer.

Har samme cpu som dig men 3 GB ram i maskinen og så lige et enormt bedre
grafikkort

kimila

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 19:44

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld jeg siger det men det er det elendige grafikkort du har i.

rettelse: Det grafikkort er svjh kun lavet så det kan bruges med vista og
under
dx10 ikke andet.

> F.eks et GF7800GT er meget bedre.

rettelse: Jeg har haft sådan et kort i min maskine (altså et GF8600GT) med
det er nu skiftet ud med et
Asus EN8800GT (måtte også skifte PSU, fra en 300 Watt til en 630 Watt Hiper)
og jeg har en score på 11724 i XP, i Vista har jeg en score

Fra : Towli

Dato : 20-03-08 19:47

Takker
Kan du huske din score med 8600'eren ?

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 23:13

> Takker
> Kan du huske din score med 8600'eren ?

Den score jeg skrev før var selvfølgelig også fra 3dMark 06.

Min score med et GF8600GT var 3885 i 3dMark 06.

kimila

Fra : Towli

Dato : 21-03-08 12:52

Jeg takker

(og håber Dataengros vil tage mit kort retur mod løb af nyt (8800?) ...)

/T

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-08 16:10

> (og håber Dataengros vil tage mit kort retur mod løb af nyt (8800?) ...)

Hvor kraftig er din PSU.

kimila

Fra : Towli

Dato : 21-03-08 17:11

Arh damn Kimila - det havde jeg ikke tænkt på, jeg gik bare ud fra at når
jeg kan køre med den her 8600 kan jeg vel åsse køre en 8800, -men det kan
man måske ikke bare antage?

Min PSU er en +Hunkey (hk300-13bp) 300w
Jeg købte den sammen med mit første Nvidia 6800 for et par år siden, og
ekspedienten i "restlageret" på Frb. bildte mig ind at der er stor forskel -
også på 300w Psu'ere (jeg forstod det ikke helt, men han holdt på at man
slet ikke kan gå ud fra at 2 300w psu'er kan levere det samme, bare fordi de
begge hedder 300w).
Min "Asus Probe" fortæller at

+3.3 --> 3.33v
+5 --> 5.11v
+12 --> 11.87v
(og 26 grader cpu osv)

Tror du dermed ikke jeg vil kunne sætte en 8800'er i uden også at investere
i ny Psu? ? ?

Jeg er taknemmelig for din tid !

/T

Fra : Towli

Dato : 21-03-08 17:13

( og Vcore på 1.13) iøvrigt hedder den "Huntkey" (ikke hunkey - den er ikke
købt via thehun.net ;) )

/T

Fra : Hans

Dato : 21-03-08 17:21

Towli wrote:

> Tror du dermed ikke jeg vil kunne sætte en 8800'er i uden også at
> investere i ny Psu? ? ?

Du kan godt gøre dig klar til at bestille en ny PSU:

Til prisen findes der ingen alternativer.

Hans

Fra : Towli

Dato : 21-03-08 17:29

(Er det fordi en 8800 vil kræve mere strøm end den nuværende 8600 ?)

Fra : Hans

Dato : 21-03-08 17:42

Towli wrote:
> (Er det fordi en 8800 vil kræve mere strøm end den nuværende 8600 ?)

Absolut ja.

Hans

Fra : Hans

Dato : 21-03-08 17:45

Hans wrote:

> Absolut ja.

I øvrigt er der lige en fin test af en nyere Huntkey 450 W PSU her, hvor
konklusionen stort set siger alt om produktet:
http://www.hardwaresecrets.com/article/527/8

Det er ikke noget jeg ville drømme om at investere i.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-08 18:58

> [...]
> jeg kan køre med den her 8600 kan jeg vel åsse køre en 8800, -men det kan

Jeg havde også en 300 Watt i så jeg blev også nød til at skifte den og det
var i en maskine som denne her.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-80631754-81020618.html

Det syntes jeg bare er for ringe af HP at sætte en så svag psu i en maskine
som denne.

Så jeg har købt denne sammen med mit nye GF8800GT og det køre bare.

Forøvrigt er jeg meget tilfreds med denne PSU.

kimila

Fra : Towli

Dato : 21-03-08 20:30

Hej begge

Idet jeg takker for jeres svar, spørger jeg åndsvagt igen:
Udover en suveræn bedre score i 3dmark, -hvilke eksisterende spil kører så
bedre med et 8800 end en 8600 ?
-Jeg kan se (på det link du angiver Kimilia) at HP i deres "store" lineup
faktisk for langt den største dels vedkommende benytter 8600-konfiguration.

Er det fordi vi er ude i noget nørderi her, at jeg tror jeg ville være bedre
tjent med en 8800...? Dvs. kan man egentlig bruge en god 3dmark score til
noget "ude i den eksisterende virkelighed", eller er det mere noget
fremtidssikret hejs a.h.t. kommende krævende spil?

/T

Fra : Hans

Dato : 21-03-08 21:16

Towli wrote:
> [...]
> -Jeg kan se (på det link du angiver Kimilia) at HP i deres "store"
> lineup faktisk for langt den største dels vedkommende benytter
Det hænger nok sammen med det generelle prisniveau på færdige systemer, hvor
et 8800GT kort vil fordyre maskinen i en grad hvor prisen ikke længere at
attraktiv for den typiske forbruger. Det er jo ikke kun merprisen for
grafikkortet, men også en bedre strømforsyning.

Færdige maskiner med 8800 kort finder man til gengæld mange af, når de
sælges som deciderede gamersystemer, men ikke i det brede konsumudvalg.

> [...]
> 3dmark score til noget "ude i den eksisterende virkelighed", eller er
> det mere noget fremtidssikret hejs a.h.t. kommende krævende spil?

Det er skam ikke fremtidens 3D spil som i langt de fleste tilfælde kræver et
bedre grafikkort end 8600GT. Det er de spil som længe har været på hylderne,
og selv et par år tilbage. 8600 serien er ikke beregnet til spil, da de
primært er udviklet med henblik på hardwareacceleration af Blu-Ray og andet
H.264 videomateriale. De svarer til ATI's HD24-26 serie.

Hans

Fra : Towli

Dato : 21-03-08 21:22

Holdaop hvor er jeg blevet meget klogere på små 48 timer.

Jeg takker mange gange til jer begge! ! !

/T

Fra : Hagar

Dato : 21-03-08 22:50

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er taknemmelig for din tid !
>
> /T
>

> "kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i meddelelsen

Jeg har lige været nede hos en af gutterne med mit aflagte fra den tidligere
maskine, der i blandt en 550w psu. Vi ville hygge os lidt med det, og teste
undervejs hvad der skete når vi satte de forskellige dele i. Først kom vi
PSU'en i, for at slippe for støjen i den gamle, så testede vi så maskinen
med 3D mark 02, men inden vi nåede så langt, så udbrød han, at han tydeligt
kunne mærke en forskel, bare på strømforsyningen alene. Han havde er ATI
x850GT i maskinen, og vi testede, han fik en score på 5353 ! ! Så satte
vi mit aflagte Gf XFX 7950GT i maskinen, og installerede og testede, se, nu
faldt hans kæbe ned på bordet, for nu fik han en score på lige knap 17000,
og manden var glad
Selv samme grafikkort havde futtet min tidligere PSU af, så jo, en
grafikkort trækker godt i en PSU.

Hagar

Fra : D@2

Dato : 29-03-08 09:55

Så satte
> vi mit aflagte Gf XFX 7950GT i maskinen, og installerede og testede, se,
> nu faldt hans kæbe ned på bordet, for nu fik han en score på lige knap
> 17000, og manden var glad

> Hagar

REPLY

Det var da ikk en 3dmark 2005, ellers vil jeg meget gerne vide hva du gjorde
ved det, jeg kan max få mit ene 7950gt med en god gang OC til at gi 10700,
og med 2 kort 13686