Hvad er den mest udbredte hastighed?
Fra : Tine Müller

Dato : 22-03-08 14:57

Jeg udvikler Google Maps og har brug for at programmere disse så godt, at de
loader hurtigt og ville høre om nogen ved hvad den mest udbredte hastighed
er her i Danmark? Tror selv at det er 2MB/512.

Jeg er selv ved at overveje at flytte til Fullrate, fordi Tele2 bliver
nedlagt og her kan jeg godt få en hurtigere hastighed for billige penge, men
som udvikler har jeg vel IKKE mulighed for at tjekke hvor lang tid en side
er om at loade på en forbindelse hos folk som evt. bruger 2MB/512, hvis jeg
selv har en hastighed på evt. 10/20MB, vel? Så overvejer at vælge 2MB/512
inkl. telefoni til kr. 199 pr. måned og så opsige mit fastnet hos TDC, hvor
jeg faktisk kun ringer for ca. 70 kr. pr. måned.

Jeg har prøvet at læse på Fullrates hjemmeside og har næsten besluttet mig,
men kan IKKE se at man kan få telefonsvarer som jeg har hos TDC i
øjeblikket? Men måske kan man købe en telefon som både har nummerviser,
telefonsvarer og evt. også medhør samt trådløs?

På Fullrate skriver de: "Hvis du derfor har internet gennem kabel-tv,
trådløst internet, boligforening, fiber, eller lignende, skal du selv opsige
disse" . Jeg ved ikke hvad Tele2 bredbånd modem hører under, men skal jeg
selv opsige eller gør Fullrate det for mig?

Nu er det jo Påske og jeg kan ikke få forbindelse til nogen af disse, så
derfor kontakter jeg jer, da jeg nødig vil komme til at betale for 2
udbydere samtidig.

--
M.v.h.
Tine Müller

homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-03-08 16:41

Tine Müller wrote:

> men som udvikler har jeg vel IKKE mulighed for at tjekke hvor lang tid
> en side er om at loade på en forbindelse hos folk som evt. bruger
> 2MB/512, hvis jeg selv har en hastighed på evt. 10/20MB, vel?

Folks loadhastigheder vil afhænge af mange ting udover den rå hastighed
på forbindelsen. Ofte deles en internetforbindelse mellem flere personer
i husstanden, så det er umuligt at vide hvor meget den enkelte har til
rådighed.

--
Jesper Lund

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-03-08 18:36

On Sat, 22 Mar 2008 14:56:52 +0100, "Tine Müller" <tinem@email.dk>
wrote:

> Jeg har prøvet at læse på Fullrates hjemmeside og har næsten besluttet mig,
> men kan IKKE se at man kan få telefonsvarer som jeg har hos TDC i
> øjeblikket?

Det er rigtigt, at det kan man ikke. Det er en meget basal ydelse.

> Men måske kan man købe en telefon som både har nummerviser,
> telefonsvarer og evt. også medhør samt trådløs?

Ja.

> [...]
> disse" . Jeg ved ikke hvad Tele2 bredbånd modem hører under, men skal jeg
> selv opsige eller gør Fullrate det for mig?

Det gør Fullrate.

-A

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-03-08 08:35

Tine Müller wrote:

> [...]
> side er om at loade på en forbindelse hos folk som evt. bruger 2MB/512,
> hvis jeg selv har en hastighed på evt. 10/20MB, vel?

Jo.
På den (trådløse) router jeg har i forbindelse med mit Fullrate, er det en
konfiguration, der hedder bandwidth management.
Den kan du bare sætte til eks. 512 Kbps mend du testere, og fjerne hakket
når du vil have fuld skrue på igen.

Stig Johansen

Fra : Tine Müller

Dato : 23-03-08 10:44

"Stig Johansen" wrote:
> [...]
> konfiguration, der hedder bandwidth management.
> Den kan du bare sætte til eks. 512 Kbps mend du testere, og fjerne hakket

Tak for svarene.

Det lyder da rigtig smart, men så skal jeg vel købe den trådløse router kr.
499? Det kan vel ikke bruges med den alm. router som følger med, vel?

Jeg kan se på tilbuddet her https://www.fullrate.dk/produkter/ at forskellen
på upload fra 512 til 1 MB kun er kr. 30 pr. måned. Men hvor vigtig er
uploadhastigheden og hvad bruges den til? Jeg har 512 nu og det virker da ok
synes jeg.

/Tine

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-03-08 22:04

Tine Müller wrote:

> Tak for svarene.
>
> Det lyder da rigtig smart, men så skal jeg vel købe den trådløse router
> kr. 499? Det kan vel ikke bruges med den alm. router som følger med, vel?

Jeg havde trådløs i forvejen, så jeg bestilte trådløs med det samme.
Det betyder, at jeg ikke kender den almindelige router.
Jeg var bare inde i min egen web konfig og kigge.

> [...]
> forskellen på upload fra 512 til 1 MB kun er kr. 30 pr. måned. Men hvor
> vigtig er uploadhastigheden og hvad bruges den til? Jeg har 512 nu og det

Det afhæbger af hvad du skal bruge den til.
Da knægten boede hjemme havde jeg (vi) brug for en del upload skype,torrent
- you know.
Hvis heg bare sidder og læser nyheder og breowser osv, er der ikke brug for
upload.
Men p.t. har jeg et projekt i gang med en anden, hvor han har adgang til min
IIS/SQL/SSH/FTP server.
Når han downloader fra mine servere, er det min upload han bruger.
Så jeg gik ind på 'mit Fullrate' og opgraderede min upload til 2Mbps.
Stort set i samme øjeblik man trykker send, rebooter routeren, og vupti
5/2Mbps.

Du behøver ikke tænke så meget over dine hastigheder, du kan selv ændre dem,
vistnok fra dag til dag.

Jeg har selv haft Fullrate i snart 2 år, og det kører squ for mig.

Stig Johansen

Fra : Tine Müller

Dato : 24-03-08 13:43

"Stig Johansen" skrev:
> [...]
> dem,
> vistnok fra dag til dag.
>
> Jeg har selv haft Fullrate i snart 2 år, og det kører squ for mig.

Alle mine spørgsmål kunne jeg jo have fået svar på hvis deres forum var
åbent for alle, men det er så smart at man skal være kunde inden man kan
spørge.

Er der nogen som har en alm. router fra Fullrate
http://www.fullrate.dk/produkter/udstyr.php, som kan sige om man kan
indstille den på samme måde som den trådløse, altså indstille hastigheden?

Jeg skal også have en ny telefon. Har I øjeblikket Kirk Delta trykknap +
mulighed for medhør. Ville jeg kunne bruge denne
http://www.kelkoo.dk/ps_14113096/126001.html. Har kun brug for en og vil
gerne have vis nummer, telefonsvarer og meget gerne medhør, men er lidt
usikker på hvad for en jeg skal købe og om det vil virke med Fullrate? Nogen
gode forslag,

/Tine

Fra : Frank Damgaard

Dato : 24-03-08 15:13

Tine Müller skrev:

> [...]
> http://www.fullrate.dk/produkter/udstyr.php, som kan sige om man kan
> indstille den på samme måde som den trådløse, altså indstille hastigheden?

kender ikke den trådløse, har kun den alm. router.

der er dog noget Media Bandwidth Management
i menuen, men har ikke prøvet det eller hvordan det virker.

> [...]
> usikker på hvad for en jeg skal købe og om det vil virke med Fullrate? Nogen

De fleste standard analoge telefoner der virker hos TDC burde også virke
med fullrate. fullrate har dog en liste med telefoner der er lidt tvivlsomme
med deres Zyxel router.
Jeg har dog endnu ikke oplevet en telefon der ikke har virket med Fullrate
(af de gamle jeg har liggende)