Dansknet.dk
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 21-03-08 19:02

Så lige en TV reklame fra dem. Hvem er de? Hvordan er deres service?
Virker det?

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-03-08 20:10

Peter Elmkvist Snabe skrev:
> Så lige en TV reklame fra dem. Hvem er de? Hvordan er deres service?
> Virker det?

De kunne godt bruge en korrektur på deres site.

Man må ikke de leverer produkter i samme kvalitet.

// Kim

Fra : Niklas Petersen

Dato : 23-03-08 00:03

Kim Jørgensen wrote:
> Man må ikke de leverer produkter i samme kvalitet.
Ja, korrektur er en dejlig ting ;-P

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-03-08 12:40

Niklas Petersen skrev:
> Ja, korrektur er en dejlig ting ;-P

Doh!, jeg håbede den blev overset... , det er baaare en klassiker at
lave en fejl, når man påpeger.

Men, mit indlæg har ikke en kommcerciel vinkel der skal fortælle og
sælge et produkt.

// Kim

Fra : Niklas Petersen

Dato : 23-03-08 21:02

Kim Jørgensen wrote:
> Men, mit indlæg har ikke en kommcerciel vinkel der skal fortælle og
> sælge et produkt.
Helt enig, det virker ikke ret tillidsvækkende, at de ikke kan finde ud
af at læse korrektur. Du er derimod undskyldt

Jeg har ikke erfaringer med deres ADSL, men har kontaktet Dansknet i 2
omgange, for at få tilbud til en boligforening. Begge gange har jeg fået
at vide at de ville vende tilbage med et tilbud hurtigst muligt,
hvorefter ingenting er sket. Så mit umiddelbare(omend tynde) indtryk er
ikke særlig godt. Det kan selvfølgelig godt være at deres produkt er
helt i top, men at det blot er deres salgsafdeling der halter.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-03-08 21:48

Niklas Petersen skrev:

> [...]
> ikke særlig godt. Det kan selvfølgelig godt være at deres produkt er
> helt i top, men at det blot er deres salgsafdeling der halter.

Jeg har også prøvet at kontakte dem for noget tid siden, evt. med
henblik på noget fiber, som de burde have på en del af Frederiksberg,
men de var mega blanke, og ville vende tilbage.... jeg venter stadig....

// Kim

Fra : SubShin@gmail.com

Dato : 17-04-08 07:41

On 16 Apr., 21:25, k...@dansknet.dk wrote:
> [...]
>
> Vi har netop hentet 4 ekstra medarbejdere ind til at afhjælpe
> håndteringen af de ordrer som kommer ind således at alle får hurtigere
> svar m.v.
>
> Angående den enhed som "am" har fået så er dette alene fordi am's
> forbindelse ikke er blevet konverteret til vores nye landsdækkende
> netværk. Dette sker løbende indenfor de næste 2 måneder og her vil han
> så få en P2602R. Netgear udstyret er dog en udemærket enhed som både
> YouSee og Telsome også benytter. Desuden kommer der en kanal til
> Internet og en kanal til telefoni som er prioriteret således at

Det lyder jo rigtigt godt. Ikke mindst, at forretningen går
strålende.
Så vil jeg bare håbe, at i snart også kan svare på mit spørgsmål..
Har ventet en 4 dage nu.

M.v.h
KJ.

Fra : N/A

Dato : 23-03-08 22:56

Fra : ks@dansknet.dk

Dato : 14-04-08 08:03

Hej Rado

Vores udgående mailserver hedder: smtp.dansknet.dk -
Alle vores abonnementer er inklusiv ubegrænset antal mailadresser.

Med venlig hilsen

Kristian Sørensen

www.dansknet.dk

Fra : ks@dansknet.dk

Dato : 14-04-08 08:05

Hej Rado

Uden at lægge hovedet på blokken vil jeg tro du kan får en 10/5 Mbit
på den afstand.
Send eventuelt en mail til info(at)dansknet.dk med din adresse og
ønske om at vide hvad du kan få på VDSL2 så måler vi den.

Med venlig hilsen

Kristian Sørensen

www.dansknet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-08 15:08

Hvordan ser det ud med VDSL2 i Kastrup-området?

/Jacob

Fra : SubShin@gmail.com

Dato : 14-04-08 12:33

On 14 Apr., 16:04, k...@dansknet.dk wrote:
> [...]
> Send eventuelt en mail til info(at)dansknet.dk med din adresse og
> ønske om at vide hvad du kan få på VDSL2 så måler vi den.

Fik at vide af TDC, at jeg også boede ca. 1.2km fra centralen.

Jeg har nu ventet siden i søndags på svar fra jer. Sendte en mail til
kundeservice @ dansknet.dk, men har stadigvæk ikke fået svar. Er det
normalt med sådanne lange svartider?

M.v.h
KJ.

Fra : SubShin@gmail.com

Dato : 14-04-08 12:37

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-04-08 09:09

Fra : SubShin@gmail.com

Dato : 15-04-08 02:45

Fra : ks@dansknet.dk

Dato : 16-04-08 13:25

Hej alle

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-08 14:08

On 14 Apr., 20:37, SubS...@gmail.com wrote:

> [...]

Jeg spurtge om status for min forbindelse 7 April, med bestilt
levering 14 april, men har stadig ikke modtaget svar, udstyr eller
forbindelse.
Jeg har dog ringet, hvor første gang fik jeg afvide at mit udstyr var
sendt afsted og ville være hos mig 14april. men da det ikke var kommet
15april, var oplysningen en anden, at de stadig venter på svar fra TDC
angående levering af kredsløb... Har prøvet et par gange at koble et
adsl modem til, uden at få forbindelse, der er dog spænding på linien.
status på portering har jeg heller ikke lige fået noget afvide om, bla
om den går igennem eller hvad.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-05-08 14:24

On 28 Apr., 22:08, Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> wrote:
Til KRistian Sørensen og andre, har jeg nu ny info

> Jeg spurtge om status for min forbindelse 7 April, med bestilt
> levering 14 april, men har stadig ikke modtaget svar, udstyr eller
> forbindelse.

Jeg har nu modtaget udstyret den 30/4, en ZyXEL P2602R-D1A, med brev
omkring at internet forbindelsen er aktiv mellem 7:45 og 16:00 den
30/4 (samme dag)

Men der er ingen DSL på linien suk
... og det er der stadig ikke....

> [...]
> adsl modem til, uden at få forbindelse, der er dog spænding på linien.
> status på portering har jeg heller ikke lige fået noget afvide om, bla

Jeg ringede så idag til Dansknet, hvor de jo første gang havde åben
efter udstyret var kommet... Med den konklusion at der jo nok må komme
en tekniker at tjekke linien osv.. men stadig blanke angående den
portering jeg har udfyldt og bestilling heraf.. På deres portal står
der ikke noget om at jeg har bestilt telefoni, men jeg kan få lov at
bestille det.

Jeg fik lovning på at blive ringet ringet op senere idag, omkring hvad
der sker med porteringen og hvornår tekniker osv kommer...
Men da klokken var 15:30 havde de ikke ringet, og jeg ringede og
rykkede, med at den medarbejderen jeg snakkede med ringede tilbage.
Men ingen ringede tilbage inden 16.

tilsyneladende ser det udstyr man har modtaget meget fint ud, og ser
ud til at den kan en del osv.. Men det er sku ikke så sjovt at browse
rundt inde på den hjemmeside, uden at kunne komme videre derfra :-/

Imellemtiden ser jeg nu at fullrate igen har sænket deres priser... og
ja gad vide om den forbindelse hos dansknet kommer i hus på et eller
andet tidspunkt hmm?

Nogen der ved evt. om dansknet levere på seperert kredsløb? Da jeg
bestilte, sagde de at forbindelsen ville blive etableret på
eksisterende linie... Men kunne jo godt være? Jeg har 4kobberpar, samt
Fiber.. jeg har prøvet at koble på alle 4 kobberpar, men ingen af dem
er der DSL på kun spænden på linie1(ingen klartone).. Har dog ikke
prøvet fiberen

Mvh. Bjarke

Fra : jape

Dato : 21-05-08 00:35

On 2 Maj, 22:24, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Fiber.. jeg har prøvet at koble på alle 4 kobberpar, men ingen af dem
> er der DSL på kun spænden på linie1(ingen klartone).. Har dog ikke

Hej Bjarke

Faldt lige over denne tråd, har du fået løst problemet?

Jape

Fra : N/A

Dato : 23-03-08 22:56

Fra : ks@dansknet.dk

Dato : 23-03-08 15:16

On 23 Mar., 21:48, Kim Jørgensen <k...@get2net.invalid> wrote:

> [...]
> henblik på noget fiber, som de burde have på en del af Frederiksberg,
> men de var mega blanke, og ville vende tilbage.... jeg venter stadig....

Hej alle

Jeg er direktør i Dansk Net og vil gerne besvare nogle af punkterne.
Det er korrekt at vi mangler lidt korrektur på hjemmesiden. Det er i
gang med at blive ordnet
Heldigvis har dette intet at gøre med vores produkter og service.
Vi har de sidste små 2 år arbejdet på at lave de bedste, mest
brugervenlige og mest stabile produkter.

Dette kan også have noget at gøre med den manglende respons som Niklas
og Kim har oplevet. Jeg kan kun beklage og sige at vi ikke normalt
"ignorerer" potentielle kunder.

Kim & Niklas >> Skriv gerne til mig på salg(at)dansknet.dk med
henvisning til "Kristian Sørensen" hvis i stadig er interesseret i en
løsning.

Med venlig hilsen

Kristian Sørensen
Dansk Net A/S

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-03-08 22:56

ks@dansknet.dk skrev:

> Jeg er direktør i Dansk Net og vil gerne besvare nogle af punkterne.
> Det er korrekt at vi mangler lidt korrektur på hjemmesiden. Det er i
> gang med at blive ordnet

Når i får løst det, synes jeg i er endt ud med et rigtigt fint og
overskueligt site.

> [...]
>
> Kim & Niklas >> Skriv gerne til mig på salg(at)dansknet.dk med
> henvisning til "Kristian Sørensen" hvis i stadig er interesseret i en

Hvis man skal bruge noget med smæk på, har i så Shdsl gemt i skuffen ?

// Kim

Fra : N/A

Dato : 14-04-08 15:08

Fra : N/A

Dato : 14-04-08 15:08

Fra : N/A

Dato : 14-04-08 15:08

Fra : N/A

Dato : 14-04-08 15:08

Fra : N/A

Dato : 14-04-08 15:08

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-05-08 14:23

On 21 Maj, 08:35, jape <jap...@gmail.com> wrote:

> Faldt lige over denne tråd, har du fået løst problemet?

Tjaa, altså TDC etablerede forbindelsen tirsdag efter pinse...
Men modemmet melder forholdsvis dårlige tekniske data for
forbindelsen.. Så jeg er sikkert blevet fysisk koblet til en anden
central end den nærmeste som er under 1km. Telefoni har jeg intet hørt
noget omkring fra dansknet endnu, selvom jeg har rykket flere gange..

Fra : N/A

Dato : 23-03-08 22:56

Fra : am

Dato : 11-04-08 14:29

Mine erfaringer med Dansk Net A/S

I august 2007 bestilte jeg bredbånd og telefoni hos Dansk Net A/S,
modtog et brev hvor jeg skulle underskrive portering af telefon.
Returnerede denne straks. Månederne gik primo november modtog jeg
endelig et brev Dansk Net A/S havde dateret i september, men
poststemplet dagen før modtagelsen. Jeg ringede straks til Dansk Net A/
S som ikke lige forstod hvad der var sket. I brevet blev jeg gjort
opmærksom på at jeg selv skulle opsige hos TDC. Dette gjorde jeg samme
dag, og TDC ville lukke linien den 4. december. Dette meldes samme dag
tilbage til Dansk Net A/S.

I brevet fra Dansk Net A/S står at man vil modtage information og
udstyr 1 uge før. Fredag den 30. november ringer jeg og spørger hvor
det bliver af. Svar: Det er på vej. Mandag og tirsdag er det stadig på
vej. Efter modtagelsen ringer jeg til Dansk Net A/S, for at få de
nødvendige oplysninger til min email Dansk Net A/S, og fik kundenr
osv. pr. tlf.

Til oplysning skal lige nævnes at Dansk Net A/S ikke selv har SMPT-
server, men at man skal bruge TDC's smpt-server uden godkendelse.

Da jeg i februar får telefonregning fra TDC, opdager jeg at jeg stadig
har telefoni hos TDC og ikke hos Dansk NET A/S. Så her udskrives et
væsentlig større beløb end ventet. Hos Dansk Net A/S har man smidt
papirerne væk, og porteringsaftale må igen underskrives og sendes. Jeg
modtager brev fra TDC om at telefonlinien lukkes den 17. marts. Fra
Dansk Net A/S er proceduren den samme, man får udstyret en uge før. I
ugen inden rykkes Dansk Net A/S for udstyret, det er på vej. Ca. hver
2. dag ringer jeg til Dansk Net A/S. Den er sendt. Den er blevet væk i
posten. Jeg kan se der er en sag med Post Danmark. Nu skal jeg få en
tekniker til at konfigurerer boksen. Det er meget tilfældigt, hvad der
svares. De lover at ringe tilbage, det er aldrig sket.

Og kære Kristian, den væreste kom fra dig. Den er sendt - jeg kan se
på track and trace at den ligger til omdeling i Ringsted. Du lovede
tre gange at sende det track and trace nummer på email. Hvorfor er det
ikke modtaget? Simpelt hen fordi det var løgn. Det var den 31. marts
og 1. april. Så kom Søren til, han ville sørge for at teknikeren
afleverede den på vores adresse, da han alligevel skulle forbi. Svaret
næste dag, der havde været trafik på motorvejen (hvilken opdagelse).
Næste dag igen, Ja det forstår jeg ikke, men den kommer i dag. Næste
dag igen, men han har ellers været i Holbæk, så det forstår jeg ikke..

Onsdag den 9. april Skipper forstår ikke noget og vil ringe tilbage.
Jeg siger at det håber jeg sandelig, for det har I aldrig gjort før.
Nu er det sent den 11. april jeg venter stadig. Nu er det en måned
siden jeg skulle have haft den boks, og jeg bliver kun fyldt med
løgnhistorier. At skrive en klage til direktøren hjælper formentlig
ikke, da han selv fyrer løgnhistorier af.

Så nu er en måned gået, hvor vi må ringe fra mobilen, og det er ....
ikke billigt. Derud over rækker mobilen ikke på vores bopæl, så det er
ud at gå tur hver gang telefonen ringer, eller der skal ringes. Frisk
luft og motion er ikke at foragte, men vi vil så gerne selv bestemme
hvornår.

Mon jeg nogensinde ser min box fra Dansk Net A/S?

Fra : fresus@webspeed.dk

Dato : 18-04-08 11:49

On 17 Apr., 15:40, SubS...@gmail.com wrote:

> [...]
> strålende.
> Så vil jeg bare håbe, at i snart også kan svare på mit spørgsmål.

¤ 4 dage, så kan du vist godt væbne dig med tålmodighed, vi har nu
ventet i 1½ år og har stadig ikke hørt noget fra DanskNet (andet end
dårlige undskyldninger), og jeg er sikker på, at Kristian fra DanskNet
kender adressen, Sleipnersvej, 4300 Holbæk

Mvh fresus

Fra : SubShin@gmail.com

Dato : 19-04-08 04:37

> [...]
> strålende.
> Så vil jeg bare håbe, at i snart også kan svare på mit spørgsmål.

Så har jeg endeligt fået svar. Har dog lige nogle flere spørgsmål mht.
VDSL2 og Fastnet bærelinje...

Fra : jape

Dato : 22-05-08 01:43

Prøv at give mig dit kundenummer hos dansknet, jeg arbejder i
kundeservice.

Fra : ks@dansknet.dk

Dato : 13-04-08 01:33

Kære AM

Jeg vil starte med at beklage den oplevelse du har haft. Jeg har læst
din historie igennem flere gange og kan forstå hvorfor du reagerer som
du gør.

Jeg har været inde på din konto og se vores historik og må indrømme at
det er noget forfærdeligt rod.
Jeg vil ikke begynde at komme med dårlige undskyldninger overhovedet.

Jeg vil personligt sørge for at du får dit udstyr på mandag den 14.
april. Desuden sørger jejg for at du ikke kommer til at betale
telefonabonnement de næste 6 måneder som en form for kompensation.

Jeg håber at alt kommer i orden.

Med venlig hilsen

Kristian Sørensen
Adm. direktør

P.S. Jeg er ikke den eneste Kristian i Dansk Net. Jeg har på
fornemmelsen hvem du har talt med og dem tager jeg under læring mandag
morgen.

www.dansknet.dk

Fra : ks@dansknet.dk

Dato : 19-04-08 04:47

Hej "fresus"

Selvfølgeligt kender jeg til sagen omkring Sleipnersvej hvilket på
ingen måde har noget at gøre med vores privatprodukt som der
markedsføres for i øjeblikket. Sleipnersvej sagen er langt mere
kompliceret da det er levering via fiberkabler i en andelsforening
hvor anden udbyder har lagt kabler i Dansk Net's rør.

Der kører i øjeblikket en retssag mellem parterne omkring dette og vi
er nødt til at afvente udfaldet.

Du er altid velkommen til at ringe til os hvis du vil have uddybning
m.v. - 4690 8888

Med venlig hilsen

Kristian Sørensen
www.dansknet.dk

Fra : SubShin@gmail.com

Dato : 13-04-08 04:23

On 13 Apr., 09:32, k...@dansknet.dk wrote:
> [...]
>
> P.S. Jeg er ikke den eneste Kristian i Dansk Net. Jeg har på
> fornemmelsen hvem du har talt med og dem tager jeg under læring mandag

Vil bare invende, at jeg synes det er utroligt godt gået med sådan en
ISP, hvor direktøren er aktiv mellem forbrugerne og tager erfære.
Hvis du har læst min oplevelse med TDC, og det først lige er
fornyligt, at jeg har opdaget jer, er jeg helt klart en potentiel
kunde hos jer. ( I øvrigt, hvorfor får i ikke nogle "google ads" eller
noget i den stil, så når man søger under: "ADSL" så kommer i frem som
de øverste?)

Jeg har sendt en mail i går, da jeg har nogle spørgsmål. Har dog ikke
fået svar tilbage fra jer endnu, men det kommer nok hen på dagen. Er
spændt på jeres svar!

I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at høre mere om jeres VDSL2 løsning,
jeg kan se i snart realisere. Hvad vil dette betyde for private
bredbåndskunder? Er det kun downloadhastigheden, man kan forøge med
VDSL2 eller er det også uploadhastigheden?

M.v.h
KJ.

Fra : ks@dansknet.dk

Dato : 13-04-08 12:00

Hej KJ

Tak for din kommentar.

Google ads er på vej

VDSL2 er ved at blivve testet og vi vil lancere et par produkter hvor
det både er download og upload hastighed som er forøget. Der bliver
eks. mulighed for 10/10 eller 20/5 Mbit/s som det ser ud lige nu.
Priser kan jeg endnu ikke løfte sløret for men det kommer meget snart.

Man skal bo indenfor ca. 1 km fra centralen for at kunne få udbytte af
VDSL2.

Mvh.
Kristian Sørensen

www.dansknet.dk

Fra : Rado

Dato : 14-04-08 13:27

Fra : am

Dato : 14-04-08 14:19

Som Kristian Sørensen skriver fik jeg sørme min box mandag, jeg havde
godt nok rykket igen mandag eftermiddag, men derefter straks leveret
en router, samt en brev fra Kristian Sørensen hvor han gentager
kompensationen. Den siger vi så mange tak. Den dækker lige vores
ekstraomkostninger i telefonregninger.

Det er dog sørgeligt man skal gennem sådan et medie for at få noget
igennem. Jeg fik faktisk først kendskab til denne tråd, den aften jeg
skrev første indlæg, da jeg søgte ejer og ledelsesoplysninger på Dansk
Net.

Vi er dog ikke imponeret over en router fra 2005, uden Quality of
Service (prioritering mellem telefon og internet), og så ikke vil på
Voiceserveren i de første forsøg, når der så heller ikke følger manual
med. Det er nu lykkedes at få det til at køre. De har dog allerede
tabt kontakten med serveren 2 gange på 2 samtaler, og dermed mistet
sit IP-adresse. Jeg håber den er mere stabil fremover.

Men vi fik da udstyret, og har nu telefon, lyden er OK. Lad os se hvad
fremtiden bringer.

Fra : simon

Dato : 02-05-08 03:09

am skrev:
> Men vi fik da udstyret, og har nu telefon, lyden er OK. Lad os se hvad
> fremtiden bringer.

Hej.
Hvordan går det med det internet fra dansk net?
Er det brugtbart eller kan det ikke anbefales?
mvh
/simon

Fra : am

Dato : 14-04-08 14:31

Jeg var lige på Dansk Net's hjemmeside for at se om der var noget
dokumentation til den NETGEAR router fra 2005 som jeg har modtaget.
Det var der ikke, men tilgengæld oplyses at abonneneter med internet
og telefon får en ZyXEL P2602R-D1A. Hvad skal man tænke.