Erfaring med ADSL fra dansknet.dk ?
Fra : Michael Andersen

Dato : 20-03-08 17:58

De er billige og leverer tilsyneladende over hele landet.

Er der nogle erfaringer med dem (inden jeg får svigermor på ?

/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 05:48

Hej

> De er billige og leverer tilsyneladende over hele landet.

Ikke alle steder. Jeg tastede min adresse ind men de kunne ikke finder min
adresse, så du dækker ikke alle steder.

Mvh Poul

Fra : ks@dansknet.dk

Dato : 25-03-08 08:37

On 25 Mar., 05:48, "Poul Johannsen" <poul.johannsen (a) sport dot dk>
wrote:
> Hej

> Ikke alle steder. Jeg tastede min adresse ind men de kunne ikke finder min
> adresse, så du dækker ikke alle steder.
>
> Mvh Poul

Hej Poul pg Michael

Mit navn er Kristian og jeg er direktør i Dansk Net.
Vi leverer faktisk alle steder i Danmark hvor TDC leverer. Dvs. ca. 99
% af Danmarks samlede husstande kan få Internet fra Dansk Net.
Hvis den ikke kunne genkende din adresse kan det have noget at gøre
med kommunikationen mellem vores system og TDC's. Send mig gerne en
mail på kundeservice@dansknet.dk Att: Kristian Sørensen og så vil jeg
se på det.

Med venlig hilsen

Kristian Sørensen
Dansk Net A/S

www.dansknet.dk

Fra : Rado

Dato : 25-03-08 16:12

On Tue, 25 Mar 2008 07:37:05 -0700 (PDT), ks@dansknet.dk wrote:

>Mit navn er Kristian og jeg er direktør i Dansk Net.
>Vi leverer faktisk alle steder i Danmark hvor TDC leverer.

Hvad hvis man har bredbånd over en TDC fastnetforbindelse? Skal man så
betale for en ekstra linie for at beholde fastnettelefonen?

--
Rado

Har du husket at betale din internetlicens?
http://www.stopcomputerlicens.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-08 20:17

Hej

Jeg prøvede også at taster min kærestes adresse ind og den kunne i hellere
ikke finder.
Jeg bliver hos Fullrate.

Mvh Poul

Fra : Niklas Petersen

Dato : 27-03-08 09:53

Poul Johannsen wrote:
> Hej
>
> Jeg prøvede også at taster min kærestes adresse ind og den kunne i hellere
> ikke finder.

Jeg oplevede samme problem her.

Jeg bor i etageejendom, og har derfor en adresse der hedder "stuen
midtfor", "stuen dør 2" og en masse andre betegnelser, alt efter hvor
man slår det op.

I dette tilfælde(og da jeg bestilte hos Fullrate) hedder min adresse ST
0002. Jeg indtastede kun mit husnummer, og så foreslog systemet selv
mulige adresser. Prøv det.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-08 15:48

Hej

> [...]
>
> I dette tilfælde(og da jeg bestilte hos Fullrate) hedder min adresse ST
> 0002. Jeg indtastede kun mit husnummer, og så foreslog systemet selv

Det virkede ved min kærestes adresse men stadig ikke min.
Jeg bliver hos Fullrate og min kæreste ved TDC.

Mvh Poul

Fra : ks@dansknet.dk

Dato : 25-03-08 12:24

On 25 Mar., 16:12, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> Hvad hvis man har bredbånd over en TDC fastnetforbindelse? Skal man så
> betale for en ekstra linie for at beholde fastnettelefonen?

> [...]

Hej Rado

Du skal ikke betale ekstra for at beholde din fastnettelefon. Hvis du
eks. køber en 10/1 Mbit som koster 249 kr. / md. bliver din udgift:

Oprettelse: 99 kr.
10/1 Mbit Internet: 249 kr. / md.

Du kan selvfølgeligt vælge at flytte din telefon over til os. Det
koster kun 39 kr. / md. 0g 99 kr. i flytningsgebyr. Der er mange penge
at spare.

Hvis du tilmelder din regning til betalingsservice slipper du for
regninsgebyret på 29 kr. / md.

Med venlig hilsen

Kristian Sørensen
Dansk Net A/S

www.dansknet.dk

Fra : Rado

Dato : 26-03-08 11:57

On Tue, 25 Mar 2008 11:24:13 -0700 (PDT), ks@dansknet.dk wrote:

Hej

Har lige et par spørgsmål mere:

>Du skal ikke betale ekstra for at beholde din fastnettelefon. Hvis du
>eks. køber en 10/1 Mbit som koster 249 kr. / md. bliver din udgift:
>
>Oprettelse: 99 kr.
>10/1 Mbit Internet: 249 kr. / md.

Det jeg tænkte på er om forbindelsen til jer kan køre over linjen jeg
allerede har, sammen med fastnettelefonen hos TDC? Eller om det
konflikter med TDC?

>Du kan selvfølgeligt vælge at flytte din telefon over til os. Det
>koster kun 39 kr. / md. 0g 99 kr. i flytningsgebyr. Der er mange penge
>at spare.

Jeg er låst til et Duet abonnement hos TDC de næste 5 mdr. på grund af
ny mobil, er det muligt at skifte bredbånd til jer nu og flytte
telefon senere?

Hvordan fungerer Internet telefoni - er der ikke noget med at man skal
have en speciel telefon?

Kan man selv sætte udstyret op eller skal der en tekniker ud?

Jeg har p.t. en 20/1 linje der maxer helt ud (18/1 i reelt download).
Burde den ikke kunne klare 2 Mbit upload?

Min linje hos TDC er 100% stabil, kan I garantere samme stabilitet?

Fra : ks@dansknet.dk

Dato : 26-03-08 09:12

On 26 Mar., 11:57, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:
> [...]
> Burde den ikke kunne klare 2 Mbit upload?
>
> Min linje hos TDC er 100% stabil, kan I garantere samme stabilitet?

Du kan sagtens opsige dit eksisterende Internetabonnement og få vores
Internet leveret på din TDC fastnet linie. Når du så engang ønsker at
benytte vores telefoni flytter vi det bare over og din TDC fastnet
linie bliver herrefter nedlagt. Det eneste du vil mærke er at du ikke
længere skal benytte det skillefilter vi sender dit samt at telefonen
skal sættes i det modem du får fra os.

Du kan bruge din helt normale telefon. Det eneste som er anderledes er
at du i dag har et tre-benet hermafrodit stik på din telefonledning
som du sætter i TDC's tre-benede stik. Hos os skal du bruge et RJ11
stik (det samme som på et modem-kabel). Dette sender vi med ud til
dig.

Du skal selv sætte udstyret op. Vi sender en udførlig manual med ud
som forklarer opsætning og hvis du render ind i problemer ringer du
bare til vores kundeservice,

Vi kan i dag levere 2 Mbit i upload på 25 % af de centraler vi er
repræsenteret på. Jeg har behov for din adresse for at undersøge
dette. Skriv gerne en mail til info@dansknet.dk hvor du beder os
tjekke din max hastighed og så vil du få besked indenfor kort tid.

Vores forbindelser er fuldstændigt på samme niveau som TDC's.

Med venlig hilsen

Kristian Sørensen
Dansk Net A/S

www.dansknet.dk

Fra : Rado

Dato : 27-03-08 13:35

On Wed, 26 Mar 2008 08:12:27 -0700 (PDT), ks@dansknet.dk wrote:

> [...]
>tjekke din max hastighed og så vil du få besked indenfor kort tid.
>
>Vores forbindelser er fuldstændigt på samme niveau som TDC's.

OK, tak for svarene, det lyder godt. Jeg sender lige en mail angående
det med hastigheden.

Fra : califfo@gmail.com

Dato : 22-05-08 13:52

On 25 Mar., 06:48, "Poul Johannsen" <poul.johannsen (a) sport dot dk>
wrote:
> Hej

> Ikke alle steder. Jeg tastede min adresse ind men de kunne ikke finder min
> adresse, så du dækker ikke alle steder.
>
> Mvh Poul

Jeg har lige kæmpet med at få Dansknet til min onkel og mine forældre
på 2 adresser. Det har kostet mig 1 måneds daglige telefonsamtaler, og
mine forældre har nu været uden internet i over 3 uger. Det virker
desværre som om Dansknet kun har 2 personer i deres telefonsupport og
Direktør Kristian er ikke en man kan komme i kontakt med, udover her
på GoogleGroups. I begge tilfælde har vi selv måtte sørge for at hente
routere hos Dansknet, men de holder intet af hvad de lover.

Dansknet er efter min mening alt for små til at have noget at skulle
have sagt hos TDC. De har ingen gennemslagskraft og jeg vil derfor på
det kraftigste anbefale folk ikke at spilde sin tid på dem og i stedet
bestille hos en anden udbyder. For mit eget vedkommende vil jeg også
sige at jeg i samme sag er blevet røvrendt på det kraftigste af TDC så
personligt skal jeg aldrig mere være kunde hos dem igen. Jeg har
klaget hos TDC og venter nu på at en af deres ledere, helst en med et
par stjerner på skuldrene vender tilbage.

Jeg skal tilføje at jeg til dagligt arbejder med netværk og har daglig
kontakt med internetudbydere. Jeg mener ikke at nogen af dem er
perfekte, men der er også nogen som i den grad røvrender folk. TDC er
efter min mening en af de værste.

Skulle nogen mene at jeg tager fejl, så skriv endelig. Jeg står ved
hvad jeg siger og mener.

Så til alle jer derude. PAS PÅ. HOLD JER FRA Dansknet ...og TDC.

Fra : simon

Dato : 23-05-08 13:07

califfo@gmail.com skrev:
KLIP
> [...]

> bestille hos en anden udbyder.
>
> Så til alle jer derude. PAS PÅ. HOLD JER FRA Dansknet ...og TDC.

ups!
Jeg håber sandelig ikke, jeg får problemer.
Har tilmeldt mig dansknet, og har lige fået
brev fra tdc om, at mit internet + bredb.tlf.
nedlægges den xx. i juni.
Jeg skulle da gerne ha' både internet og tlf.
på samme dag eller dagen derefter.
Hvad kan man egentlig, gøre hvis det ikke bliver
leveret til den aftalte tid?
Kan man bare finde en anden udbyder så?
mvh
simon

Fra : califfo@gmail.com

Dato : 25-05-08 01:37

On 23 Maj, 14:07, simon <nyhed.x...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Jeg skulle da gerne ha' både internet og tlf.
> på samme dag eller dagen derefter.
> Hvad kan man egentlig, gøre hvis det ikke bliver

Selvfølgelig kan du få en anden udbyder, men det kræver at du får
Dansknet til at "frigive" linien så andre udbydere kan få lov til at
bruge den. Normalt kan du bede om at få en dato for hvornår linien er
frigivet, men det sker ikke hos Dansknet. Når man spørger til det,
kender de pludselig ikke proceduren og kan ikke give dig en dato for
hvornår linien bliver frigivet.

Jeg forøgte at få linien frigivet og ville skifte til Cybercity. Det
var også en kedelig oplevelse. De meddelte at den hurtigste
forbindelse de kunne levere hos mine forældre, er en 8Mbit/512Kbit.
Det virkede lidt underligt når jeg ved fra TDC at linien kan klare
20Mbit/1Mbit og 10Mbit/2Mbit. Jeg venter spændt på at få en forklaring
på dette.

For at det ikke skal være løgn, så valgte mine forældre også at opsige
Duet-svar da det er noget de aldrig har brugt. Det resulterede bare i
at en eller anden TDC "service" blev aktiveret og at mine forældre
havde problemer med at ringe ud af huset. Efter timevis af snak med
TDC, har jeg endelig fået løst det problem. Det er grotesk at man ikke
bare kan få det man beder om og istedet får alle mulige latterlige
såkaldte "services".

Held og lykke Simon!

Fra : Generalbas1972@gmail~

Dato : 17-06-08 07:21

On 25 Maj, 09:37, cali...@gmail.com wrote:

> [...]
> såkaldte "services".
>
> Held og lykke Simon!- Skjul tekst i anførselstegn -

Jeg vil da gerne llige give mit bidrag til denne debat omkring
Dansknet og deres levering eller skulle jeg sige mangel på samme. Jeg
bestilte Dansknet i marts måned og al ting gik fint, jeg modtog en
bekræftelse på min bestilling og et brev jeg skulle skrive under på og
hvori der også stod at jeg ville komme online den 28/4-2008

Jeg skriver under på brevet og venter spændt på min nye forbindelse,
jeg sagde min Cybercity forbindelse op og den blev lukket den
22/4-2008.
Det blev så den 28/4 og jeg kom ikke online, jeg ringer så ind til
Dansknet kundeservice og får at vide at de slet ikke kan se at jeg har
bestilt noget internet hos dem...

Ehm okay. Jeg havde da ellers modtage en bekræftelse fra dem på min
bestilling. Nå de rodede så lidt rundt derinde og fandt så alligevel
frem til mig, men de kunne ikke se noget på mig om at jeg skulle
online eller hvornår jeg måtte bare vente.

Så jeg venter....og...venter...og...venter, efter at have ventet i 14
dage uden at have hørt en lyd fra Dansknet, ringer jeg tilbage til dem
og får nøjagtig samme besked at de ikke kan se noget og at jeg bare må
vente. Jeg venter så fortsat og pludselig en dag ringer en fra
Dansknet, lægger besked på min svarer om jeg skal kontakte hende. Det
gør jeg så, men det eneste hun skulle vide var om jeg havde opsagt mit
cybercity og om det var pillet ned, Ja det har jeg og ja det er det.
Nå men så ville hun da sende den videre så jeg kunne få noget
internet, hvilket jeg naturligvis satte stor pris på. Så jeg venter
igen....og...venter...og....venter...og....venter og jeg hører stadig
ingenting.

Jeg kontakter så igen Dansket i starten af juni, dvs. 1½ måned efter
at jeg skulle have været online i første omgang, og får fat i en
Henrik som lover mig at jeg jeg får noget internet indenfor 8-10 dage.
Derudover lover denne Henrik mig 1 måneds gratis internet som
kompensation og lover mig at sende mig en bekræftelse på mail om de vi
har aftalt.

Nu skriver vi den 17/6-2008 jeg har stadig ikke fået noget internet.
Jeg har intet hørt fra Dansknet. Når man ringer til dem kan man ikke
komme igennem, og de svarer ikke på de mails man sender.

Nu har jeg fortalt min historie så kan i selv lægge i det hvad i har
lyst til og bestemme jer for om i synes Dansknet er værd at bruge
energi på.