Skærme
Fijala 3554
37 lcd skærm til mediecenter/win xp ?
Fra : virker@ikke.dk

Dato : 24-03-08 14:57

Hej jeg har min computer sat til min fladskærm her i stuen problemet
er bare at den er ved at være for lille det er en 30tommer (havde ikke
råd til større for 3 år siden) men nu vil jeg godt have en 37 tommer
for jeg bruger den til windows xp, læser tekst her fra sofaen 3½ meter
væk, og vil godt have det lidt større (og nej skal ikke have briller
)
jeg har et tvkort der viser digitale billeder og ellers bruger jeg den
også til at spille lidt skydespil engang imellem

nu mit spørgsmål, er nemlig lidt forviret over 100hz skærmene . Kan
jeg få en lcd skærm hvor jeg kan køre 100hz altså bruge den som en
computerskærm der kører 100hz ? jeg er fuldstændig ligeglad med hvad
selve tuneren og højtalerne og teksttv kan i fladskærmen, da jeg
aldrig skal bruge det men kun selve skærmen

hvis jeg ikke kan komme til at køre 100hz igennem skærmen hvilken
skærm er så den bedste helst under 10000kr

kan det betale sig at købe et billigt mærke når jeg aligevel ikke skal
bruge tuneren i skærmen ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-03-08 15:51

virker@ikke.dk skriver:

Coll ejer du domænet ikke.dk - eller skal du bare have rettet din
adresse ?

> [...]
> jeg har et tvkort der viser digitale billeder og ellers bruger jeg den
> også til at spille lidt skydespil engang imellem

Har du tvkort i din pc, for at vise billeder på dit tv ?

Hvilet kabel bruger du mellem PC og tv. Composite, RGB eller andet ?

> nu mit spørgsmål, er nemlig lidt forviret over 100hz skærmene . Kan
> jeg få en lcd skærm hvor jeg kan køre 100hz altså bruge den som en
> computerskærm der kører 100hz ?

Nej, du kan slet ikke regne med det der billedhalløj. Regn med at et
100Hz tv viser billeder med 2 (4) gange hastigheden de får bileldet med.
Hvordan sådatn et tv vil reagere med et PC input (RGB eller DVI) er helt
op til det enkelte tv.

> hvis jeg ikke kan komme til at køre 100hz igennem skærmen hvilken
> skærm er så den bedste helst under 10000kr

37" ?
Hvilken opløsning regner du med at skulle bruge ?

> kan det betale sig at købe et billigt mærke når jeg aligevel ikke skal
> bruge tuneren i skærmen ?

Nej absolut ikke. Panelet er en af de dyreste ting og der der er en af
de allervigtigste ting for at kunne vise billede.

Der har for øvrigt lige været en 37" Dell til salg i

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : virker@ikke.dk

Dato : 24-03-08 18:28

>Coll ejer du domænet ikke.dk - eller skal du bare have rettet din
>adresse ?

nej den skal nok rettes hvis den generer nogen..

>Har du tvkort i din pc, for at vise billeder på dit tv ?

ja et firedtv fra digital everywhere, det viser digitalt billede med
et selectorkort fra tdc bag i

>Hvilet kabel bruger du mellem PC og tv. Composite, RGB eller andet ?

et dvi kabel jeg ved godt at der vist ikke bliver lavet tv med
dviindgang mere men så må jeg sætte en hdmi til dvi adapter i

> [...]
>100Hz tv viser billeder med 2 (4) gange hastigheden de får bileldet med.
>Hvordan sådatn et tv vil reagere med et PC input (RGB eller DVI) er helt

ok så det er altså indviklet , måske jeg slet ikke skulle gå efter et
100hz aligevel

>37" ?
>Hvilken opløsning regner du med at skulle bruge ?

1366 768 cirka den opløsning jeg har på min 30tommers lg skærm nu er
1280 768 men der kan laves om på hvordan tekst vises i xp så det skal
bare være cirka men jeg har haft kig på denne skærm som står som en
100hz
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=314144
men kan ikke finde ud af om jeg vil få glæde af det ?

>Nej absolut ikke. Panelet er en af de dyreste ting og der der er en af
>de allervigtigste ting for at kunne vise billede.
>
>Der har for øvrigt lige været en 37" Dell til salg i

ok den vil jeg lige prøve at finde og kigge på, og tak for svaret

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-03-08 19:00

virker@ikke.dk skriver:

> nej den skal nok rettes hvis den generer nogen..

Normalt skiver man .invalid til sidst, eller noget der slet ikke findes.

> ja et firedtv fra digital everywhere, det viser digitalt billede med
> et selectorkort fra tdc bag i

Okay

> [...]
> http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=314144
> men kan ikke finde ud af om jeg vil få glæde af det ?

Nap sådan et her:
http://tapeconnection.dk/Billede.aspx?id_category=60&product_number=5060101

Fra : invalid@invalid.dk

Dato : 25-03-08 16:39

>Nap sådan et her:
>http://tapeconnection.dk/Billede.aspx?id_category=60&product_number=5060101

kiggede på skærmen men er meget i tvivl om plasma til computerbrug,
især efter jeg læste nedenstående, selv om jeg har hørt meget godt om
panasonic
: http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9168

klip>

Snakker vi computerbrug, playstation3 og Xbox360 er sagen en ganske
anden. Billedet vil virke en tand sløret i spil og ved tekstdokumenter
eller grafisk fremvisning vil skærmen virkelig have svært ved at
bevare skarpheden ved de skæve opløsninger. Til mediacenter er teksten
dog som ofte så stor at man ikke kommer til at lide under det. Hvis
man ønsker at bruge sin plasmaskærm til tekstbehandling så sørg for at
købe en plasmaskærm med 1280x720, 1366x768, eller 1080x1920-opløsning
i stedet.

klip>

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-03-08 18:32

invalid@invalid.dk skriver:

> [...]
> man ønsker at bruge sin plasmaskærm til tekstbehandling så sørg for at
> købe en plasmaskærm med 1280x720, 1366x768, eller 1080x1920-opløsning

Men du skulle bruge det til film og spil hovedsageligt ?

Snup en Panasonic plasma (evt i Full HD) og glæd dig hver dag over det
gode og naturlige billede....