Tegnproblemer ved import fra MySQL4 Linux ~
Fra : Rainman

Dato : 26-03-08 08:56

I forbindelse med opgradering af PHP/MySQL fra 4.x til 5.x, har jeg
installeret XAMPP på min windows box. MySQL databaserne er herefter
importeret via phpMyAdmin der på begge servere står til utf8_unicode
(utf8) og forbindelsessammenkøring utf8_unicode_ci.

Men når jeg ser data på min lokale PHP5/MySQL5 website, så er eks. €
vist som ?

Blot jeg er sikker på at det kun er noget visningmæssigt på min PC, så
er det uden betydning. Jeg påtænker at opgradere på denne måde:

1) Teste funktionalitet på min PC (med import af web databaser som
testgrundlag) og efterfølgende tilretning så programmer kan køre under
PHP5/MySQL5
2) Opgradering af PHP/MySQL på webserver (hvorved jeg formoder at
eksisterende MySQL4 databaser automatisk opgraderes til MySQL5)
3) Overførsel af websites med tilretninger til server
4) I drift

Fra : Per Koch

Dato : 23-04-08 21:53

Har du prøvet: SET NAMES=LATIN1 når du har connected til DB?