Hente data fra MySQL til webside
Fra : smb

Dato : 20-03-08 17:33

Hej Gruppe

Jeg vil lige starte med at fortælle at jeg er nybegynder og helt blank mht.
PHP og MySQL.
Jeg kan derfor godt tænke mig at få lidt hjælp af alle jer dygtige mennesker

Jeg har oprettet en database i MySQL som hedder hollywood og ønsker at få
vist indholdet af en tabel i databasen på en webside. Jeg har en idé om at
det er noget man gør via PHP, men ved ikke lige helt hvordan man koder sådan
noget.
F.eks har jeg en tabel i databasen som jeg kalder film_data. Jeg ønsker at
indholdet af film_data vises frem på en tabel i på websiden.

Kan nogen give mig et eksempel på noget PHP kode eller give nogle links til
hvor man evt. kan finde noget hjælp til dette problem?

mvh.
smb.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 20-03-08 19:02

"smb" <rangpura@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> F.eks har jeg en tabel i databasen som jeg kalder film_data. Jeg ønsker at
> indholdet af film_data vises frem på en tabel i på websiden.

Et hurtigt eksempel:

include "aabn_db.php";

$sql = "select titel,aarstal from film_data order by aarstal";
$result = mysql_query($sql);
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo "<p>".$row["titel"]." (".$row["aarstal"].")</p>\n";
}

mysql_close();

Før- og efter ovenstående kodesnip skal du hhv. åbne- og lukke databasen.
Koden der åbner den, har jeg gerne lagt i en selvstændig fil, i dette
tilfælde kaldt "aabn_db.php".
På den måde kan jeg genbruge den samme kodestump på hele siden.

Koden i aabn_db.php er noget i retning af dette:
http://www.phpartikler.dk/artikler/mysql_forbindelse.php

Fra : smb

Dato : 22-03-08 17:52

Hej Philip