8800GT med ny type køler - hvor kan man kø~
Fra : Carsten Panch

Dato : 14-03-08 15:20

Hejsa,

Jeg har kigget rundt efter et nVidia 8800GT kort, og er så stødt på nogle
sider som har dokumenteret at der er kommet en større stock køler på end den
nuværende.
F.eks. viser dette link det:
http://www.xcpus.com/forums/graphics-processing-units/7686-8800gts-get-new-reference-cooler.html#post111267

og dette
http://en.expreview.com/2007/12/05/comparison-8800gts-new-stock-cooler-is-cool-n-quiet/

Og på denne side har folk taget billeder af deres:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/247159-15-take-picture-8800gt-stock-cooler

Man skal kunne finde ud af om ens 8800GT kort er med den nye køler ved at
tælle 'finnerne' på blæseren. De gamle og mindre blæsere har 11 eller 13
finner mens de nye og bedre (mere stille) har 15 finner.

Er der nogen der har fået et 8800GT kort med en sådan stor køler på i en
aflukket køleprofil? Så vil jeg gerne vide hvor man kan få den.

Er den overhovedet kommet til danmark?

panch

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 01:47

> Er der nogen der har fået et 8800GT kort med en sådan stor køler på i en
> aflukket køleprofil? Så vil jeg gerne vide hvor man kan få den.

Mit kort ser sådan her ud.

www.kimila.dk/billeder/asus.jpg

Det er måske lidt svært at se men den blæser fylder en del, den optager
pladsen ved siden af, der er iøvrigt meget lydløs.

Jeg tror ikke du kan få dem som de billeder du henviser til da de havde
problemer med varmen, så de ser hvis ud som den jeg har nu.

Har set dem hos www.computercity.dk for et par dage siden til omkring 1700
kr.

kimila

Fra : Carsten Panch Peders~

Dato : 16-03-08 18:58

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg tror ikke du kan få dem som de billeder du henviser til da de havde
> problemer med varmen, så de ser hvis ud som den jeg har nu.

Ja det ligner et slot der optager to pladser.
Jeg må prøve at tage i Computercity og andre butikker der har GF-kort så jeg
kan se for mig selv.

Fra : Frandsen

Dato : 19-05-08 12:23

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg tror ikke du kan få dem som de billeder du henviser til da de havde
> problemer med varmen, så de ser hvis ud som den jeg har nu.

Jeg har lige modtaget to kort, der ser sådan ud, og jeg blev godt nok
skuffet. De ligner jo overhovedet ikke det, jeg havde forventet, og ASUS
hjemmeside er heller ikke opdateret med det nye design. Hvis man kigger på
deres hjemmeside, så er det stadigvæk det "gamle" single slot design. Det
nye design gør kortet lige så tykt som et dual slot design

Det glæder mig, at de er meget lydløse. Kan ikke vente til at installere dem