Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Pc hyler ved nyt grafikkort (Zotac NVIDIA ~
Fra : Smurf

Dato : 09-02-08 00:00

Hejsa
Har lige købt dette:
http://clanshop.dk/product_info.php?bPath=Grafikkort&products_id=441
Så snart jeg tænder min pc så kommer der en høj hyletone.
Når jeg sætter det gamle i, igen så starter pc'en fint. Dog siger den at
overclockingen fejlede.
Hvad kan det være? Strømforsyning (400W)?

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 09-02-08 10:38

> Så snart jeg tænder min pc så kommer der en høj hyletone.
> Når jeg sætter det gamle i, igen så starter pc'en fint. Dog siger den at
> overclockingen fejlede.
> Hvad kan det være? Strømforsyning (400W)?

Normalt hyler den fordi du ikke har tilsluttet strøm til blæseren på kortet.

Fra : Smurf

Dato : 09-02-08 10:41

On Sat, 9 Feb 2008 10:38:03 +0100, "Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk>
wrote:

>Normalt hyler den fordi du ikke har tilsluttet strøm til blæseren på kortet.

Ja men der er kun en ledning med gnd og spdif med. Der står heller ikke
noget om eksra strøm i manualen

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 09-02-08 10:47

> Ja men der er kun en ledning med gnd og spdif med. Der står heller ikke
> noget om eksra strøm i manualen

Er der ikke et stik på dit kort hvor du kan sætte strøm til fra
strømforsyningen? Såden et 4-benet et?

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 09-02-08 11:34

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> wrote in message

> Er der ikke et stik på dit kort hvor du kan sætte strøm til fra
> strømforsyningen? Såden et 4-benet et?

eller 6-benet

Fra : Hans

Dato : 09-02-08 10:57

Smurf wrote:

> Ja men der er kun en ledning med gnd og spdif med. Der står heller
> ikke noget om eksra strøm i manualen

Sidder der ikke sådan et stik bagerst på kortet?
http://images.techtree.com/ttimages/story/80561_power.jpg

Hans

Fra : Smurf

Dato : 10-02-08 01:27

>Sidder der ikke sådan et stik bagerst på kortet?
>http://images.techtree.com/ttimages/story/80561_power.jpg

Jeps
Men det var åbenbart ikke en ledning med. Jeg måtte derfor i gemmerne og
fandt et stik der passede
Thnx.

Men...hvergang jeg starter pc'en op siger den at den forrige overclocking
ikke lykkedes. Tryk F1 for at fortsætte eller Del for bios.
Hvad skyldes det?

Fra : Flot Heino

Dato : 10-02-08 19:03

"Smurf" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> Men...hvergang jeg starter pc'en op siger den at den forrige overclocking
> ikke lykkedes. Tryk F1 for at fortsætte eller Del for bios.
> Hvad skyldes det?

AT der er sket nogen ændringer i forhold til den overclocking du har kørt
med.

Gå evt ind i BIOS og vælg load default setteing (load optimal
setting)-->save og exit genstart

herefter burde det være væk og du kan evt rode omed OC igen

Fra : Smurf

Dato : 10-02-08 19:54

> [...]
>setting)-->save og exit genstart
>
>herefter burde det være væk og du kan evt rode omed OC igen

Ja men når den er Oc fra fabrikken burde jeg vel ikke skulle gøre noget?