Grafikkort falder ud
Fra : Per Nielsen

Dato : 17-01-08 23:01

Jeg har det problem at min skærm går i sort ca med 6 måneders mellemrum.
Resultatet er som regel at jeg må slette harddisken. I sommers nåede jeg at
få den i sikker mode og det viste at der sad en publisherfil der hvor
grafikkortets fil skulle sidde. Det jeg ikke kan finde ud er om der er tale
om en virus eller der er tale om at pc en selv smider filen ud, det sker
foreks med lydkortet hvor jeg med mellemrum må trække USB stikket ud og
sætte den tilbage igen hvorved lyden vender tilbage. Hvis dette ikke kan
undgås hvad vil i anbefale mht at beholde de data der desværre regelmæssigt
går tabt.

MVH

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-01-08 10:58

Per Nielsen wrote:

> undgås hvad vil i anbefale mht at beholde de data der desværre regelmæssigt
> går tabt.

To partitioner. En med Windows og en med resten. Det er iøvrigt altid en
god idé, uanset OS.

Jesper Poulsen

Fra : Peter

Dato : 18-01-08 13:06

"Per Nielsen" <ser@gf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og sætte den tilbage igen hvorved lyden vender tilbage. Hvis dette ikke
> kan undgås hvad vil i anbefale mht at beholde de data der desværre

Jeg tror det er på tide du får skiftet tændrør, og da USB er ustabil, burde
du også smide noget nyt olie på gearkassen.

Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-01-08 15:32

Peter wrote:

> Jeg tror det er på tide du får skiftet tændrør, og da USB er ustabil, burde
> du også smide noget nyt olie på gearkassen.

Det er altid godt at der venlige mennesker der forsøger at hjælpe...

Jesper Poulsen

Fra : kk

Dato : 18-01-08 16:48

> [...]
> og sætte den tilbage igen hvorved lyden vender tilbage. Hvis dette ikke
> kan undgås hvad vil i anbefale mht at beholde de data der desværre

Hej,
Dit problem minder mig om noget jeg selv engang havde, hvor ting forsvandt
eller ikke virkede.
Jeg fik det råd, husker ikke fra hvem, at slukke PC'en bagpå, hver gang
efter nedlukning. Siden har jeg ikke haft lignende problemer.
Det er vistnok noget med at en PC med strøm på, kan glemme, hvad den selv
ved!
Måske er det langt ude, men der sker da ikke noget ved at prøve.
Held og lykke.
mvh
kk

Fra : Peter

Dato : 19-01-08 01:58

> [...]
> og sætte den tilbage igen hvorved lyden vender tilbage. Hvis dette ikke
> kan undgås hvad vil i anbefale mht at beholde de data der desværre

Uden på nogen måde, at forsøge at forklejne dig, viser dit indlæg, at din
viden om computer er meget lille.

Der kan være mange grunde til en sort skærm, lige fra en defekt mus/muse
driver, til et defekt bundkort eller CPU, så hvad grunden er til din sorte
skærm, er umuligt at sige, uden at undersøge din computer nærmere.

Det med i sommers med sikker mode og en Publisher fil der har byttet plads
med graffikkort filen, ved jeg ikke hvad du mener med. Umiddelbart er det
noget rent vrøvl.

Jeg tvivler på, at virus er grunden til dine problemer. Der er nærmere talen
om en dårlig installation af, formodentlig Windows XP, eller også ligger
problemet i noget defekt hardware/dårlige hardware drivere.

Dine problemer med USB og dit lydkort tyder også på en konflikt er eller
andet sted.

Bor du i nærheden af Viborg, så send mig en mail, og jeg skal forsøge at
hjælpe dig. (husk at fjerne X i mail adressen)

PeterB

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-01-08 10:19

Peter wrote:

> Bor du i nærheden af Viborg, så send mig en mail, og jeg skal forsøge at

Er lokaliteten derimod i Als- og Sundevedområdet (Sønderborg Kommune),
så hjælper jeg gerne.

Jesper Poulsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-01-08 15:01

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Uden på nogen måde, at forsøge at forklejne dig, viser dit indlæg, at din
> viden om computer er meget lille.

Ja og?? hvis jeg ekspert så var der næppe grund til at skrive noget her.

> [...]
> med graffikkort filen, ved jeg ikke hvad du mener med. Umiddelbart er det

Jamen hvordan kan du sige det, når det ikke var dig der åbnede mappen

> Jeg tvivler på, at virus er grunden til dine problemer. Der er nærmere
> talen om en dårlig installation af, formodentlig Windows XP, eller også
> ligger problemet i noget defekt hardware/dårlige hardware drivere.

Ja det har vist sig harddisken er defekt, men om det med skærmen der går i
sort skyldes hardisken er jeg lidt tvivlende over.

Fra : Peter

Dato : 21-01-08 21:55

"Per Nielsen" <ser@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen hvordan kan du sige det, når det ikke var dig der åbnede mappen

Det kan jeg, da jeg vel nærmest må betegnes, som en slags ekspert, - og
ved, at det du skriver er noget vrøvl.
Der ikke noget der hedder graffikkort filen.
Der er ikke noget der hedder en Publisher fil.

Under installationen af grafikkortet, installeres og opdateres mange
forskellige filer rundt omkring i Windows mappen.
En Publisher fil aner jeg ikke hvad er.

Selv en defekt mus, kan give en sort skærm, så hvorfor skulle en harddisk
ikke kunne gøre det samme?

PeterB

Fra : Mr.X

Dato : 14-03-08 00:51

> [...]
> En Publisher fil aner jeg ikke hvad er.
>
> Selv en defekt mus, kan give en sort skærm, så hvorfor skulle en harddisk

Det er så sandelig en ekspert som udtaler sig
Hvis du ikke aner hvad en Publisherfil er for en størrelse og hvad det er
ville jeg da godtnok være mere tryg ved, at min gamle blinde moster kiggede
på PCén
Men bortset fra det, har du så aldrig oplevet, at diverse filer har fået
forkert "efternavn" - som regel på grund af softwareproblemer (manglende
sletning af restfiler fra diverse afinstallationer)? Men sådan noget sker
vel ikke for en ekspert som dig, hvor vrøvl kun er noget de andre siger