GT8600 problem
Fra : Mikkel Carlsen

Dato : 14-01-08 17:58

Hej

Jeg købte engang før jul et ASUS 8600GT kort som i nogle uger virkede
ganske udmærket til mit formål - spiller kun sjældent spil. Her efter
nytår fik jeg jeg dog en BSOD med teksten:

"Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed"

Derudover brokker den sig over nvlddmkm.sys.

Jeg kan sagtens starte i safe-mode og også normalt når jeg først har
afinstalleret driveren til kortet og starter op med en standard
vga-driver (Windows Vista insisterer dog på at geninstallere Nvidia
driveren automatisk). I starten gættede jeg på at Windows Update i det
skjulte havde installeret en eller anden MS driver, men det er
tilsyneladende ikke tilfældet.

Jeg har forsøgt mig med 5-6 versioner af Forceware (x64) helt op til den
nyeste beta uden held og forsøgt at rydde helt op i driverne med Driver
Cleaner Pro, NFR og driver sweeper. Derudover har jeg testet mit RAM
(Memtest+) og forsøgt mig med andre RAM blokke uden at det gør nogen
forskel. BIOS er blevet resat til defaults med samme resultat.

Derfor tror jeg efterhåndenden at det er galt med grafikkortet, men er
der nogen mulighed for at checke dette - uden at have en Nvidia driver
indlæst?

System:
Intel Core2 Duo 2.4 GHz
Asus P5LD2-VM bundkort
Asus EN8600GT SILENT
4 GB RAM
Windows Vista Ultimate (x64)

/Mikkel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-01-08 18:07

Mikkel Carlsen wrote:

> Derfor tror jeg efterhåndenden at det er galt med grafikkortet, men er
> der nogen mulighed for at checke dette - uden at have en Nvidia driver

Smid kortet i en anden maskine eller prøve med et andet operativsystem,
feks. Linux.

Jesper Poulsen

Fra : Mikkel Carlsen

Dato : 14-01-08 18:16

Jesper Poulsen skrev:

> Smid kortet i en anden maskine eller prøve med et andet operativsystem,
> feks. Linux.

Har overvejet et Linux live-cd, men så vidt jeg husker er der ikke nogen
distributioner med "rigtige" Nvidia drivere (pga. licensen). Windows
virker jo også godt nok så længe jeg kører med en VGA driver og ikke
bruger den indbyggede HW acceleration...

Gider ikke jævne min Vista installation for at teste kortet med rigtige
drivere, men kan jo forsøge at overtale en kammerat til at smide det i
hans maskine...

/Mikkel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-01-08 19:08

Mikkel Carlsen wrote:

> Har overvejet et Linux live-cd, men så vidt jeg husker er der ikke nogen
> distributioner med "rigtige" Nvidia drivere (pga. licensen). Windows

Nej, det er lidt småt med nVidia-drivere på Live-CD'erne.

> Gider ikke jævne min Vista installation for at teste kortet med rigtige

Har du ikke en gammel harddisk du kan lave en hurtig installation på?

Ellers kan den jo sagtens sameksistere med Windows. Bare giv den 10-15
GiB sidst på din harddisk. Den er faktisk ganske praktisk at have i
baghånden når Windows uundgåeligt brækker ned

Jesper Poulsen

Fra : S. Hansen

Dato : 17-01-08 12:18

On Mon, 14 Jan 2008 19:07:41 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> [...]
>GiB sidst på din harddisk. Den er faktisk ganske praktisk at have i
>baghånden når Windows uundgåeligt brækker ned

Eller når du finder ud af at et af dine gamle ynglingsprogrammer ikke
kan køre på vista

Steen

Fra : J

Dato : 17-01-08 15:45

On Mon, 14 Jan 2008 17:57:43 +0100, Mikkel Carlsen
<mail@mikkelcarlsen.net> wrote:

> [...]
>
>Derfor tror jeg efterhåndenden at det er galt med grafikkortet, men er
>der nogen mulighed for at checke dette - uden at have en Nvidia driver

I gamle dage var asus frække nok til at lave grafikkort, der ikke var
helt nvidia kompatible. Da skulle man passe at anvende asus egne
grafikkortdrivere, - og herved var man jo altid lidt bagefter. Prøv
derfor også med en asus grafikkort driver fra deres site. Pas på med
64 bits support, at de nævner dette.

>4 GB RAM
>Windows Vista Ultimate (x64)

Kunne det tænkes, at det er noget 64 bits knas ? adope flashplayer
findes vel endnu ikke i en 64 bits version (til hjemmesider m. flash).

mvh

John