DVI forvirring (nyt grafik kort)
Fra : none

Dato : 12-01-08 11:54

Hej hej,

Jeg overvejer at købe ny PC og med den har jeg tænkt mig at købe et 8800
GT kort (Inno3D 512 MB). Dette har dual DVI(-I), mens min monitor (DELL
2405FPW) har et stk. DVI-D indgang.

Jeg har googlet mig lidt frem, men jeg er i tvivl om, hvorvidt kort og
monitor er kompatible. Så vidt jeg kan læse mig til, er en DVI-D monitor
kompatibel med et DVI-I kort, men hvad med det ekstra DVI stik på
kortet? Skal jeg bare bruge et af dem, eller skal jeg have en adapter?

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Martin

Dato : 12-01-08 12:03

"none" <""smurf\"@(none)"> skrev i en meddelelse

> [...]
> kompatibel med et DVI-I kort, men hvad med det ekstra DVI stik på kortet?
> Skal jeg bare bruge et af dem, eller skal jeg have en adapter?

Det vil passe fint sammen, uden adaptere eller noget.
Grunden til at kortet har to DVI stik er at du kan tilslutte to skærme af
gangen. Har du kun een skærm tilsluttet, så sættes den bare i det ene stik.

Mvh Martin.

Fra : none

Dato : 12-01-08 12:17

Martin wrote:

> [...]
> gangen. Har du kun een skærm tilsluttet, så sættes den bare i det ene stik.

Tak for et hurtigt og informativt svar :)

Mvh,
Henrik Schmidt