Nvidia Geforce 6600 .. er det forældet?
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-08 17:48

Hej
Jeg ved ikke noget om grafikkort, men min søn ønsker sig et bedre kort, så
han kan spille flere spil.

Han har skrevet et Nvidia Geforce 6600 på sin ønskeseddel. Men når jeg ser
på edbpriser.dk, kan jeg se at de kort / chipset har nogen år på bagen.

Derfor tænker jeg på, om han hellere skal have et nyere kort, for eksempel
et NVIDIA GeForce 7600 GS

(Asus har et, der hedder ASUS EN7600GS SILENT/HTD (512 MB), som ligger
indenfor mit budget (5-600 kroner)

Har I nogen gode råd?

Venlig hilsen
Lars

Fra : Per Nielsen

Dato : 09-01-08 18:11

"LarsM" <mail2--netm--dk fjern bindestreger og indsæt snabela og punktum>
skrev i en meddelelse news:4784fab5$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> et NVIDIA GeForce 7600 GS
>
> (Asus har et, der hedder ASUS EN7600GS SILENT/HTD (512 MB), som ligger

Det er lidt nemmere at rådgive, hvis vi ved lidt om hvilke spil han gerne
vil kunne spille Og i hvilken opløsning. Der er meget stor forskel på
hvad de enkelte spil kræver. Er det til AGP eller PCI-E? Hvad har maskinen
ellers af CPU, RAM, OS?

Men umiddelbart ville jeg ikke købe noget der er langsommere end et GeForce
7600GT.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 09-01-08 18:20

> [...]
> et NVIDIA GeForce 7600 GS
>
> (Asus har et, der hedder ASUS EN7600GS SILENT/HTD (512 MB), som ligger

Nvidia 6600 serien var en rigtig god serie, faktisk den bedste for et par år
siden.

Men den er YT nu.

7600 serien er en dårligere serie end 6600, så den må du ikke købe.

Hvis du ikke har vildt mange penge er det nok 7900 serien du skal satse på,
selvom den nu også er på vej ud.

8800 serien er toppen af cremen.
serierne avancerer opad med GS / GT / GTS / GTX
Og så meget ram som muligt.

Men er det AGP port du søger efter, er du rimelig begrænset.
Er det PCIe x16 er det bare et spørgsmål om penge

mvh
Bri@n

Fra : Martin

Dato : 09-01-08 18:42

"co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid> skrev i en meddelelse

> 8800 serien er toppen af cremen.
> serierne avancerer opad med GS / GT / GTS / GTX
> Og så meget ram som muligt.

Jep, sådan var rækkefølgen indtil Nvidia fik lavet rod i det med deres
seneste produkter som de vælger stadig at kalde 8800, selvom 8900 nok vil
gøre det lidt mere logisk.
Nu ser 8800 kortene hastighedsmæssigt sådan ud : GS / GTS 320 / GTS 640 / GT
/ GTX / GTS 512 / ULTRA

En anelse forvirrende. :)

Mvh Martin.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 09-01-08 18:53

> Nu ser 8800 kortene hastighedsmæssigt sådan ud : GS / GTS 320 / GTS 640 /
> [...]

Ja, mon ikke

Hvis det prismæssigt bliver for stor en bid, kan et 8600GT med en del ram
dog også gå...men så skrabes bunden :-/

Bri@n

Fra : Martin

Dato : 09-01-08 20:08

> Hvis det prismæssigt bliver for stor en bid, kan et 8600GT med en del ram
> dog også gå...men så skrabes bunden :-/
>
> Bri@n

Ja, eller også kan der købes brugt i stedet for. Det giver lidt flere
muligheder inden for budgettet.

Så en tur i dk.marked.privat.edb.intern kan måske give pote.
Hvis det er PCI-E det drejer sig om har jeg faktisk en GF 7900GT med Zalman
køler liggende. :)

Mvh Martin.

Fra : Martin

Dato : 09-01-08 20:30

"Martin" <attila@fjernes.pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er PCI-E det drejer sig om har jeg faktisk en GF 7900GT med
> Zalman køler liggende. :)

Streg det, kortet er lige blevet solgt.

Mvh Martin.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-01-08 13:30

co@ch [4130] wrote:

> Hvis det prismæssigt bliver for stor en bid, kan et 8600GT med en del ram
> dog også gå...men så skrabes bunden :-/

8600GT er _langsommere_ end 7600GT (jeg fravalgte 8600GT af netop denne
årsag).

Jesper Poulsen

Fra : Martin

Dato : 10-01-08 16:37

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> 8600GT er _langsommere_ end 7600GT (jeg fravalgte 8600GT af netop denne
> årsag).

Overdrivelse fremmer forståelsen og 8600 GT har aldrig rigtig haft sin
berettigelse, men ifølge Tomshardware er den en lille smule hurtigere en
7600 GT i gennemsnit.
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=716&model2=855&chart=318

Prismæssigt ligger de også tæt lige for tiden, så i praksis vil man ikke
kunne mærke forskel på de to kort, hverken på pengepungen eller hastigheden
i spil.
8600 har naturligvis DX10 funktionerne, men med sådan et langsomt kort
kommrt man nok ikke til at bruge dem alligevel.

Mvh Martin.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-01-08 17:32

http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

> Prismæssigt ligger de også tæt lige for tiden, så i praksis vil man ikke
> kunne mærke forskel på de to kort, hverken på pengepungen eller hastigheden
> i spil.

Jeg valgte GF7600GT for 1½ måned siden fordi det er hurtigere end
GF8600GT i de spil jeg spiller - og det var også billigere.

> 8600 har naturligvis DX10 funktionerne, men med sådan et langsomt kort

Forskellen på DX9 og DX10 er ikke besværet værd (se forskellene i
Crysis). Desuden kræver det en markant ekstraudgift på softwarebudgettet
for at kunne bruge DX10.

Jesper Poulsen

Fra : Dr.Phil

Dato : 10-01-08 13:13

> [...]
> år siden.
>
> Men den er YT nu.
>
> 7600 serien er en dårligere serie end 6600, så den må du ikke købe.

Vrøvl!

Købte et 7600GS som erstatning for mit 6600GT og det yder bedre.

Det er *ikke* et superkort men lidt bedre end 6600GT

Se lidt sammenligning her:

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=717&model2=722&chart=308

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-01-08 13:29

co@ch [4130] wrote:

> 7600 serien er en dårligere serie end 6600, så den må du ikke købe.

Det var dog den værste gang vrøvl jeg længe har oplevet herinde. 7600GT
er _meget_ hurtigere end 6600GT (jeg havde 6600GT før jeg fik 7600GT).

Jesper Poulsen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 09-01-08 23:58

wrote:

> [...]
> eksempel et NVIDIA GeForce 7600 GS
>
> (Asus har et, der hedder ASUS EN7600GS SILENT/HTD (512 MB), som ligger

SÃ¥ lige der var et 6800XT til salg ovre i dk.marked.privat.intern HBO 400
kr.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Dr.Phil

Dato : 10-01-08 13:21

> [...]
> et NVIDIA GeForce 7600 GS
>
> (Asus har et, der hedder ASUS EN7600GS SILENT/HTD (512 MB), som ligger

Jeg har selv købt det samme kort som erstatning for mit MSI 6600GT AGP kort
pga. passiv køling/PCI-E og er tilfreds med det.

Jeg er ikke den store gamer men det kan da f.eks køre Battlefield2 i Medium
Settings.
Har osse spillet Crysis demo´en i laveste opløsning uden at det hakkede.

Men i det prisleje er der nok ikke så mange andre muligheder.
Hvis du kan presse pungen lidt så er et 8800GT nok det kort som yder bedst
kontra prisen i øjeblikket eks.vis
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403346
og det skulle kunne køre nogen af de nyeste spil rimeligt fornuftigt.

Men hvilke spil vil han spille ??

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-08 21:05

wrote in message news:4784fab5$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
....>
> Har I nogen gode råd?

Hej alle
Tak for jeres gode råd.

Venlig hilsen
lars
www.fotomaleren.dk
portrætmaleri, heste maleri, hunde maleri, katte maleri, efter foto

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-01-08 21:12

LarsM wrote:

> www.fotomaleren.dk
> portrætmaleri, heste maleri, hunde maleri, katte maleri, efter foto

Kan du ikke overtales til at placere din rekvalme i en signatur?

Jesper Poulsen