TDC Bredbånd City
Fra : Nicolai

Dato : 15-03-08 20:53

Jeg har en 15Mbit TDC Bredbånd City der en gang om ugen lige vender en gang
på en minut eller 2.

Det er til at leve med. Desværre er det dog tydeligt at den nogengange
negotiator en mindre hastighed end det den skal . . .

Kan jeg se i modem evt på en http adresse hvad den aktuelle negotiated
hastighed er eller?

Fra : ----OR----

Dato : 16-03-08 01:32

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> negotiator en mindre hastighed end det den skal . . .
>
> Kan jeg se i modem evt på en http adresse hvad den aktuelle negotiated

Har også TDC 15/1. Man har ingen adgang til modemmet (Speedstream 4100 ?)
Fungerer kun som gateway tror jeg.
Har aldrig oplevet dyk, DL ligger fast på ca. 13500 Kb/s.
Du kan måle hast. over tid med TPSpeed:
http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/ eller http://hastighedstest.tdc.dk/
Ellers bruger jeg grafen i Newsleecher som indikator når jeg har timelange
DL. Den er som sagt før fuldstændig vandret

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-03-08 00:00

> [...]
> negotiator en mindre hastighed end det den skal . . .
>
> Kan jeg se i modem evt på en http adresse hvad den aktuelle negotiated

Prøv at giv supporten et kald og få dem til at lave en måling.

Det burde kunne afsløre om det er fordi din dæmpning er for stor til at
trække en 15megabit linie

--
/Dennis
Fujitsu Siemens Primergy server sælges

Fra : Nicolai

Dato : 20-03-08 16:43

> Det burde kunne afsløre om det er fordi din dæmpning er for stor til at
> trække en 15megabit linie

Jamen problemet er jo at 15Mbit kører fint det meste af tiden - men at den
re-trainer en gang om ugen, hvor den en gang imellem re-trainer til noget
der ligner 8Mbit

Fra : Sørensen

Dato : 21-03-08 11:40

"Nicolai" > skrev >
> Jamen problemet er jo at 15Mbit kører fint det meste af tiden - men at den
> re-trainer en gang om ugen, hvor den en gang imellem re-trainer til noget
> der ligner 8Mbit

Har haft samme problem, har prøvet rigtigt meget men det endte med at jeg
satte hastigheden ned til 8 mb., hellere en stabil 8 mb. end en 20 m.b. der
flakser op og ned og falder ud.
Der er mange faktore der spiller ind bla. udefra kommende støj og støj fra
andre linier i kablet.

vh.
Sørensen