Fullrate til salg i 2009....
Fra : Jesper[2500]

Dato : 11-03-08 17:24

Er der nogen der kender mere til sagen omkring salget af Fullrate
primo 2009.

Link.....
http://www.business.dk/article/20080311/techmobil/80311060/

Hvad vil det betyde for kunderne ?
Det er jo ikke alle selskaber, som har lige god kundeservice.....

Har checket Fullrate's Forum men der står intet

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-03-08 07:33

On Tue, 11 Mar 2008 16:24:20 -0700 (PDT), "Jesper[2500]"
<Jesper.2500@gmail.com> wrote:

> Er der nogen der kender mere til sagen omkring salget af Fullrate
> primo 2009.

Som jeg læser det, er der tale om at to af investorerne sælger hver
deres 25%. Det betyder ikke nødvendigvis, at *hele* selskabet sælges
(der kan komme nogle andre investorer ind), og selv *hvis* selskabet
sælges, kunne det fx godt være som en børsnotering.

> Hvad vil det betyde for kunderne ?

Det er der ingen, der kan sige noget foruftigt om.

-A

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-03-08 08:46

"Jesper[2500]" <Jesper.2500@gmail.com> crashed Echelon writing

> Hvad vil det betyde for kunderne ?
> Det er jo ikke alle selskaber, som har lige god kundeservice.....

Det bliver sikkert opkøbt af Sonfon/CyberCity

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-03-08 17:31

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> skrev 2008-03-12:
> "Jesper[2500]" <Jesper.2500@gmail.com> crashed Echelon writing

> Det bliver sikkert opkøbt af Sonfon/CyberCity

Det har sansynligvis vaeret planen fra dag 1.

Thomas
--
I was not lying. I said things that later on seemed to be untrue. - Richard Nixon

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 13-03-08 09:06

Fullrate-stifter afviser investor-ønske om hurtigt salg
http://www.computerworld.dk/art/44787?cid=4&q=fullrate&sm=search&a=cid&i=4&o=0&pos=1

--
Mvh. Jesper
Som arbejder for Fullrate.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-03-08 01:12

On Thu, 13 Mar 2008 09:05:59 +0100, "Jesper Nielsen"
<jn@nielsenit.invalid> wrote:

>Fullrate-stifter afviser investor-ønske om hurtigt salg
>http://www.computerworld.dk/art/44787?cid=4&q=fullrate&sm=search&a=cid&i=4&o=0&pos=1

Historien viser, at verden kan ændre sig hurtigt på bare et halvt år - og
én ting er offentlige udtalelser, en anden ting er forhandlinger i fred og
fortrolighed.

For eksempel:

25. oktober 2004:
Tiscali-chef: Nej til alle interesserede bejlere
http://www.computerworld.dk/art/25709

1. december 2004:
Tiscali-direktør åbner for salgssnak
http://www.computerworld.dk/art/26212

3. januar 2005:
Gældsplaget Tiscali får 375 millioner kroner
"Han siger, at et salg godt kan ske inden for det kommende år, men Tiscali
kan også vælge at beholde Danmark, hvis en positiv indtjening herhjemme
gavner koncernen."
http://www.computerworld.dk/art/26506

1. februar 2005:
Tele2 køber Tiscali for 154 millioner kroner
http://www.computerworld.dk/art/26877

Altså kun 100 dage fra "Nej til alle!" til "Deal!", begge dage inklusive.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Lars

Dato : 15-03-08 12:59

Peter Brodersen skrev:

> [...]
> http://www.computerworld.dk/art/26877
>
> Altså kun 100 dage fra "Nej til alle!" til "Deal!", begge dage inklusive.

Det kan bare ikke sammenlignes.

Blandt andet fordi Tiscali stod midt i en forretningsmæssig krise
dengang, mens Fullrate jo bare er i fremgang, fremgang og atter fremgang.

Men det kan især ikke sammenlignes fordi Tiscali Danmarks chef reelt
blot var leder af en meget lille afdeling i en meget stor koncern - mens
Fullrate-direktøren derimod er en del af ejerkredsen. Sammen med de fire
andre stiftere ejer han 46 pct. af firmaet.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-03-08 13:41

On Sat, 15 Mar 2008 12:58:37 +0100, Lars <jubija@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Fullrate-direktøren derimod er en del af ejerkredsen. Sammen med de fire
>andre stiftere ejer han 46 pct. af firmaet.

Den konkrete situation kan naturligvis ikke sammenlignes, men udmeldinger
til pressen skal naturligvis altid tages med et gran salt. Men som Asbjørn
nævner, er der altid en interesse for en investor i at sælge på et givent
tidspunkt.

Her er der masser af strategi i forhold til de offentlige udmeldinger. I
nogle tilfælde giver det mening at stille sig ud og sige, at man leder
efter en investor, hvis det er tydeligt, at man står på springet til at
rykke et niveau op, så at sige. Men i andre tilfælde vil ens
forhandlingssituation slet og ret være dårligere, hvis man vifter med
armene og vil sælges.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-03-08 17:21

Jesper Nielsen wrote:

> Fullrate-stifter afviser investor-ønske om hurtigt salg

PÃ¥ den anden side er det en branche, hvor meget kan ske inden udgangen af
2009. Det er omsonst at begynde at spekulere over det allerede nu...

--
Jesper Lund

Fra : Jesper[2500]

Dato : 14-03-08 11:01

On 13 Mar., 17:21, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> På den anden side er det en branche, hvor meget kan ske inden udgangen af
> 2009. Det er omsonst at begynde at spekulere over det allerede nu...
> --
> Jesper Lund

Savnede blot en udmelding fra Fullrate til kunderne.
Det er dårlig kundepleje, at holde kunderne uvidende - når pressen
informeres.

Fullrate plejer ellers at være god til at informere sine kunder

Fra : Søren Blom

Dato : 15-03-08 01:12

>"Jesper[2500]" <Jesper.2500@gmail.com> skrev
>
>Savnede blot en udmelding fra Fullrate til kunderne.
>Det er dårlig kundepleje, at holde kunderne uvidende - når pressen
>informeres.

Og den kommer du til at savne til den dag der lægger en underskrevet
salgsaftale, forhandlinger er kun noget der vedkommer aktionære.

Pressen er ikke blevet informeret om evt. forhandlinger, ledelsen af
Fullrate har givet noget udtagelser om at der kan ske et salg af
virksomheden på ettidspunkt og så har pressen spekulleret videre om, hvem
som kan være interesseret i at overtage Fullrate, længere er den ikke.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-03-08 08:18

On Sat, 15 Mar 2008 01:12:07 +0100, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> Og den kommer du til at savne til den dag der lægger en underskrevet
> salgsaftale, forhandlinger er kun noget der vedkommer aktionære.

Så vidt jeg ved, er holdingselskabet et Aps.

> Pressen er ikke blevet informeret om evt. forhandlinger, ledelsen af
> Fullrate har givet noget udtagelser om at der kan ske et salg af
> virksomheden på ettidspunkt

Nej, det har de ikke. Et par af *investorerne* er blevet spurgt, om de
vil sælge på et tidspunkt (hvilket er lidt idiotisk, for hvis de ikke
ville, var det jo ikke en investering).

> og så har pressen spekulleret videre om, hvem som kan være
> interesseret i at overtage Fullrate, længere er den ikke.

Er der andre end folk her i gruppen, der har spekuleret over det?

-A