select data med where clause i MySql
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 08-03-08 12:09

Hej igen

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor nedstående kommando fejler...

[root@francesca ~]# mysql -e 'select * from x_domainmgmt' dbname -u jacob -p
Enter password:
+----+---------+-------+----------+--------+------------+----------+-------+
| id | domain | ejer | dkbruger | dkpass | gdnsbruger | gdnspass | dato |
+----+---------+-------+----------+--------+------------+----------+-------+
| 4 | test.dk | jacob | asdf | asdf | asdf | asdf | 021209

+----+---------+-------+----------+--------+------------+----------+-------+
[root@francesca ~]# mysql -e 'select * from x_domainmgmt where domain =
test.dk' dbname -u jacob -p
Enter password:
ERROR 1054 (42S22) at line 1: Unknown column 'test.dk' in 'where clause'
[root@francesca ~]#

når jeg kan gøre det samme, hvis jeg blot bruger id feltet?

[root@francesca ~]# mysql -e 'select * from x_domainmgmt where id = 4'
dbname -u jacob -p
Enter password:
+----+---------+-------+----------+--------+------------+----------+-------+
| id | domain | ejer | dkbruger | dkpass | gdnsbruger | gdnspass | dato |
+----+---------+-------+----------+--------+------------+----------+-------+
| 4 | test.dk | jacob | asdf | asdf | asdf | asdf | 20202 |
[root@francesca ~]#

Jeg er meget nybegynder, og har læst lidt i en MySQL bog, men åbenbart ikke
nok, og biblioteket ville ikke lade mig gen-låne bogen

Mvh Jacob

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 08-03-08 12:17

Argh