Medicin og vægttab
Fra : Niels

Dato : 05-03-08 23:09

Hvad er det som gør, at man ved antidepressiv medicin kan opleve at det er
sværre at komme ned i vægt, end hvis man ikke fik antidepressiv medicin?
Binder medicinen væske til kroppen, eller er der andre faktorer?

Nielsen

Fra : Michael Weberg

Dato : 14-05-08 09:19

Så vidt jeg ved har man ikke helt fundet ud af hvorfor ca 25% af dem der får
antidepressiv medicin i en længere periode oplever en vægtforøgelse.

--
Mvh.

Michael Weberg
www.weberg.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-08 15:49

Michael Weberg wrote:
> Så vidt jeg ved har man ikke helt fundet ud af hvorfor ca 25% af dem
> der får antidepressiv medicin i en længere periode oplever en
> vægtforøgelse.

Hvad så med de andre 75% ?
Har man fundet ud af det, eller tager de ikke på i vægt?

Nygaard

Fra : Newt Bridges

Dato : 27-08-08 09:01

On 2008-03-05 23:08:52 +0100, "Niels" <nielsen@> said:

> Hvad er det som gør, at man ved antidepressiv medicin kan opleve at det er
> sværre at komme ned i vægt, end hvis man ikke fik antidepressiv medicin?
> Binder medicinen væske til kroppen, eller er der andre faktorer?

Kan du henvise til undersøgelser der viser at det er tilfældet?

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!