Skærme
Fijala 3554
Hvad kan anbefales af store skærme...
Fra : Magnus

Dato : 02-03-08 20:30

Roder meget med billeder og grafik i Photoshop og vil derfor have mig en
rigtig god stor skærm som ikke blot er stor men som har tilsvarende flere
pixels end den jeg har nu 1680 x 1050.

Mit budget sider mig omkring 10-12.000,- og indenfor det fandt jeg en
Samsung SyncMaster 305T. Det er en 30" som kan kører opløsning 2560x1600 som
jeg godt kunne bruge for at få lidt mere arbejdsplads på skærmen uden alle
de mange menuer fylder det hele.

Er der nogen der kender den skærm og kan anbefale den eller en anden skærm
som vil være et godt køb til billedbehandling og grafik.

/Magnus

Fra : Hagar

Dato : 03-03-08 00:39

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kender den skærm og kan anbefale den eller en anden skærm
> som vil være et godt køb til billedbehandling og grafik.

Nu har jeg godt nok ikke det samme behov som dig i én stor skærm, jeg roder
nok knap så meget med grafik som dig, men jeg er glad for at have to ens
skærme, der har jeg værktøjet på den ene skærm, og arbejdsområdet på den
anden. I photoshop kan jeg ydermere have plads til at have Bridge åben ved
siden af værktøjet, og det er i mine øjne en god ting.

Hagar

Fra : Awan

Dato : 03-03-08 05:06

Som Hagar skriver så ville det måske være en god idé, at overveje 2xskærme -
hvis du da ellers har plads til det på skrivebordet.

Hvis jeg skulle anbefale 2 skærme så ville det nok være 2xEizo FlexScan
S2431. Det er 24" skærme som kører i en 1920x1200 opløsning. De fås til
5.995.- stykket.

Alternativt, hvis det skal være en 24" skærm i high-end klassen så kommer du
ikke udenom denne en Eizo FlexScan HD2441. Den fås til mellem 10.400-11.000.
Du kan også vælge den forrige model (af samme kaliber), som nu er faldet med
2-3.000-. - en Eizo FlexScan S2411W. den fås for tiden til 8.000-.

Men kig evt. på disse skærme, som alle er af meget høj kvalitet og måske med
markedets bedste pixel-garanti:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=40&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=183&Rating=0&Max=12500&Soegeord=&Direction49=2&Sorted49=24&Direction56=2&Sorted56=2304000&Equal159=&Submit.x=25&Submit.y=6&Equal33751=&Direction477=2&Sorted477=&Direction987=0&Sorted987=&Direction60=2&Sorted60=&Direction484=2&Sorted484=&Direction54=2&Sorted54=&Direction485=2&Sorted485=&Direction486=2&Sorted486=&Direction688=2&Sorted688=&Direction2353=2&Sorted2353=&Direction26263=2&Sorted26263=&Direction550=2&Sorted550=&Direction549=2&Sorted549=&Direction157=0&Sorted157=&True6525=&Trueval6525=43082&Equal1910=&True1914=&Trueval1914=28199&True1913=&Trueval1913=96676&True1915=&Trueval1915=96679&True1911=&Trueval1911=95208&True1912=&Trueval1912=94266

Og skal det være et monstrum af en 30" så er den Samsung vel også ok valg.
Dog får du med Eizo altid markedets bedste farver.
Personligt så synes jeg 1920x1200 er det rareste at bruge og noget man
hurtigt vil tilvænnes. Men igen, det er altså også lækkert med 2 skærme hvor
du kan trække vinduer fra den ene skærm og over i den anden og med et
dejligt stort/bredt arbejdsområde - den rene luksus, som de fleste kun kan
drømme om.
Held og lykke med dit valg.....og sidst men ikke mindst kunne det da være
interessant høre hvad du ender med og hvad du får indfriet af forventninger.

Mvh
Awan

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 09:50

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der kender den skærm og kan anbefale den eller en anden skærm
> som vil være et godt køb til billedbehandling og grafik.

Jeg kan anbefale HP 's LP3065, som ligger indenfor dit budget, er også 30".
Den kører også 2560x1600 hvilket medfører, at du skal have et dual link
grafikkort.
En af fordelene er at man kan slutte op til 3 computere til, så hvis du som
jeg har mere end 1 computer, så er det en meget stor fordel.
Almindelige kvm-switche kan normal ikke skifte dvi og slet ikke dual-link.

Mvh Sven