Skærme
Fijala 3554
Pixel fejl ved bærbarskærm Zepto 3215W
Fra : jama

Dato : 26-02-08 12:30

Læser af og til om folk, der har en fejl i skærm, de såkaldte pixel fejl. På
min Bærbar skærm er der en lille lysende plet på størelse med et punktum,
hvad er grændsen for disse fejl opdagede det da jeg startede PCen op og så
den lille lysende plet. Min gamle Bærbar har ikke dette, hvad siger I, som
experter til, hvor megt/stor pixel fejl der må være, jeg vil heller ikke
virke som kværulant, men breder disse fejl sig med tiden? Den kan byttes,
der er to ugers retur ret.
Mvh.Jama

Fra : daniel

Dato : 26-02-08 13:11

Acers Politik ffølge dem selv er 8 Pixelfejl.

tror nok Zepto er noget lig det samme, Du kan sende den retur og sige den
ikk levede op til det de skrev om den,

Iøvrigt har ordret fra deres Kundesupport, at deres maskine er bygget op af
Acer produkter, ...

Fra : jama

Dato : 26-02-08 20:06

"daniel" <1@2> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikk levede op til det de skrev om den,
>

> Iøvrigt har ordret fra deres Kundesupport, at deres maskine er bygget op

Tak for svaret, men da den er købt online(opdagede Jeg, at der så gjalt
andre regler, Jeg Googlede) så jeg har ringet til supporten, De var yderst
venlige. De sagde, at de sender en retur adressesedel til PCen så den kan
ryge retur og Jeg ville så få en ny skærm sat i. Forresten er PCen en Compal
N91, De laver alle 300 modellerne.
Mvh.Jama
nb: er der nogen der hved, hvordan Pixelfejl skal undersøges/ungås, når man
får sin nye PC, er der et program, der kan? En ting er, at kigge på skærmen,
men det er jo ikke altid nok min Pixelfejl så jeg ikke i begyndelsen, jeg
tror den kom senere?Orker ikke, at skulle klage igen, hvis ny fejl kommer.
Alle de henvisninger jeg fik på Google fortalte, at man skulle undersøge
skærmen grundig, så hvordan undgår man Pixelfejl.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-02-08 20:19

jama skriver:

> nb: er der nogen der hved, hvordan Pixelfejl skal undersøges/ungås, når man
> får sin nye PC, er der et program, der kan?

Det er kun dine øjne der kan opdage en pixelfejl.

En stor ensartet farveflade og du kan se om der er pixelfejl, så vit jeg
husker er det et "testprogram" på flatpanels.dk

> [...]
> Alle de henvisninger jeg fik på Google fortalte, at man skulle undersøge
> skærmen grundig, så hvordan undgår man Pixelfejl.

Det kan du ikke undgå. Det er fejl på panelerne

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jama

Dato : 26-02-08 22:00

> [...]
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Du har ret det er mine øjne, der skal,
Takker.
Mvh.Jama

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-02-08 20:42

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis ny fejl kommer. Alle de henvisninger jeg fik på Google fortalte, at
> man skulle undersøge skærmen grundig, så hvordan undgår man Pixelfejl.

Jeg ville via et dertil indrettet program kigge på en helt hvid skærm og en
helt sort skærm. Det burde kunne danne basis for at spotte evt pixelfejl.

Fra : John

Dato : 26-02-08 21:59

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ville via et dertil indrettet program kigge på en helt hvid skærm og
> en helt sort skærm. Det burde kunne danne basis for at spotte evt
> pixelfejl.

http://www.majorgeeks.com/Dead_Pixel_Locator_d4877.html

John :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-08 01:30

> http://www.majorgeeks.com/Dead_Pixel_Locator_d4877.html
>
> John :)

Det kan være jeg lige får kigget på det, takker

Fra : John

Dato : 27-02-08 02:00

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan være jeg lige får kigget på det

- kører uden install

> takker

Velbekomme!

John

Fra : jama

Dato : 27-02-08 06:10

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> http://www.majorgeeks.com/Dead_Pixel_Locator_d4877.html
>
> John :)

Det henter Jeg. Tak
jama

Fra : jama

Dato : 26-02-08 21:59

> Jeg ville via et dertil indrettet program kigge på en helt hvid skærm og
> en helt sort skærm. Det burde kunne danne basis for at spotte evt
> pixelfejl.

Jeg takker
jama