Skærme
Fijala 3554
Laangt skærmkabel (dvi-d/hdmi)
Fra : Janus

Dato : 24-02-08 01:44

Hvis man har behov for at føre et skærmkabel 5m+ men under 10m

Fra: NVIDIA GeForce 8600 GT

Til: Dell Ultrasharp 2408WFP 24"

Vil det bedste være at benytte en HDMI omskifter og dermed HDMI-kabel
fra gfx-kortet til monitor aht. kvalitetstab/fejl etc eller er det uden
betydning sammenholdt med et alm. ok kvalitets DVI-D kabel?

Som jeg læser det rundt omkring, er HDMI langt at foretrække - også ved
de større længder - men mine søgninger er ikke altid lige heldige..

Er HDMI-kabler ligeså varierende i kvalitet som DVI-(D)/VGA?

Hvilke parametre kan man benytte for at tjekke kvaliteten på HDMI-kabler?

- eller skal man bare stole på et mærke?
- og købe efter pengepung på f.eks:
http://www.av-connection.dk

Er der i øvrigt noget datatab ved at benytte omskifter på den slags
forbindelser - så længe vi ikke snakker lyddelen som i mit tilfælde vil
være ligemeget?

pft
Janus