Database der kan leveres som del af softwa~
Fra : MooreHojer

Dato : 04-03-08 19:23

Hej NG

Er det rent ønsketænkning eller kan det passe at jeg på et tidspunkt har
hørt om en version af mySQL eller en af de andre "store", som man kan bundle
sammen med sit software og bruge i ens aplikationer uden at brugeren skal
installerer en fuld db-server på sin maskine?

--
MooreHojer

Fra : Torben Simonsen

Dato : 04-03-08 19:46

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> writes:

> [...]
> sammen med sit software og bruge i ens aplikationer uden at brugeren skal
> installerer en fuld db-server på sin maskine?

Det kan lade sig gøre med Firebird. Firebird findes i en "embedded"
version til Windows-platformen. I praksis betyder det, at database-
serveren er bygget sammen med klient-library'et i en enkelt DLL-fil.
Man kan så distribuere denne DLL sammen med sin applikation, og så
kører det uden videre - uden nogen egentlig installation af Firebird
på brugerens maskine.

Det ser ud til, at noget lignende kan lade sig gøre med mySQL, men
det har jeg ingen personlige erfaringer med. Prøv at google
efter "embedded mysql".

--
-- Torben.

Fra : MooreHojer

Dato : 04-03-08 21:09

> [...]
>
> Det ser ud til, at noget lignende kan lade sig gøre med mySQL, men
> det har jeg ingen personlige erfaringer med. Prøv at google

Takker!

--
MooreHojer

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-03-08 05:49

On Tue, 4 Mar 2008 19:23:06 +0100, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

> [...]
>sammen med sit software og bruge i ens aplikationer uden at brugeren skal
>installerer en fuld db-server på sin maskine?

En mulighed er SQLite
http://www.sqlite.org/
"SQLite is a software library that implements a self-contained,
serverless, zero-configuration, transactional SQL database engine."

En god del sprog har indbyggede funktioner til at tilgå SQLite - og så er
det også ved at være ganske udbredt:
http://www.sqlite.org/famous.html

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : MooreHojer

Dato : 05-03-08 23:58

> En god del sprog har indbyggede funktioner til at tilgå SQLite - og så er
> det også ved at være ganske udbredt:
> http://www.sqlite.org/famous.html

Nogen ide om hvor meget / hvor godt de to sprog Java og C# arbejder sammen
den denne?

--
MooreHojer

Fra : Keld Nygaard

Dato : 05-03-08 19:47

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bundle sammen med sit software og bruge i ens aplikationer uden at
> brugeren skal installerer en fuld db-server på sin maskine?

MSDE..
max 4 GB Data, ingen scheduler funktion i databasen, og det er ikke tilladt
at bruge en Enterprise Manager mod den...

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 09-03-08 05:57

Keld Nygaard wrote:
> "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i meddelelsen

> MSDE..
> max 4 GB Data, ingen scheduler funktion i databasen, og det er ikke
> tilladt at bruge en Enterprise Manager mod den...

SQLServer 2005 Express har afløse MSDE 2000.

Og der er en gratis SQLServer Management Studio Express som det
er helt lovligt at bruge mod SQLServer 2005 Express.

Arne