Åbne et billede i SW til at tegne efter?
Fra : soster.lagkage@gmail~

Dato : 18-02-08 03:57

Hej.

Jeg vil gerne åbne et billede eller en tegning i SW til at tegne
kontur efter.

Kan det lade sig gøre med nogle af de gængse billede- eller
tegningsformater, der findes?
(.jpg - .bmp - .tiff - .eps eller noget andet)

Kan jeg ellers tage en af disse filer, f.eks. en jpg-fil, og så nemt
og gratis konvetere den til en fil, der kan åbnes i SW, så jeg kan
tegne efter den?

Hvordan gør jeg og hvilket format skal jeg bruge?

Tak for jeres hjælp.

Venlig hilsen

Søster-Lagkage

Fra : GK

Dato : 18-02-08 17:49

hej jeg er ikke helt sikker men tror at du kan tage og indsætte et billede
ved enten at kopiere det ind ved at vælge insert eller bare kopiere og så
sætte det ind - det burde kunne lade sig gøre ..hvad scaleringen angår er
det jo ikke vide hvor meget og hvor lidt . men så kan man vel scalerer det
lidt så det kommer op i nogenlunde 1:1

mvh Gert K

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 20-02-08 06:59

Det kan du godt.

Åben en sketch og vælg [Tools]-[Sketch-Tools]-[Sketch Picture]. Herefter kan
du vælge mellem bmp, gif, jpg, wmf eller png filer.

Efter du har indsat billedet, præsenteres du for en række værktøjer som kan
anvendes til at placere og skalere dit billede. Herudover kan du gøre
bestemte farver i billedet "transparent" i din model.

Mvh
Jess G. Frandsen
Solid Design House A/S
http://www.sdh.dk

Fra : Lazy

Dato : 22-02-08 13:37

Hvilken program er forklaringen til?

Lazy

Fra : Lars

Dato : 24-02-08 17:48

In article <47bec227$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, sjarme@hotmail.com says...
> Hvilken program er forklaringen til?
> Lazy

Står skam i indlægget.
SW = SolidWorks

--
Best regards

Lars

Fra : Søster-Lagkage

Dato : 20-02-08 02:24

SUPER!

Det var nøjagtigt dét, jeg var på udkik efter. Tusind tak skal I have
begge to.

Hilsen

Søster-Lagkage