Brug af JOIN i MySQL
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-02-08 17:02

Jeg har to tabeller, hvor jeg skal slette poster i den ene tabel,
baseret på data i den anden tabel. Nogen, der kan hjælpe med den rette
kommando?

Tabel 1, file:
Areanumber (pri)
Filename (pri)
Filesize
Filetime
Timestamp
Description

Tabel 2, filearea:
Number (pri)
Areaname (uni)
Areadesc

Jeg skal have slettet data fra tabellen file, hvor areaname i tabellen
filearea har en bestemt værdi.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på dine downloads med det gratis og spywarefri program Free

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 15-02-08 16:18

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> Areaname (uni)
> Areadesc
>
> Jeg skal have slettet data fra tabellen file, hvor areaname i tabellen

delete from file
where exists
(select * from filearea fa
where fa.Number = file.areaNumber
and filearea = "foo")

Visse systemer tillader sig at definere et join og slette fra det, jeg ved
ikke om MySQL er et af dem. Men dette er ren standard-SQL.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-08 00:50

Den 15-02-08 16.17 skrev Kristian Damm Jensen følgende:

> delete from file
> where exists
> (select * from filearea fa
> where fa.Number = file.areaNumber
> and filearea = "foo")

Hvis jeg ændrer til: areaname = "foo", så virker det helt fint. Tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 18-02-08 17:10

Kim Ludvigsen wrote:
<snip>
> Hvis jeg ændrer til: areaname = "foo", så virker det helt fint. Tak!

Du er velkommen. Det er helt rart at få en tilbagemelding.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen